Literów piętrzy się, ale mówiąc prościej, RS Q e-tron to ulubiona broń Audi do rywalizacji w Dakarze, najsłynniejszym rallye-naloty. Niemiecki producent, który planuje pierwszy oficjalny udział w styczniu 2022 r, zaprezentowała swoją maszynę hybrydową w piątek 23 lipca. Wizualnie można by pomyśleć, że zostałeś przeniesiony w przyszłość dzięki ostrym liniom i minimalistycznym oświetleniom. Na dachu znajduje się ogromny wlot powietrza, który świadczy o instalacji unikalnej w tej dyscyplinie instalacji elektrycznej.
Tak naprawdę RS Q e-tron ma nie jeden, nie dwa, ale trzy generatory elektryczne (MGU). Zarówno przednia, jak i tylna oś mają MGU z Audi e-tron FE07, widoczne szczegółowo. Formuła E w 2021 r. Trzeci MGU służy do ładowania akumulatora wysokiego napięcia podczas jazdy. Rejestrowana jest także energia uwalniana podczas hamowania. Bateria to niezłe dziecko o wadze 370 kg i pojemności 50 kWh.
To nie wszystko. Aby pokonywać długie etapy pokonujące niemal 800 km każdego dnia przez prawie dwa tygodnie w Arabii Saudyjskiej, inżynierowie marki Rings dołożyli blok TFSI zaczerpnięty z DTM. Spełnia on funkcję konwektora energii: będzie ładował akumulator, gdy pojazd znajdzie się w sytuacji dynamicznej. Pomiędzy 4 a 500 obr./min zużycie będzie „znacznie poniżej” 6 gramów benzyny na kWh.
„Akumulator to nasz autorski projekt, który przeprowadziliśmy wspólnie z partnerem” mówi Stefan Dreyer, szef rozwoju projektów związanych ze sportami motorowymi w Audi Sport. „Jako inżynierowie zasadniczo widzimy potencjał rozwojowy w każdym elemencie. Ale jeśli chodzi o układ przeniesienia napędu, w Formule E osiągnęliśmy już sprawność układu przekraczającą 97%. Nie ma wiele do poprawienia.
Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w przypadku zarządzania baterią i energią. To tu kryje się największy potencjał rozwoju elektromobilności w ogóle. To, czego nauczymy się podczas niezwykle trudnego projektu Dakar, zostanie przeniesione na przyszłe modele produkcyjne. Jak zawsze nad tym projektem ściśle współpracujemy z naszymi kolegami z działu rozwoju samochodów drogowych. »
Testy rozpoczęły się na początku lipca, a wyścigi będą uwzględnione w programie na początku roku szkolnego. Przypominamy, że Audi Sport wybrało trzy wysokiej klasy załogi pod patronatem Q Motorsport (z X-Raid): Stéphane Peterhansel-Édouard Boulanger, Carlos Sainz-Lucas Cruz i Mattias Ekström-Emil Bergkvist.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)