Audi prezentuje RS Q e-tron E2, nowy samochód 4×4 na Dakar 2023

Hybrydowy samochód 4x4 niemieckiego producenta rozpocznie przygotowania do Dakaru 2023 podczas Rajdu Maroka na początku października 2022 roku.

opublikowany 01/09/2022 à 16:07

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Audi prezentuje RS Q e-tron E2, nowy samochód 4×4 na Dakar 2023

Audi RS Q e-tron E2 zostało zmodyfikowane, aby wygrać Dakar 2023. © Audi Media

Czekając na zejście na ląd Formuła 1 w 2026 r. Audi chce w styczniu 2023 r. dodać do swojej tabeli medalowej Dakar. Dla marki z pierścieniami rallye– nalot, który odbędzie się w Arabii Saudyjskiej w dniach 31 grudnia 2022 r. – 15 stycznia 2023 r., to główny cel niemieckiej firmy, która zaprezentowała ewolucję swojego pojazdu hybrydowego, Audi RS Q e-tron E2.

CZYTAJ TAKŻE > Audi, maszyna zwycięstwa przybywa do F1

Jako ukłon w stronę historii producenta, dodanie wzmianki o E2 przypomina chwalebne dni rajdów Grupy B w latach 1980. XX wieku w ekstremalnej wersji Audi Quattro z napędem na cztery koła.

Zwycięskie w trzech etapach podczas swojego rajdowego debiutu w Dakarze 2022, hybrydowe Audi zostało gruntownie zmienione przed drugą próbą w 2023 roku. „Audi RS Q e-tron E2 nie czerpie żadnych elementów nadwozia ze swojego poprzednika”, mówi Axel Löffler, główny projektant Audi RS Q e-tron. Aby zachować wymagane wymiary wewnętrzne, kokpit, który wcześniej był nisko zagłębiony w stronę dachu, został teraz znacznie szerszy. Przeprojektowano także przednią i tylną maskę.

„Teraz eliminujemy przejście pod tylną maską na lewo i prawo od słupków B. W połączeniu ze zmodyfikowanymi układami, czyli warstwami materiałów kompozytowych, rozwiązanie to pozwala na zmniejszenie masy” wyjaśnia Löffler. W przyszłości prototypy T1U będą musiały ważyć 2 kg zamiast 100 kg. Ponieważ pierwsza generacja Audi RS Q e-tron charakteryzowała się nadwagą, trzeba było zaoszczędzić kilkadziesiąt kilogramów. Towarzyszy temu obniżenie środka ciężkości pojazdu.

Co więcej, zespoły mogą teraz znacznie łatwiej pracować po przebiciu opony. Proste, płaskie i łatwo zdejmowalne elementy nadwozia zastępują stare, nieporęczne osłony koła zapasowego w ścianach bocznych. Nowe dziesięcioramienne felgi Rotiform są znacznie łatwiejsze w obsłudze. Kierowcy i pasażerowie mogą łatwiej je chwycić i bezpiecznie dokonać zmiany.

„W bardzo krótkim czasie połączyliśmy wszystkie wnioski wyciągnięte z przeszłości. Rezultatem naszych pomysłów jest ewolucja E2 »– mówi Uwe Breuling, dyrektor ds. eksploatacji pojazdów w Audi Sport. „Zdecydowana praca naszego zespołu programistów doskonale przygotowała nas na nasz drugi Rajd Dakar. »

Elektryczny układ napędowy Audi RS Q e-tron E2 obejmuje konwerter energii składający się z silnika spalinowego i generatora, a także akumulatora wysokonapięciowego i dwóch silników elektrycznych na przedniej osi i tylnej.

Jeśli chodzi o załogi, nic się nie zmienia. „Monsieur Dakar”, Stéphane Peterhansel, we współpracy z nawigatorem Édouardem Boulangerem powraca w poszukiwaniu 15. sukcesu w tej imprezie. „El Matador”, Carlos Sainz Senior pozostaje w tańcu z Lucasem Cruzem, natomiast Mattias Ekström i Emil Bergkvist, początkujący w zeszłym roku, będą starali się zagrać główne role.

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)