Dakar, etap 8: Ekström nieznacznie wygrywa, Loeb biczuje

Ekström-Bergkvist wygrał swój pierwszy etap w rajdzie i przyćmił operację „maksymalnego ataku” Loeba-Lurquina, który dobrze spisał się w klasyfikacji generalnej.

opublikowany 10/01/2022 à 11:52

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Dakar, etap 8: Ekström nieznacznie wygrywa, Loeb biczuje

Audi RS Q e-tron Mattiasa Ekströma i Emila Bergkvista, zwycięzca 8. etapu Dakaru 2022. © Florent Gooden / DPPI

Dakar 2022 doczeka się remake’ów. W poniedziałek, 10 stycznia, pomiędzy Al Dawadimi i Wadi Ad-Dawasir (Arabia Saudyjska), operacja „remontada” zorganizowana przez Sébastiena Loeb i Fabian Lurquin (BRX) był kopią etapu z poprzedniego dnia.

Załoga francusko-belgijska po dniu odpoczynku już w ofensywie między Riyadem a Al Dawadimi, zrobił to ponownie za kierownicą BRX Hunter T1+ zbudowanego przez Prodrive. Mimo niekorzystnej pozycji startowej, gdyż na pustyni musieli przodować, dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata (WRC) zaproponował recital w pierwszej części programu specjalnego.

Prowadzący na 201 km Sébastien Loeb-Fabian Lurquin oddał niewielką część stadu hybryd Audi RS Q e-tron naładowanych jak akumulatory elektryczne. Jednak czołowa załoga zespołu Bahrain Raid Xtreme nie popełniła żadnego dużego błędu, która zakończyła dzień ze stratą 2'19'' do zwycięzców dnia, ale co ważniejsze, do liderów klasyfikacji generalnej, Nassera Al-Attiyaha i Mathieu Baumela (Toyota).

Katarski kierowca, kojarzony z francuskim nawigatorem, pozostawił jednak w tyle rywali. Jednak już na pierwszym przejściu trzykrotny zwycięzca Dakaru odpuścił i kontynuował jazdę w fałszywym tempie. Ustępujący zwycięzcy Pucharu Świata w Rajdach Terenowych zachowują przewaga 37'58'' na cztery etapy przed końcem.

Śmiejące się Audi
Niewiele brakowało, a marka wraz z Pierścieniami podpisała efektowny hat-trick. Dzięki Sébastienowi Loebowi Audi może pochwalić się „tylko” dubletem. Ale zwycięska załoga nie jest taka, jak myślisz.

Rzeczywiście Mattias Ekström i Emil Bergkvist mieli uczyć się od swoich znamienitych starszych Carlos Sainz-Lucas Cruz i Stéphane Peterhansel-Édouard Boulanger. Jednak Szwedzi, którzy po raz drugi wystartowali w Dakarze (po burzliwej przygodzie w zmodyfikowanym SSV T3 z Yamahą w 2021 r.), nadal robią postępy.

Nieustannie łeb w łeb z Peterhanselem-Boulangerem, byłym mistrzem DTM i rallycross otwórz licznik na a rallye-rajd, i to nie byle jaki! Francuscy koledzy z drużyny zostają pokonani o 49 cali.

W klasyfikacji generalnej odnotowujemy zniknięcie Lucio Alvareza-Monléona (Toyota) z powodu problemu ze skrzynią biegów.

Klasyfikacja etapowa:

 

Generalna klasyfikacja :

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)