Czas ucieka na tym Dakarze 2022. W tę środę, 12 stycznia, zawodnicy pokonywali z dużą prędkością przedostatni etap pomiędzy Wadi Ad-Dawasir a Bisha (Arabia Saudyjska), na jednym z najprostszych odcinków specjalnych na poziomie nawigacji i teren.
W tych warunkach różnice pozostają minimalne. Niemniej jednak Audi odnotowało swoje trzecie zwycięstwo etapowe podczas swojego pierwszego udziału w innowacyjnych hybrydach RS Q e-tron. Stéphane Peterhansel i Édouard Boulanger, długo przywiązani do niewdzięcznej roli przewoźnika wody, w końcu otrzymali pozwolenie na przesyłanie watów swoich trzech silników elektrycznych z Formuła E i ich silnik TFSI DTM.
Francuzi zamienili się sterami na scenie z kolegami z drużyny Carlos Sainz-Lucas Cruz, mais les Espagnols ont baissé la cadence en fin d’effort. Le podium est complété par le Toyota Hilux 4×4 T1+ des jeunes Henk Lategan et Brett Cummings, déjà vainqueurs lors de la première semaine.
Główny problem tego powrotu do Dżuddy dotyczy walki między przywódcami twardogłowymi rallye-raid, Nasser Al-Attiyah-Mathieu Baumel (Toyota) i Sébastien Loeb-Fabian Lurquin (BRX). Po raz kolejny dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata spisał się nieźle, ale... traci zaledwie minutę do katarskiego rywala (1'25''). W klasyfikacji generalnej reprezentanci Toyoty mają przewagę 32'40'', dzień po pięciominutowej karze za brak uprzęży, a Hans na specjalnym.
Jeśli chodzi o miejsca honorowe, rajdowcy Martin Prokop-Viktor Chytka (Ford) stracili ósme miejsce z powodu problemów technicznych.
Klasyfikacja etapowa:
Generalna klasyfikacja :
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)