Dakar 2023, etap 6: Fatalny dzień dla Audi, Al-Attiyah najsilniejszy

Stéphane Peterhansel i Édouard Boulanger przeszli na emeryturę po wypadku. Carlos Sainz i Lucas Cruz uszkodzili swoje Audi, a Yazeed Al-Rajhi-Dirk-von Zitzewitz uszkodzili swoją Toyotę. Tematem zdominował jedynie Nasser Al-Attiyah.

opublikowany 06/01/2023 à 13:30

Medhiego Casauranga

1 Zobacz komentarze)

Dakar 2023, etap 6: Fatalny dzień dla Audi, Al-Attiyah najsilniejszy

Nasser Al-Attiyah obwieszcza swoje 47. zwycięstwo etapowe w Dakarze. ©DPPI

Szósty krok Dakar Rok 2023, rozgrywany pomiędzy Ha'il a Riyadem (Arabia Saudyjska), pozostawi po sobie ślad aż do finałowego zakończenia tej 45. edycji. Niezadowalający się ustaleniem minimalnego czasu gry w najbliższy piątek 6 stycznia i zwiększeniem przewagi na czele operacji, Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel (Toyota) skorzystał na masakrze w grupie prokuratorskiej.

To całkiem proste, z rankingów zniknęło trzech bezpośrednich prześladowców załogi Toyota Gazoo Racing. Najcięższy cios zostaje zadany nadziejom klanu Audi Sport. Niemiecki gigant stracił na tym etapie swoje dwa atuty, którymi są piaszczyste tereny i wydmy.

Wszystko zmieniło się na 212. kilometrze. Był tam ośmiokrotny zwycięzca Dakaru w samochodzie ofiara wypadku. Edouard Boulanger doznał kontuzji i cierpiał na bóle pleców. Służba medyczna Dakaru przetransportowała go drogą lotniczą do szpitala w Buraydah w celu poddania się dodatkowym badaniom.

Jego kolega z zespołu w Audi Carlos Sainz, został ranny w tym samym miejscu. Załodze, którą trzykrotny zwycięzca Dakaru stworzył z Lucasem Cruzem, nic się nie stało i czekała, aż będzie mogła naprawić lewą przednią oś swojego pojazdu, zanim podejmie próbę wznowienia wyścigu.

To porzucenie jest dramatycznym zwrotem wydarzeń dla „Monsieur Dakar”. Stéphane Peterhansel rozpoczął dzień w mocnym tempie, obejmując prowadzenie od 84 km. Francuz odrobił niewielką część straty w klasyfikacji generalnej na Nasser Al-Attiyah; ten ostatni na pośrednim etapie poprzedzającym wypadek, na 1 km, tracił 24 sekundy. W czołowej dziesiątce Audi pozostał jedynie Mattias Ekström (207. miejsce po prawie 10 godzinach).

Hybrydy Audi RS Q e-tron zgłoszone do Dakaru 2023 były w ostatnich dniach przedmiotem gorących kontrowersji. FIA zdecydowała się przydzielić im prawie 11 dodatkowych koni mechanicznych w ramach Technology Equivalence, aby zagwarantować sprawiedliwsze szanse w starciu z Toyotą Hilux T1+ i Prodrive Hunter T1+.

CZYTAJ TAKŻE > Audi, irracjonalny strach?

Kolejny pretendent do podium odrzucony w głębi klasyfikacji, Yazeed Al-Rajhi-Dirk von Zitzewitz, został zatrzymany z powodu uszkodzeń dwa kilometry dalej od Audi. Saudyjczyk, trzeci w Dakarze 2022, którego styl jazdy obciąża mechanikę Toyoty Hilux T1+, oderwał sobie prawe tylne koło. Czeka na ciężarówkę pomocniczą i oczywiście traci w klasyfikacji generalnej 3. miejsce.

Jednak Yazeed Al-Rajhi i jego nawigator nie przestawali się uśmiechać, a nawet znaleźli odrobinę pocieszenia w herbacie oferowanej przez miejscowych widzów:

Wśród miejsc honorowych Sébastien Loeb awansował na 6. miejsce, wyprzedzając kolarza torowego Romaina Dumasa, którego wspierał Max Delfino na pokładzie nowej Toyoty Hilux T1+.

Dakar 2023 – 6. etap rankingowy:

Generalna klasyfikacja :

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

06 o 01:2023

3 załogi z Republiki Południowej Afryki 🇿🇦 w Top 10 z Lateganem, De Villiersem i Baragwanathem! Republika Południowej Afryki ma piekielne krajowe mistrzostwa w terenie

Aby napisać komentarz