Jean-Marc Fortin: „Audi nie jest typem człowieka, który męczy się przez dziesięć lat, zanim stanie się konkurencyjny”

Zwycięski w styczniu zeszłego roku w Dakarze i mistrz świata z Nasserem Al-Attiyahem zespół Toyoty z niepokojem podchodzi do pojawienia się producenta na ringach. Jednak bez braków ambicji, jak tłumaczy nam jej dyrektor.

opublikowany 19/12/2022 à 10:50

Dominik Dricot

0 Zobacz komentarze)

Jean-Marc Fortin: „Audi nie jest typem człowieka, który męczy się przez dziesięć lat, zanim stanie się konkurencyjny”

Szef ekipy Overdrive nie przyznaje się do porażki z armadą Audi © DPPI

Twoje ubiegłoroczne sukcesy czynią Cię oczywistym faworytem Dakaru 2023?

Zdecydowanie nie. Audi przyjedzie po raz drugi z załogą, która wykazała się ogromnym doświadczeniem. Na papierze Peterhansel i Sainz są najlepsi. Prawie rok temu pokonali ten problem, dając kilka bardzo interesujących występów, kiedy nie mieli kłopotów. Jak każdy producent z poważnymi osiągnięciami, marka nauczyła się na swoich błędach. Audi nie jest typem człowieka, który grzebał przez dziesięć lat, zanim stanie się konkurencyjny. Zwiększyli liczbę prywatnych testów poza zasięgiem wzroku. Na Rajd samochodowy z Maroka, choć ich pojazdy wystartowały poza klasyfikacją, najwyraźniej osiągnęły dobre wyniki. A poza tym… promowanie pojazdów elektrycznych jest w duchu czasu, prawda? To powiedziawszy, nie sądzę, że od razu zmiażdżą konkurencję. To nie ten typ domu. Wierzę raczej, że wybiorą strategię, która im się udała Wytrzymałość w przeszłości: ukrywanie potencjału swoich samochodów na pierwszych etapach – zwłaszcza, że ​​bilans osiągów zostanie zweryfikowany wieczorem drugiego dnia – a następnie poddanie się.

Czy już wychodzisz pokonany?

Oczywiście nie ! Bez wątpienia mamy najlepsze załogi (m.in. Nasser Al-Attiyah-Mathieu Baumel, Giniel de Villiers/Dennis Murphy i Henk Lategan/Brett Cummings. Przyp. red.) pod względem współpracy i jeśli nasze samochody nie będą faworyzowane przez BoP, zrekompensuje to nawigacja. Nasser i Mathieu są doskonale przyzwyczajeni do stresu związanego z czytaniem książki drogowej. Na pokładzie nigdy nie ma najmniejszego napięcia; szukają wspólnej drogi. Jeśli wierzyć zdjęciom zrobionym kilka miesięcy temu w Audi latynoskiej załogi, było dość nerwowo. Następnie następuje czytanie terenu. Zobaczymy, gdzie będzie Nasser na początku drugiego tygodnia. Jeśli jednak wierzyć organizatorowi, etapy w słynnej „Pustej Dzielnicy” powinny mu odpowiadać. Nasser ma umiejętność czytania z piasku i rozumienia wydm jak nikt inny. I tam najwyraźniej zostanie obsłużony.

Czy uważasz, że Audi to pojazdy elektryczne?

Wszystko zależy od Twojej otwartości umysłu. Pewne jest, że samochody te posiadają silnik elektryczny na przednich kołach i jeden na tylnych kołach. Ale mają też silnik termiczny V6 napędzany 340 litrami benzyny. Zbiornik został nawet powiększony o 40 litrów w porównaniu do roku ubiegłego. Podczas Dakaru 2022 kierowcy Audi czasami utrzymywali silnik spalinowy na poziomie 7500 obr./min przez 12 minut, aby naładować akumulatory w strefach tankowania. Na szczęście w przypadku Dakaru 2023 ta możliwość została wyeliminowana.

Czy będziecie jedynymi outsiderami?

NIE. Hunter zgłoszony przez zespół Prodrive dla (Sébastiena) Loeb i (Fabian) Lurquin zagrają w tej samej kategorii co my. Opierają się również na turbodoładowanym silniku V6. Myślę, że naprawili problemy z niezawodnością z zeszłego roku. Co więcej, zespół, który nie ma już nic do udowodnienia w rywalizacji, nabiera doświadczenia również w rajdach. Powinno działać. W przeciwieństwie do załóg Audi, w tym roku zacieśniły one współpracę podczas różnych wydarzeń. Z tego będzie rosła więź między Sebem i Fabianem. A ponieważ każdy w swojej dziedzinie jest doskonały, jestem pewien, że zabłysną.

Komentarze zebrane przez Dominique’a Dricota

0 Zobacz komentarze)