Gabriele Tarquini: „Dopóki znajdę pracę, w której mogę się przydać, będę na padoku”

Włoch po nienagannym francuskim zabiera nas na spacer pomiędzy Mulhouse i Colmar. Od zeszłego roku jest na emeryturze i jeszcze nie opuścił torów. Spojrzenie wstecz na ponad czterdzieści lat sportów motorowych.

opublikowany 18/09/2022 à 18:00

Fabiena Gerarda

0 Zobacz komentarze)

Gabriele Tarquini: „Dopóki znajdę pracę, w której mogę się przydać, będę na padoku”

Gabriele Tarquini – menadżer zespołu BRC Squadra Corse

Gabriele, jesteśmy na Pierścieniu Renu, nowym torze WTCR. Czy chciałbyś to odkryć?

To jasne, obejrzałem go z pilotami, naprawdę nie jest źle. Zdziwiłem się, bo w ogóle nie znałem tego obwodu, nawet jego nazwy. Region jest również wspaniały.

W zeszłym roku przeszedłeś na emeryturę. Czy zdarza Ci się tęsknić za założeniem kasku?

Je vais être honnête, c’est un manque indéniable. Prendre la décision de partir en retraite devait se faire au bon moment. J’y avais déjà pensé en 2009 après avoir gagné le titre de champion du monde en WTCC (avec Seat. Ndlr). Cela aurait pu être l’occasion de dire basta. Tout comme en 2015, lorsque j’ai été licencié de chez Honda. Finalement, j’ai pris ma décision l’an passé. J’ai alors envoyé un message à Hyundai pour les prévenir qu’il fallait trouver un autre pilote pour l’année suivante. C’était ma décision, personne ne m’a poussé.

Czy nowa rola menadżera zespołu w zespole BRC Squadra Corse WTCR to coś, o czym myślałeś od dawna?

C’est Andrea Adamo, avant son départ de la direction de Hyundai Motorsport, qui a lancé la réflexion. Pour lui, c’était sa manière de me dire : « Tu restes dans la famille Hyundai et tu vas t’occuper des pilotes en TCR, on a besoin de toi pour la stratégie ». Entre-temps, beaucoup de choses se sont passées, Andrea est parti, mais les négociations se sont maintenues. Fin décembre 2021, ils me demandent de devenir team manager. Je leur ai alors répondu très honnêtement, n’avoir jamais fait un truc comme ça. Je connais le métier, la piste, j’ai eu de nombreux jobs autres que de piloter. Mais là, je devais apprendre quelque chose de nouveau. L’idée étant belle, j’ai acce

Fabiena Gerarda

Szwajcarski nóż do sportów motorowych. Lubię rozmawiać o dyscyplinach cieni, które zasługują na wyświetlenie na światło dzienne. Specjalista od samochodów turystycznych (Supercars, DTM, TCR World Tour, BTCC)

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz