Sylviane Peter: „Sprzedajemy marzenia”

Po dwóch latach nieobecności wydarzenie Chantilly Arts & Elegance Richard Mille powróciło w tym roku. Możliwość przechadzki alejkami osiedla pomiędzy najpiękniejszych samochodów świata...w wózku golfowym!

opublikowany 21/10/2022 à 12:00

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Sylviane Peter: „Sprzedajemy marzenia”

Sylviane Peter - Współzałożycielka Peter Auto © Götz Goppert

Witaj Sylviano, to bardzo nietypowy wybór pojazdu dla Carpooling, świetny pierwszy!

Cieszę się, że po raz kolejny mogę zrobić coś innego niż wszyscy. (śmiech) Tutaj wózek golfowy pozostaje jedynym sposobem na poruszanie się po całej okolicy, a ponieważ nie mam szczególnej pasji do jazdy, uważam, że jest to idealny środek transportu.

(Od pierwszych metrów witają nas obecni kolekcjonerzy i szybko się zatrzymujemy) Jest żoną Rolanda D’Ieterena, który niedawno nas opuścił, zabrany przez Covida. Roland był największym belgijskim importerem Grupy Volkswagen i kupił w szczególności nadwozie Touring. Aby oddać mu hołd stworzyliśmy w naszym wydarzeniu trzy klasy Touring, ponieważ bardzo go pokochaliśmy.

Musisz słusznie rozkoszować się powrotem do Chantilly po odwołaniu koncertów spowodowanym kryzysem zdrowotnym.

To wspaniałe miejsce, którego o dziwo nie wybraliśmy na początku. Na te zawody wybraliśmy Château de Versailles, ale po krótkim rozpoznaniu zdaliśmy sobie sprawę, że jest za duży, że nie będzie dobrze pasował, i zwróciliśmy się do Chantilly. Za każdym razem, kiedy tu wracam, powtarzam sobie, że w końcu stało się to oczywiste. Mieliśmy szczęście skorzystać ze wsparcia Agi Khana i jego syna Rahima (fundacja księcia wspierająca zamek. Przyp. red.), którzy sprawili, że poczuliśmy się bardzo mile widziani. W innych konkursach, takich jak Pebble Beach (USA) czy La Villa d'Este (Włochy), widzimy kolekcjonerów siedzących cały dzień pod parasolami za swoimi samochodami... Konkurs elegancji może szybko stać się kłopotliwy, więc w przypadku Patricka (Peter , jej mąż. Przyp. red.) postanowiliśmy zrobić wydarzenie inne niż wszystkie”, elegancka i rodzinna niedziela na wsi » dodając wiele atrakcji. To jedyny sposób, aby zapewnić rozrywkę kolekcjonerom, mężczyznom i kobietom i przyciągnąć ponad 20 000 ludzi w tę i z powrotem w ciągu jednego dnia! Jednym z moich ulubionych miejsc jest strefa klubowa. Na każdej edycji rywalizują ze sobą elegancją strojów i pomysłowością w zagospodarowaniu przestrzeni. 

Konkurs jest już wydarzeniem o ugruntowanej pozycji.

Naprawdę wierzę, że dzisiaj znaleźliśmy swoje miejsce. Nawet amerykańscy kolekcjonerzy, choć dobrze obsługiwani w domu na imprezach, wybierają się w podróż, ponieważ prowadząc Tour Auto lub Le Mans Klasycznie, zrozumieli, że chcemy zrobić wszystko dobrze. To miłe uznanie. Kiedy zaczynaliśmy, wszyscy myśleli, że jesteśmy szaleni, bo rynek starych samochodów był niczym. Nawet Ferrari przedmioty kolekcjonerskie wymieniano po śmiesznych cenach. Ale kiedy organizowaliśmy Grand Prix de l’Age d’Or w Montlhéry (Essonne), zauważyliśmy, że coś się dzieje. Edycję zadedykowaliśmy Jaguarowi i od razu notowania modeli tej marki zaczęły piąć się w górę. Z każdym następnym rokiem, a nawet dzisiaj, kiedy powstają nowe płaskowyże, cena kwalifikujących się samochodów rośnie. Jest to logiczne, gdyż właściciele tych samochodów muszą umieć z nich korzystać, a udostępnienie im przestrzeni w historycznych zmaganiach podnosi ich wartość. 

Wspólne podróżowanie z Sylviane Peter © Götz Goppert

Stałeś się wyznacznikiem wartości tych wyjątkowych pojazdów.

Tak, wbrew sobie muszę to przyznać, bo osobiście nie mamy z tego korzyści, a wielka szkoda! (śmiech)

Wróćmy do Twoich początków. Czy wszystko zaczęło się w Saint-Tropez?

Byłam sekretarzem prasowym Pascala Morabito, który zrobił furorę, wprowadzając na rynek gamę biżuterii zawierającej kostkę z pleksiglasu zawierającą diament. Wynajął bardzo piękną żaglówkę do celów public relations w Saint-Tropez (Var). Nawet jeśli morze mnie nie lubi i odwrotnie, ja wszedłem na pokład, a Patrick był na łodzi, tak poznaliśmy się w 1974 r., zanim w 1978 r. założyliśmy Peter Auto. Od tamtej pory żadne z nas nie czuło się przy Patricku jakbyśmy pracowali. To jest nasze życie i ta firma jest naszym dzieckiem. Bóg jeden wie, ile godzin mogliśmy spędzić w naszych biurach i na stokach, ale bawiliśmy się świetnie! Zaczęliśmy z dwoma współpracownikami. Kiedy dotarliśmy o 10, powiedzieliśmy sobie, że to dużo, wtedy 15… Peter Auto zatrudnia obecnie około czterdziestu osób.

Wzrost, który nie odbył się bez wstrząsów.

Nic nie było łatwe, na przykład pierwsza edycja Le Mans Classic była katastrofą finansową, zanim odniosła dzisiaj fenomenalny sukces. Przetrwaliśmy wiele burz, zwłaszcza kiedy wyruszyliśmy na wojnę z Berniem Ecclestonem i FIA w erze BPR (organizowane od 1994 do 1996, zanim zostały przejęte przez FIA i stały się Mistrzostwami FIA GT w 1997. Nota redaktora). Prawie straciliśmy wszystko, ale trzymaliśmy się. Musieliśmy ich ścigać aż do Brukseli, aby dochodzić naszych praw, po prostu ukradli naszą pracę. Założyliśmy tę serię wspólnie ze Stéphane Ratelem i Jürgenem Barthem (R i B BPR z P Piotra. Ndlr). Jürgen était chez Porsche où on lui a demandé de ne pas faire de vagues, ce que nous avons compris, tandis que Stéphane était déjà en route vers une association avec la FIA… Nous avons donc dû aller au combat seuls. Ce fut une période vraiment très difficile. Cependant grâce au BPR nous avons certainement sauvé les 24 Heures du Mans, car nous offrions un terrain d’essai aux constructeurs avant d’affronter la classique mancelle. Alors malgré tout, ça fait partie de nos plus beaux souvenirs.

W tym roku organizacja trzech dużych wydarzeń, takich jak Tour Auto, Le Mans Classic oraz Arts & Elegance, była nie lada wyzwaniem!

Tak, było to skomplikowane, naprawdę trudne, ale mamy szczęście, że mamy niezwykle kompetentne, oddane zespoły. Mają zasługę, bo w tej branży nie liczy się godzin i pracuje się w weekendy. Postanowiliśmy utrzymać te trzy duże wydarzenia, ponieważ Chantilly Arts & Elegance Richard Mille i Le Mans Classic nie odbyły się ze względu na kryzys zdrowotny po edycji 2018 dla Le Mans Classic i 2019 dla zawodów. W przyszłym roku ponownie zorganizujemy Le Mans Classic, aby godnie uczcić stulecie 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Trochę się martwiłem wyjątkową organizacją tego wydarzenia dwa lata z rzędu, ale codziennie otrzymujemy co najmniej piętnaście próśb o ustalenie daty otwarcia rejestracji. Spodziewałem się tego i miałem na to nadzieję, ale szczerze mówiąc, przekroczyło to wszystko, co mogłem sobie wyobrazić. Trzeba przyznać, że z uwagi na stulecie będzie to edycja wyjątkowa. Dwie rzeczy zawsze pozostaną takie, jakie są: Ferrari i Le Mans. 

Wspólne podróżowanie z Sylviane Peter © Götz Goppert

Istnieje duża różnica między manifestacją taką jak Chantilly Arts & Elegance Richard Mille oraz konkursy, które organizujesz przez cały rok w ramach Series by Peter Auto.

Ale jedno i drugie jest kompatybilne i uzupełnia się. Konkursy elegancji niekoniecznie są tym, co do mnie przemawia najbardziej. Lubię samochód, gdy jeździ. Nie oszukujmy się, te zawody są najtrudniejsze do zorganizowania ze wszystkich naszych imprez, łącznie z Tour Auto i Le Mans Classic. To przede wszystkim problem w relacjach i musimy ciężko pracować, aby sprowadzić kolekcjonerów i ich samochody. Zdradzę ci sekret. Patrick długo gonił za Ralphem Laurenem, aby został naszym partnerem, ale bez powodzenia. Był całkowicie legalny, bo jest bardzo dużym kolekcjonerem. Kiedy Le Mans Classic zaczęło nabierać rozpędu, przyjechał do nas, ale pozostaliśmy wierni Richardowi Mille, który był z nami od początku. Następnie poprosił nas o zorganizowanie dla niego wydarzenia, a jedynym obszarem, w którym nie działaliśmy, był Concours d'Elegance... Po wielu zwlekaniach z tym ostatnim zwróciliśmy się ponownie do naszego wieloletniego przyjaciela Richarda Mille, który jak zwykle za nami podążał. Między nami to czterdziestoletnia przyjaźń. Kiedy poznaliśmy Richarda, był inżynierem w Matrze i dał nam zegarki promocyjne w ramach Age d’Or. Od tego czasu inni zegarmistrzowie próbowali zająć jego miejsce, ale zawsze tak się nie stanie, ponieważ jest to historia przyjaźni, szacunku, wzajemnego zaufania i głębokiego uczucia. Podzielamy wspólne wartości: wysokie standardy i doskonałość. Zamiast robić dobrze, róbmy bardzo dobrze! 

W jaki sposób wybierane są pojazdy dopuszczone na organizowane przez Państwa wydarzenia?

Dzięki BPR zrozumiałem, że samochód wyścigowy nie ma przez całe życie tego samego numeru podwozia i silnika, co jest logiczne w kontekście użytkowania wyczynowego. Jednak w przypadku samochodu drogowego musimy być w stanie prześledzić jego historię od chwili powstania do dnia dzisiejszego i mieć pewność co do jego autentyczności. W większości wydarzeń, biorąc pod uwagę wartość samochodów, na torze znajduje się wiele reprodukcji. O ile nie istnieje rzadkie porozumienie, bardzo szczególne i wskazane, nie powinno to mieć miejsca podczas naszych spotkań. Jeśli raz czy dwa dałeś się oszukać, przywiązujesz dużą wagę do autentyczności samochodów, których to dotyczy. Portugalski kolekcjoner rozzłościł się na nas w dniu, w którym musieliśmy mu powiedzieć, że jego samochód nie jest tym, o którym myślał, że kupił za fortunę. Kiedy kupujemy mieszkanie, przeprowadzamy diagnostykę, zakładamy kartotekę, ale niektórzy kupują znacznie droższe samochody, nie zachowując najmniejszej ostrożności. Co więcej, jeśli masz pole, na którym jest trochę ubogo pod względem konkurencji, nigdy nie możesz ulegać pokusie obniżenia wymagań i kupowania samochodów gorszej jakości, ponieważ dopuszczenie jednego z tych samochodów może spowodować odejście dwóch lub więcej. wyjątkowe.

Samochody te stały się przedmiotem spekulacji w taki sam sposób, jak obrazy czy rzeźby. Kiedy samochód staje się sztuką?

(Rozbawiony) To dobre pytanie…

Ale nie podoba ci się to lub za dużo cię o to pytano!

W ogóle się nie martw (śmiech), ale nie możemy zadowolić się pochopną odpowiedzią. Trzeba pamiętać, że przed dużą serią kupowaliśmy gołe podwozie i mieliśmy zaprojektowaną karoserię według naszych upodobań i pragnień. Było to rzemiosło w najczystszym tego słowa znaczeniu. Przyjrzyjcie się dobrze mijanym przez nas samochodom, szczególnie tym sprzed wojny. Tak, to dzieła sztuki. Następnie projekty uległy industrializacji, ale nadal widzimy samochody o rewelacyjnej urodzie. 

Wspólne podróżowanie z Sylviane Peter © Götz Goppert

Czy w przypadku Patricka każdy z Was ma własną wrażliwość motoryzacyjną?

