Piąty etap Dakaru 2022, rozegrany w czwartek 6 stycznia wokół stolicy Arabii Saudyjskiej Riyadu, był czymś historycznym. Rzeczywiście, po raz pierwszy od jego powstania w 1979 r rallye-raid oferował zupełnie inną trasę pomiędzy samochodami i motocyklami.
Wcześniej w Afryce i Ameryce Południowej fragmenty odcinka specjalnego mogły się różnić, szczególnie ze względów bezpieczeństwa, ale nigdy nie był to cały odcinek. W piątek trasy zostaną zamienione między dwoma i czterema kołami.
Sur le plan purement sportif, Henk Lategan et Brett Cummings (Toyota) ont enfin obtenu leur première victoire d’étape sur l’épreuve ! Les Sud-Africains tournaient autour de la récompense depuis quelques étapes, mais à chaque fois, la mécanique du 4×4 japonais en décidait autrement. Cette fois, drzwi kierowcy zadziałały, ale 27-letni młody człowiek nie był nadmiernie zaniepokojony:
🚗 Wiodący w kategorii samochodów, @henk_lategan wygląda na to, że jest problem z drzwiami! # Dakar2022 pic.twitter.com/pyrm22u0j1
- Rajd DAKAR (@dakar) 6 stycznia 2022 r.
Ten dzień pozwolił osobom z zewnątrz zaprezentować się. Zwycięzca etapu na swoim buggy Century CR6 w 2020 r. Mathieu Serradori miło wspomina wszystkich, depcząc po piętach Sébastienowi Loeb-Fabian Lurquin (BRX). Francuz, dyskretny, ale konsekwentny, wraz ze swoim nowym nawigatorem Loïcem Minaudierem zbliża się nieco do czołowej 10-tki w klasyfikacji generalnej.
Również za kierownicą buggy Jakub Przygoński-Timo Gottschalk (Mini JCW) nabrał pewności za kierownicą byłego oficjalnego Mini. Rewelacją pierwszego tygodnia było to, że Lucio Alvarez (Toyota) również o włos nie przekroczył pierwszego czasu za kierownicą Toyoty Hilux T1+, ale Argentyńczyk (prowadzony przez Armanda Monleona) utrzymał swoje miejsce na wirtualnym podium (3. miejsce).
Walka o tytuł mistrza Stéphane’a Peterhansela i Édouarda Boulangera trwa nadal (Audi’a). Francuzi byli na pierwszym miejscu po 159 km, ale zapomnieli o stoperze, aby pomóc swoim kolegom z drużyny Carlos Sainz i Lucas Cruz, wciąż walczący o drugie miejsce.
Hiszpanie, którzy zatrzymali się na 195 km, skorzystali z nowiutkiego amortyzatora podarowanego przez „Pana Dakara”, aby dojechać do mety z godzinnymi nakładami. Jeśli chodzi o rekordzistę zwycięstw w rajdzie (1 sukcesów łącznie na motocyklu i samochodzie), to już po raz trzeci w ciągu pięciu dni musi on ponownie czekać na swoją ciężarówkę pomocniczą.
W klasyfikacji generalnej Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel (Toyota) ograniczają uszkodzenia na odcinku, którego nie chcieli otwierać. Katar i francuski żeglarz stracili zaledwie 2 minuty 55 na Loebie-Lurquinie i zachowaj margines 35'10'' po pięciu etapach.
Klasyfikacja etapowa:
Generalna klasyfikacja :
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)