Éric Barbaroux: „Prędzej czy później prąd musi zyskać pierwszeństwo”

Absolwent Politechniki o eklektycznej karierze (inżynier uzbrojenia, doradca Ministerstwa Sportu, dyrektor generalny FFSA, twórca Quellec) znalazł oparcie w Béarn, kontynuując jednocześnie pracę na rzecz czystej mobilności, której jest tor Pau-Arnos wzór.

opublikowany 08/10/2021 à 13:00

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Éric Barbaroux: „Prędzej czy później prąd musi zyskać pierwszeństwo”

Witaj Ericu. Jadąc z elektrycznego wentylatora, nie można było przyjechać inaczej niż BMW i3!

Bardzo się cieszę, że mogę ją znaleźć tutaj, w Pau-Arnos (Pyrénées-Atlantiques). To jest druga ewolucja. i3 był oficjalnym samochodem paryskiego ePrix. Przypomina mi to szczególnie wspomnienie starszego pana, któremu amputowano nogę i który przebywał w Les Invalides. Obiecaliśmy, że odwiedzimy z nim tor. Było to częścią porozumienia z Hôtel National des Invalides, którego celem było rozjaśnienie życia pacjentów, którzy walczyli za naszą ojczyznę. Nigdy nie opuścił swojego pokoju. Po zainstalowaniu w samochodzie widziałem, jak śmiał się bez końca. To było piękne połączenie Historii i przyszłość.

Mówisz mi o Paryżu, ale dziś jesteśmy jakieś 800 km od stolicy. Co robisz na torze Pau-Arnos?

To splot okoliczności. Rodzina mojej żony mieszka w Garlin, na północ od Pau. To przyjemny region, który nauczyłem się odkrywać. Ponadto, po kilku latach doświadczeń w sportach motorowych z napędem elektrycznym, chciałem znaleźć stałą bazę, która służyłaby rozwojowi mobilności. Razem z Pierrem Gosselinem, moim partnerem w Quellec, próbowaliśmy znaleźć coś w rodzaju „ Futuroskop mobilności „. Chcieliśmy umożliwić społeczeństwu wypróbowanie wszystkich form mobilności nowej generacji (elektryczne jednoślady, drony itp.). Próbowaliśmy stworzyć węzeł komunikacyjny po stronie Paryża, ale poznawanie mobilności wiąże się z posiadaniem obwodu i powoduje wśród ludności obawy dotyczące hałasu. Realizacja projektów była kosztowna i czasochłonna. Lepiej było zacząć od istniejącego rozwiązania. Przyjechałem do Béarn na wakacje i Pau-Arnos miał

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz