Dakar 2023 – Mathieu Baumel gotowy do obrony tytułu: „W Dakarze nie ma już wyścigu w oczekiwaniu”

Aktualny mistrz świata w rajdach samochodowych i odchodzący zwycięzca Dakaru postanawia bronić swojego statusu najlepszego pilota w swojej dyscyplinie, mając jednocześnie świadomość postępu, jaki poczyniły hybrydy Audi. Nawigator Nassera Al-Attiyaha również docenia wydłużenie wyścigu i wyeliminowanie neutralizacji na środkowym etapie na rzecz widowiska.

opublikowany 29/12/2022 à 15:24

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Dakar 2023 – Mathieu Baumel gotowy do obrony tytułu: „W Dakarze nie ma już wyścigu w oczekiwaniu”

Przez najbliższe dwa tygodnie Mathieu Baumel będzie myślał tylko o Dakarze. © DPPI / Germain Hazard

Lorsque nous l’abordons dans le bivouac à la dimension XXL de Sea Camp, en bordure de mer Rouge en Arabie saoudite, Mathieu Baumel (Toyota) endosse le rôle du visiteur du futur, c’est lui ! „Nowy Rok 2023 minął, gdy tylko tu przybyłem. Jestem w trybie Dakar i odkładam wszystko inne. Będziemy mieli czas na imprezę po nadejściu 15 stycznia, inshallah! »

Nawigator Nassera Al-Attiyaha, mistrza świata rallye-raid zeszłej jesieni i obrońca tytułu w Dakarze, myśli tylko o jednym: pozostać numerem 1 w swojej dyscyplinie. Jeśli perspektywa walki z Hunterem T1+ Sébastiena Loeb i Guerlain Chicherit go nie przeraża, inaczej jest z wtargnięciem na mecz elektrycznego Audi RS Q e-tron E2 Stéphane’a Peterhansela, Carlos Sainz i Mattias Ekström.

https://youtu.be/BJCYbzAPuTQ

„W zeszłym roku Audi nie zwyciężyło w klasyfikacji generalnej, ale nie można wszystkiego porównywać. Od tego czasu wykonali mnóstwo pracy i na papierze są najlepsi – deklaruje francuski drugi pilot. Wykorzystali środki, których my nie mamy, ich technologia zapewnia im pewną pomoc w wielu obszarach. »

CZYTAJ TAKŻE > Przewodnik Dakar 2023 – Audi faworytem

Audi jest wyposażone w silnik hybrydowy, który zapewnia bardziej energiczne przyspieszenie na wydmach i natychmiastowy moment obrotowy, w przeciwieństwie do Toyoty i BRX z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem.

„Istnieje niewielka różnica w masie, z pewnością wynosząca co najmniej 100 kg na korzyść Toyoty, dodaje Mathieu Baumel. Ale ogólnie to niewiele zmienia. Jeśli zsumujemy wszystkie zmiany, będzie to sporo do zniesienia w przypadku naszego Hiluxa T1+, który nie ewoluował aż tak bardzo (niż Audi) od zeszłego roku. Myślę, że to będzie skomplikowane, ale właśnie to sprawi, że wyścig będzie ciekawy, jeśli uda nam się powalczyć wśród Audi. »

Czy nie ma ryzyka, że ​​w przypadku dominacji niemieckich maszyn od startu zaplanowanego na 31 grudnia debata sportowa przeniesie się na obszar techniczny? „ Będziemy musieli skonsultować się z FIA i ASO, władzami sportowymi, sędzia Mathieu Baumel. Jeśli od samego początku Audi jest daleko w tyle… Dziś (29 grudnia), i tak nie możemy niczego ogłosić, dopóki wyścig się nie zacznie. Mam tylko nadzieję, że wszyscy będą na takim samym poziomie osiągów, jaki umożliwi ciekawy Dakar. Byłoby świetnie ! »

Mathieu Baumel woli przeanalizować zmiany wprowadzone w regulaminie sportowym Dakaru 2023, które mogą mieć realny wpływ na wydarzenie. Począwszy od usunięcia neutralizacji środkowej, która będzie modyfikować jazdę zawodników.

 
 
 
 
 
Zobacz ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez 𝐌𝐚𝐭𝐡𝐢𝐞𝐮 𝐁𝐚𝐮𝐦𝐞𝐥 (@mathieu.baumel)

„To zmieni strategię Twojego dnia, – rozwija pilot Toyoty Gazoo Racing. Wcześniej zatrzymywaliśmy się na 20 minut, aby zachować dystans do tankujących samochodów. To z przeszłości. Nie będziemy już wiedzieć, gdzie stoimy w stosunku do przeciwników, którzy podążają za nami lub nas poprzedzają. Przeżyjemy dni, nie spotykając nikogo. Nie będziemy wiedzieć, czy przyjęte tempo jest wolne, czy odpowiednie i nie będzie możliwości dostosowania tempa podczas odcinka specjalnego. »

Le Dakar będzie również o dwa dni dłuższe w porównaniu do wersji z 2022 roku. „To zwiększy zmęczenie. Niekoniecznie ze względu na przebieg, bo w drugim tygodniu odbędą się krótsze etapy. Z drugiej strony poziom sportowy tych etapów będzie wyższy w przypadku Quart Vide (pustynia wydmowa) i zaplanowany w środku etap maratonu (bez pomocy z zewnątrz. Przyp. red.). To będzie świetna edycja. »

Chęć rozpoczęcia 45. edycji Dakaru w trybie „miękkiego pedałowania”, aby oszczędzić organizmy i mechanikę, nie będzie jednak łaskotać umysłu Nassera Al-Attiyaha, znanego ze swojego ofensywnego ducha. „Trudno chcieć spokojnie rozpocząć wydarzenie. Dziś praktycznie już tego nie ma, deklaruje nawet Mathieu Baumel. Dakar to obecnie wyścig wytrzymałościowo-sprinterski, dlatego musimy coraz więcej pracować nad niezawodnością i trwałością elementów mechanicznych. Przez dwa tygodnie jesteśmy niemal zobowiązani dać z siebie wszystko. Na Dakarze nie ma już wyścigu oczekującego.

Ewoluuje odkrywanie terenu w czasie rzeczywistym dzięki książce drogowej rozdawanej już rano w dniu wydarzenia specjalnego. W tym miejscu z dnia na dzień mogą pojawiać się luki między tym, który otwiera tor, a towarzyszami z tyłu. Nie zawsze musisz być na czele, ale z drugiej strony, jeśli chcesz wygrać, nadal musisz być na czele w określonym momencie! O tym właśnie, w drobnych szczegółach, będzie opowiadał Dakar. Gdy popełnisz błąd w nawigacji, jest on prawie nie do naprawienia. »

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tej gigantycznej pracy wykonanej przez pilotów takich jak Mathieu Baumel, pobierz Przewodnik Dakar 2023 dostępny w naszym sklepie internetowym lub przeczytaj nasze zanurzenie się w zawodzie nawigatora poniżej!

CZYTAJ TAKŻE > Przewodnik Dakar 2023 – Drugi piloci, królowie improwizacji

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)