Czekając na zejście na ląd Formuła 1 w 2026 r. Audi chce w styczniu 2023 r. dodać do swojej tabeli medalowej Dakar. Dla marki z pierścieniami rallye– nalot, który odbędzie się w Arabii Saudyjskiej w dniach 31 grudnia 2022 r. – 15 stycznia 2023 r., to główny cel niemieckiej firmy, która zaprezentowała ewolucję swojego pojazdu hybrydowego, Audi RS Q e-tron E2.
CZYTAJ TAKŻE > Audi, maszyna zwycięstwa przybywa do F1
Jako ukłon w stronę historii producenta, dodanie wzmianki o E2 przypomina chwalebne dni rajdów Grupy B w latach 1980. XX wieku w ekstremalnej wersji Audi Quattro z napędem na cztery koła.
MEDIAINFO: Audi RS Q e-tron E2*: lżejsze, bardziej aerodynamiczne i jeszcze bardziej wydajne
>> https://t.co/0DRb3RzUaO#Przyszłość to nastawienie #DrogaDoDakar2023 #RSQetron pic.twitter.com/iUAAxejryc
- Audi Sport (@audisport) 1 września 2022 r.
Zwycięskie w trzech etapach podczas swojego rajdowego debiutu w Dakarze 2022, hybrydowe Audi zostało gruntownie zmienione przed drugą próbą w 2023 roku. „Audi RS Q e-tron E2 nie czerpie żadnych elementów nadwozia ze swojego poprzednika”, mówi Axel Löffler, główny projektant Audi RS Q e-tron. Aby zachować wymagane wymiary wewnętrzne, kokpit, który wcześniej był nisko zagłębiony w stronę dachu, został teraz znacznie szerszy. Przeprojektowano także przednią i tylną maskę.
„Teraz eliminujemy przejście pod tylną maską na lewo i prawo od słupków B. W połączeniu ze zmodyfikowanymi układami, czyli warstwami materiałów kompozytowych, rozwiązanie to pozwala na zmniejszenie masy” wyjaśnia Löffler. W przyszłości prototypy T1U będą musiały ważyć 2 kg zamiast 100 kg. Ponieważ pierwsza generacja Audi RS Q e-tron charakteryzowała się nadwagą, trzeba było zaoszczędzić kilkadziesiąt kilogramów. Towarzyszy temu obniżenie środka ciężkości pojazdu.
Co więcej, zespoły mogą teraz znacznie łatwiej pracować po przebiciu opony. Proste, płaskie i łatwo zdejmowalne elementy nadwozia zastępują stare, nieporęczne osłony koła zapasowego w ścianach bocznych. Nowe dziesięcioramienne felgi Rotiform są znacznie łatwiejsze w obsłudze. Kierowcy i pasażerowie mogą łatwiej je chwycić i bezpiecznie dokonać zmiany.
„W bardzo krótkim czasie połączyliśmy wszystkie wnioski wyciągnięte z przeszłości. Rezultatem naszych pomysłów jest ewolucja E2 »– mówi Uwe Breuling, dyrektor ds. eksploatacji pojazdów w Audi Sport. „Zdecydowana praca naszego zespołu programistów doskonale przygotowała nas na nasz drugi Rajd Dakar. »
Elektryczny układ napędowy Audi RS Q e-tron E2 obejmuje konwerter energii składający się z silnika spalinowego i generatora, a także akumulatora wysokonapięciowego i dwóch silników elektrycznych na przedniej osi i tylnej.
Jeśli chodzi o załogi, nic się nie zmienia. „Monsieur Dakar”, Stéphane Peterhansel, we współpracy z nawigatorem Édouardem Boulangerem powraca w poszukiwaniu 15. sukcesu w tej imprezie. „El Matador”, Carlos Sainz Senior pozostaje w tańcu z Lucasem Cruzem, natomiast Mattias Ekström i Emil Bergkvist, początkujący w zeszłym roku, będą starali się zagrać główne role.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)