William David: „Prawie zginąłem w Le Mans w 1996 r.”

Należy do tego złotego pokolenia, które wraz z Laurentem Aïello, Yvanem Mullerem, Éricem Hélarym i wieloma innymi zelektryzowało okres rozkwitu superturystyki we Francji w latach 90. William David może także pochwalić się pole position w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1995 roku.

opublikowany 18/02/2022 à 13:00

Fabiena Gerarda

0 Zobacz komentarze)

William David: „Prawie zginąłem w Le Mans w 1996 r.”

William David © Fabien Gérard

Ten mały „dzbanek na jogurt” jest bardzo piękny, czy ma jakąś szczególną wartość?

Należał do jednej z moich sióstr, która zmarła w 2008 roku. To był jej ulubiony samochód, a mój ojciec znalazł dla niej taki, który kiedyś naprawiła. Trochę przy nim majstruje i ciągle go udoskonala. Nigdy nie zostanie sprzedany. Teraz ma hamulce tarczowe. Wzrusza mnie to, że jest na zdjęciu w AUTOhebdo. 

Jak sport motorowy pojawił się w Twoim życiu?

Nic z tego nie wybrałem, wszystko zaczął mój ojciec. Miał swój mały garaż na ulicach Pau, nic zbyt ważnego. Jeśli chodzi o wyścigi, ćwiczył autocross. Zbudował własne ramy. Jego silnikiem był Gordini 1300. O jeden punkt zabrakło mu tytułu mistrza Francji. To była dla niego naprawdę pasja. Wsadził mnie na motocykl bardzo wcześnie, zanim jeszcze umiałem jeździć na rowerze. Do 16 roku życia, dla przyjemności, dużo jeździłem na motocrossie, ale nie przepadałem za rywalizacją. Któregoś dnia, nie wiem jak, posadził mnie na gokarcie i zadziałało! Musiał coś poczuć. Dlatego wzięliśmy udział w dwóch sezonach karting, w wieku od 16 do 18 lat. 

William David © Fabien Gérard

Spóźniłeś się!

Tak, ale było naprawdę miło. Dzięki temu mogłem zrozumieć podstawy. W garażu mój ojciec i ja sami wszystko majstrowaliśmy, od A do Z. Jeździliśmy na poziomie regionalnym i raz mogliśmy wziąć udział w mistrzostwach Francji, ponieważ w tamtym czasie była to impreza.

Jakie dyscypliny lub wydarzenia sprawiły, że byłeś dzieckiem, marzyłeś o tym?

Fabiena Gerarda

Szwajcarski nóż do sportów motorowych. Lubię rozmawiać o dyscyplinach cieni, które zasługują na wyświetlenie na światło dzienne. Specjalista od samochodów turystycznych (Supercars, DTM, TCR World Tour, BTCC)

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz