Dakar 2023 – Mathieu Baumel wściekły: „Myślę, że dali zwycięstwo Audi”

Czołowy pilot Dakaru 2023 jest niezwykle zdenerwowany decyzją FIA i ASO o dodaniu mocy do hybrydowych Audi z 5. etapu.

opublikowany 04/01/2023 à 18:53

Medhiego Casauranga

2 Zobacz komentarze)

Dakar 2023 – Mathieu Baumel wściekły: „Myślę, że dali zwycięstwo Audi”

Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel (Toyota) ścigają się, aby utrzymać prowadzenie w Dakarze 2023. © ASO/C.Lopez

Od kilku dni na Dakarze zbierała się burza; wybuchło o zmroku w środę 4 stycznia w Ha'il (Arabia Saudyjska). Decyzja komisji mistrzostw świata rallye-napad (W2RC), aby dodać 10,8 KM (8 kW) hybrydom Audi RS Q e-tron z 5. etapu imprezy, wytrąciło to z równowagi liderów wyścigu.

CZYTAJ TAKŻE > Dakar 2023 – Audi zyskuje moc, a nie Toyoty i Prodrive

Rzeczywiście Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel nie przebierali w słowach przed francuskimi mediami obecnymi na saudyjskim biwaku. Katarski kierowca, lider imprezy, podziękował urzędnikom za „zabił wyścig bardzo wcześnie” na swoim koncie na Instagramie.

 
 
 
 
 
Zobacz ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez 𝐌𝐚𝐭𝐡𝐢𝐞𝐮 𝐁𝐚𝐮𝐦𝐞𝐥 (@mathieu.baumel)

Jego trójkolorowy nawigator był bardziej gadatliwy, ale jego analiza jest identyczna. Mathieu Baumel wyraża swoje niezrozumienie, ponieważ według niego dane dotyczące przyspieszenia T1U (Audi) i T1+ (Prodrive, Toyota) brane pod uwagę przez FIA i ASO nie są reprezentatywne dla ich rzeczywistych wyników w zawodach w tym Dakarze 2023.

„Dane to oczywiście coś, ale tak naprawdę jechaliśmy z nimi kilka razy i w żadnym momencie nie możemy powiedzieć, że jechaliśmy z tą samą prędkością co Audi, deklaruje aktualny mistrz świata. Stąd stwierdzenie, że nadal mają deficyt, podczas gdy to oni nas usuwają... Nie bardzo widzę tę zasadę. Dodanie do nich 10 koni mechanicznych to dużo, szczególnie jak na samochód, który tak naprawdę jest już od nas szybszy. »

Faktem jest, że hybrydy Audi zyskują przewagę podczas faz ponownego uruchamiania, szczególnie na piaszczystych nawierzchniach i wydmach. Ich silniki elektryczne dają pilotom (Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz, Mattias Ekström) natychmiastowa reakcja na pedał przyspieszenia, w przeciwieństwie do Toyoty Hilux i Prodrive Hunter, wyposażonych w benzynowe V6 z podwójnym turbodoładowaniem, bez instalacji elektrycznej.

Mathieu Baumel kontynuuje. „Bez wątpienia ta decyzja daje Audi przewagę i pozwala jej wrócić. Prowadzimy, ale oni do nas wrócą. Nie idzie to w kierunku uczciwości, bo i tak jest zapisane na papierze. 

Spodziewaliśmy się czegoś zupełnie odwrotnego! Może popełnili błąd w pisaniu, prawda? Naprawdę istnieje poważny problem. Dzisiaj znowu z nimi jechaliśmy (w środę). To niezrozumiałe. Myślę, że to oni dali Audi zwycięstwo. »

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

2 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

2 Uwagi)

T

Aleksa Marotte’a

05 o 01:2023

W rally-raidzie mówimy o EoT tak samo jak o BoP w wytrzymałości, ale TUTAJ, w szczególności w ASO, zasady nie są takie same, TUTAJ, gdy chcemy podać „pomocną dłoń”, to nie jest tak, jak z BoP, który planuje to na następną rundę kalendarza, nie, nie tutaj, na DAKAR, decyzja jest NATYCHMIAST, będzie to dotyczyć nadchodzącego wydarzenia specjalnego, tam już nie jedziemy, chodzimy po głowach. Jeśli nie jest to rozstrzygające dla „pierścieni”, ASO niewątpliwie znajdzie jedno lub drugie wyimaginowane „WP”, aby dać nie premię, ale 1 lub 2 godziny kary???

Y

YVES CHAMPOD

05 o 01:2023

Mateusz ma rację! ! ! . . . . . . AUDI w Rally-Raid i „Mercedes AMG Petronas” w F1, ta sama „walka” z FIA! ! ! . . . . . . . Szkoda ! ! !

Aby napisać komentarz