Dakar 2024 – Jak zakończyły się te inne zacięte pojedynki przed Sébastienem Loebem i Carlosem Sainzem?

Dwa dni przed metą Carlos Sainz prowadzi z 13-minutową przewagą nad Sébastienem Loebem. Od 2010 roku trzy edycje rywalizowały do ​​końca z najmniejszą różnicą. Bez zmiany pozycji.

opublikowany 17/01/2024 à 17:03

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Dakar 2024 – Jak zakończyły się te inne zacięte pojedynki przed Sébastienem Loebem i Carlosem Sainzem?

W 2017 roku Sébastien Loeb przeprowadził wielki atak. Fot. DPPI/F. Le Floc'h

Dakar 2024 upływa pod znakiem zapierającego dech w piersiach pojedynku pomiędzy dwoma wielkimi nazwiskami sportów motorowych: Sébastienem Loeb (Bahrain Raid Xtreme) i Carlos Sainz (Audi’a). Pierwszy z wymienionych goni hiszpańskiego weterana (61 l.) od niemal tygodnia i oscyluje pomiędzy dobrymi dniami (4 zwycięstwa etapowe) i złymi (przebicie opony, brak niezawodności ze strony ekipy Prodrive i błąd nawigacji).

Przed dwoma ostatnimi etapami Dakaru 2024 Carlos Sainz ma 13’22” przewagi nad Sébastienem Loebem. Nie jest to dużo, ale ile? A przede wszystkim, czy w historii Dakaru udało się nadrobić takie opóźnienie?

CZYTAJ TAKŻE > Dakar 2024 – Loeb: „ Bardzo zły dzień na wielkie bzdury”

Ostatni raz dwóch zawodników walczyło o ostateczne zwycięstwo niemal łeb w łeb miało miejsce w 2017 roku w Ameryce Południowej. Na specjalnych typach WRC, bratobójcza walka pomiędzy Stéphane’em Peterhanselem i Sébastienem Loebem Peugeot Diesel 3008 DKR. " Pan Dakar » na dwa dni przed przybyciem do Buenos Aires (Argentyna) odzyskał przewagę nad Alzatą na 5'50''. Pomimo zaciętego ataku, szczególnie przedostatniego dnia, Sébastien Loeb był w stanie odzyskać zaledwie kilka sekund. Dziewięciokrotny mistrz świata WRC faktycznie przebił oponę, wyprzedzając byłego motocyklistę o 2 minuty i 56 cali!

Stéphane Peterhansel również miał zacięty finisz w 2014 roku. Jadąc X-Raid Mini, Francuz szybko dogonił lidera Nani Romę, który okazał się… jego kolegą z drużyny, tracącym zaledwie 2 minuty i 15 cali na prowadzeniu. . Obawiając się, że sytuacja wewnętrznie się pogorszy, Sven Quandt zdecydował się zamrozić pozycje, ku wielkiemu niezadowoleniu mieszkańca Échenoz-la-Méline (Haute-Saône), który w drugim tygodniu był znacznie szybszy. Obecny kierowca Forda wygrywa.

Nani Roma i Stéphane Peterhansel w 2014 r. Fot. DPPI / F. Flamand

Bitwa w tym samym zespole miała miejsce także w 2010 roku. W Volkswagenie Carlos Sainz i Nasser Al-Attiyah nie wyświadczyli sobie nawzajem przysług do tego stopnia, że ​​obaj mężczyźni prawie zderzyli się na mecie odcinka specjalnego. Ostatecznie Hiszpan, który miał 5'20'' przewagi nad Katarczykiem, trzymał nerwy na wodzy: na mecie miał 2'12''! To wciąż najwęższa różnica w historii wyścigu.

Od Dakaru 2010 stosunki między Carlosem Sainzem i Nasserem Al-Attiyahem nie są dobre. Fot. DPPI / F. Flamand

Wyraźnie widać, że w najnowszej historii Dakaru jeszcze nigdy nie doszło do wymiany pozycji pomiędzy liderem rywalizacji a jego bezpośrednim prześladowcą tak blisko celu. Ale przeszłość nie zawsze ma wartość przyszłej prawdy!

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)