Dakar i związany z nim program transformacji energetycznej w dalszym ciągu przyciągają nowych, znanych graczy w sportach motorowych. ChwilaAudi przygotowuje się do wypuszczenia trzech hybrydowych pojazdów 4x4 w edycji 2022 w Arabii Saudyjskiej (1-14 stycznia), że Guerlain Chicherit opracowuje pojazd wodorowy na rok 2024 i tyle Pipo Engines projektuje silnik zasilany wodorem, kolej na ORECA, aby pójść w ich ślady.
Grupa ORECA faktycznie opracuje silnik hybrydowy we współpracy z Team SMG. Cel zespołów ORECA Magny-Cours jest prosty: stworzyć konkurencyjny i hybrydowy samochód, który będzie zużywał o połowę mniej niż pojazd termiczny typu T1, kategoria królowej rallye-nalot.
„ORECA to firma, która zawsze stawiała sobie wyzwania, wyjaśnia Vincent Garreau, Klient i Dyrektor Projektu. Naszym nowym wyzwaniem jest zaoferowanie konkurencyjnego pojazdu wyposażonego w nowe technologie i możliwość oddania tych rozwiązań w ręce klientów, zarówno oficjalnych, półoficjalnych, jak i prywatnych, aby mogli jak najlepiej spisać się w Dakarze.
Mamy wspaniały plac zabaw, w którym możemy wyrazić siebie. Bycie częścią ruchu Dakar Future było niezwykle istotne. Celem było zapewnienie krótko- i średnioterminowej odpowiedzi wszystkim klientom, którzy mogliby wziąć udział w tym wydarzeniu. » Plan działania przewiduje uruchomić samochód na początku kwietnia 2022 r.
„Ponieważ w to wierzymy, wykorzystamy nasze 20-letnie doświadczenie w rajdach, aby go zaprojektować, zbudować i rozwinąć, wskazuje ze swojej strony Philippe Gache, założyciel SMG. Zajmiemy się także jego marketingiem. »
Wybór architektury hybrydowej, choć powszechny we współczesnych wyścigach samochodowych, nadal reprezentuje śmiałość w wyścigu tak wyczerpującym jak Dakar. „Silnik cieplny popchnie samochód do przodu; z tego punktu widzenia jest to dość proste, rozpoznaje byłego pilota.
Następnie e-maszyna zapewni dodatkowy moment obrotowy i moc. Blok termiczny będzie dość skromny, będzie to 4-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1 cm600. » Moc cieplna będzie wynosić około 200 koni mechanicznych. Elektryczny MGU (jednostka silnikowo-generatorowa) zapewni do 80 kW i moment obrotowy 110 Nm.
Stowarzyszenie dwóch koneserów Dakaru
ORECA i Dakar to historia, która sięga ubiegłego wieku. Na przełomie lat 1990. XX w. Hugues de Chaunac był faktycznie odpowiedzialny za montaż i wprowadzanie doładowanych Łada Samara T3. Pod przednią maską znajdował się oryginalny 3.5-litrowy bokser typu bokser Porsche !
Kierowcami w tamtym czasie były wielkie nazwiska: Jacky Ickx, Hubert Auriol i Patrick Tambay. Jednak Łada i ORECA nigdy nie zdołają pokonać Peugeot wówczas oficjalny Citroën, pomimo sukcesów w innych wydarzeniach, takich jak Rallye des Pharaons.
Firma SMG założona w 1997 roku może poszczycić się bogatym doświadczeniem pustynnym, jedynie dzięki własnym buggy. Carlos Sainz zwrócił się do francuskiej drużyny o udział w Dakarze w 2014 roku i przed rezygnacją ustanowił dwa czasy skreczowania.
Niedawno SMG wspierało chińską markę Haval, która zmieniła nazwę buggy, a także Han Wei (10. miejsce w Dakarze 2020), który wystartuje w Dakarze 2022. Toyota W warsztatach we Fréjus (Var) przygotowywane są także Land Cruisery z zespołu Auto Body, dominujące w klasie T2 (4×4 zbliżone do serii).
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)