Patryk ma słabość do przedwojennych samochodów. Jeśli chodzi o mnie, to samochody z lat 50. i 60. szczególnie mnie poruszają. Poza samochodami kochamy przede wszystkim ludzi i mieliśmy okazję poznać wyjątkowych ludzi z całego świata, największych specjalistów i kolekcjonerów. Gdziekolwiek pójdziemy, zawsze jest ktoś, kogo znamy, jest wspaniale! 

Jakie są Twoje relacje z tymi kolekcjonerami?

Przede wszystkim lubię ludzki aspekt naszej pracy i właśnie w tym jestem naprawdę rozpieszczany. Z każdą próbą przypomina to trochę powrót rodziny do siebie. Planowałem, że 30e Wycieczka automatyczna (Wydanie 2021. Nota redaktora) będzie moim ostatnim… To porażka, w tym roku znowu odszedłem, aby być u ich boku! Mając 75 lat, po prostu nie jestem już pierwszym w drodze i ostatnim, który kładzie się. Musisz zrozumieć, że Tour Auto to naprawdę bardzo trudny test, biorąc pod uwagę wyjazdy o 6:00 rano i przyloty w nocy. Kiedy widzę konkurentów, mówię sobie, że są masochistami, ale kiedy z nimi rozmawiamy, rozumiemy, że są „ tutaj po to », że przeżyli długą i trudną przygodę. Nie każdemu może się to jednak podobać, dlatego zawsze przy wsparciu naszego przyjaciela Ryszarda stworzyliśmy Rajd samochodowy des Légendes Richard Mille (18–22 października 2022 r.), zarezerwowany dla bardzo pięknych samochodów. Żadnego timera ani rywalizacji, celem jest zaoferowanie ludziom, z pewnością zamożnym, czegoś, czego bez nas nie mogliby obejść... Po sprywatyzacji aren w Arles, w tym roku zmierzamy do ukrytej Toskanii, a nie do Sieny czy Florencji . Zorganizujemy kolację z widokiem na Ponte Buriano, most widoczny w tle Mona Lisa Leonarda da Vinci i odtworzyć średniowieczny festiwal na rynku w Arrezo. Nadal rezerwujemy półdniowy tor dla tych, którzy chcą swobodnie jeździć. W tym samym duchu w Series by Peter Auto mamy pole zwane Trofeum Największych, zarezerwowane dla wyjątkowych samochodów, których nigdy więcej nie zobaczymy na torze w „normalnych” zawodach. Powiedzmy sobie szczerze, właściciele tych drogich samochodów mogą jeździć między sobą, jak panowie, bez ryzyka, że ​​nieprzytomna osoba zniszczy ich samochód. To ostatnia szansa, aby zobaczyć te wspaniałe samochody na torze.

Zawsze w ruchu, boisz się ładunków elektrostatycznych?

To nie strach, to coś więcej! Spędzamy życie w ruchu, to wszystko, co robimy. Mam trzech synów i nigdy nie było mnie w domu, włóczyłem się tylko po okolicy, pracowałem i często mówiłem sobie, że zapłacę za to później... Cóż, mam świetny kontakt z naszymi dziećmi! Często rozmawiam o tym z naszym najstarszym Geoffroyem, który jest świetnym sprzedawcą samochodów. Dalecy od obwiniania nas, on i jego bracia dorastali, obserwując wspaniałych ludzi z całego świata, którzy przechodzili przez nasz dom. Nigdy nie czułem się winny, ponieważ Peter Auto pozwolił nam zaoferować im łatwość finansową i spojrzenie na świat. Firma umocniła zarówno nasze relacje, jak i naszą rodzinę. Jesteśmy zespołem złożonym z różnych wrażliwości i talentów, ale ostatecznie uzupełniających się. 

Z tą wspólną pasją do wyjątkowych samochodów?

We współczesnej konkurencji profesjonaliści walczą o rozgłos i pieniądze. W historii byli to ludzie, którzy wydają pieniądze, żeby zadowolić siebie i entuzjastów. Mentalność i filozofia nie są takie same. Często gratuluję życzliwości i dyspozycyjności naszym pracownikom, ale jest to nasz i ich absolutny priorytet. Ludzie są tam dla zabawy, więc musimy być przyjaźni i pomocni. Jesteśmy sprzedawcami marzeń…

 

CZYTAJ TAKŻE > Peter Auto prezentuje swój kalendarz na rok 2023

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz