Pierre-François Rousselot: „Nigdy nie zarobiłem ani centa inaczej niż dzięki samochodom”

W ubiegły weekend w Estoril nasz kierowca wziął udział w finale Series by Peter Auto, a jego kolegą z drużyny był Carlos Tavares, dyrektor generalny grupy Stellantis. Kilka tygodni temu właśnie w Albi, pod koniec zwycięskiego spotkania Historic Tour, otworzył przed nami drzwi swojej Cobra Daytona Coupé.

opublikowany 16/10/2021 à 18:11

Jeana-Michela Desnouesa

1 Zobacz komentarze)

Pierre-François Rousselot: „Nigdy nie zarobiłem ani centa inaczej niż dzięki samochodom”

Witaj Pierre-François. Czy Carroll Shelby wywarł na ciebie taki wpływ, że zakochałeś się w Cobrze?

Kiedy dwadzieścia lat temu wróciłem do historii, siedziałem za kierownicą Spice Group C, którą ostatecznie sprzedałem. Nie chciałem kupować dużego samochodu i najpierw zakochałem się w Lotusie Elanie. Wystartowałem w kilku wyścigach, za każdym razem z problemami z niezawodnością. Uderzył też trochę za nisko, jeśli chodzi o moc. Byłem sfrustrowany przeziębieniem od facetów, którzy jeździli jak głupcy. Szukałem i natknąłem się na Fabiana Sarrailha, syna Roberta, który za pośrednictwem swojej firmy ATS sfinansował wielu pilotów. Fabien przejął obowiązki od ojca, ale jako przygotowujący, a nie sponsorujący. Powierzyłem mu mojego Lotusa i poprosiłem o jego niezawodność. Powiedział mi, że musimy zrobić nowy! Moim zdaniem nie było to możliwe. Wtedy opowiedział mi o tej Cobrze i wyjaśnił, że zbudowali ich pięć 20 lat temu, sprzedali trzy i zatrzymali jednego, na którym Pescarolo i Tambay zwyciężyli w Goodwood (Anglia). Pozostał więc jeden, który mogli dla mnie przygotować. Powiedziałem jej banco pod warunkiem, że odważy określoną kwotę, za daną cenę, w określonym przedziale czasu. Co udało im się zrobić w ciągu jednego roku. To jedna z najpiękniejszych replik Cobra Daytona. Oryginalne modele kosztują 17-18 milionów dolarów i nie działają. W tym sezonie pracowaliśmy coraz lepiej. Myśleli o tym w duchu zbyt „wystawowym”, ale moim celem nie było zwycięstwo w Pebble Beach Concours d’Elegance (Stany Zjednoczone), więc pracowaliśmy. W ten weekend odniosłem swoje pierwsze dwa zwycięstwa w Albi (drugie miejsce zajęłoby w Dijon, zanim przerwał trasę Historic Tour 2 do

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

24 o 10:2021

Kiedy po PFR będzie carpooling dla innego jednomiejscowego kierowcy spoza sektora Antar/BP/ELF, któremu nie udało się dostać do F1, Pierre'a PETIT, przemienionego w menadżera biznesowego w środkowej Francji i twórcę Mornay Festival?

Aby napisać komentarz