Trasa, klasyczna, zaangażowana: co warto zapamiętać z prezentacji Dakaru 2022

Dakar 2022, pierwsza runda nowych Mistrzostw Świata, od samego początku będzie stanowić wyzwanie dla zawodników, oferując wczesny etap maratonu i trasę odnowioną w 70%. Dakar Classic przyciągnie 150 pojazdów.

opublikowany 28/11/2021 à 12:03

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Trasa, klasyczna, zaangażowana: co warto zapamiętać z prezentacji Dakaru 2022

Nowa Toyota Hilux przejdzie do klasy T1+ w Dakarze 2022. © DPPI

W maju ubiegłego roku zatytułowaliśmy „Dakar zmierza do Quart-Vide”. Od tego czasu pod mostami płynie woda, a raczej piasek na wydmy Pustej Dzielnicy. Po letnim rekonesansie impreza już drugi rok z rzędu w końcu ominie ten niegościnny region Arabii Saudyjskiej.

Miłośników piasku chciał jednak uspokoić David Castera, szef wyścigu. „Kurs został odnowiony o 70% w porównaniu z rokiem 2021, zapewnia Béarnais. Prawie na wszystkich 12 etapach znajdziesz kawałek wydmy. »

Kontrole techniczne odbędą się w Dżuddzie kilka tygodni po Formuła 1 pojawi się na gzymsie. Właściwy start odbędzie się w Ha'il po prologu mającym na celu ustalenie kolejności startu do pierwszego etapu.

Pomiędzy nimi nie powinno być żadnych rund obserwacyjnych Toyota, Audi i inne BRX. Rzeczywiście, etap maratonu, podczas którego zawodnicy będą musieli sami naprawić swoje wierzchowce bez pomocy z zewnątrz, odbędzie się drugiego dnia. W poprzednich latach, także w Ameryce Południowej, organizatorzy nigdy nie odważyli się na taki moment!

„Wiemy, że etapy maratonu są zawsze skomplikowane, rozpoznaje Stéphane’a Peterhansela, posiadacza tytułu. Pierwszego dnia będziesz musiał trochę odpuścić, aby następnego dnia być na 100% w drugiej części etapu maratonu. »

Aby ograniczyć transfery i oszczędzić żołnierzy, zarówno pod względem organizacji, jak i sportowców, Amaury Sport Organisation (ASO) zaplanowała pięć pętli (1 w Ha'il, 2 w Riyadzie, 1 w Wadi Ad-Dawasir i 1 w Bisha dzień przed przyjazdem). Ogłoszono łącznie 4 km sektorów czasowych z łącznej liczby 258 km.

Mistrzostwa Świata
Dakar 2022 będzie także okazją do inauguracji Rajdowych Mistrzostw Świata, zarówno FIA dla samochodów, jak i FIM dla motocykli. Pod nazwą W2RC odbędzie się pięć wydarzeń rozgrywanych na trzech różnych kontynentach. Nie są to nowe zawody, ale znane już wydarzenia w Pucharze Świata Rally Raid:

„Po ogłoszeniu partnerstwa z ASO w celu promowania nowych Rajdowych Mistrzostw Świata FIA, jestem zachwycony faktem, że kolejny ważny kamień milowy został dzisiaj potwierdzony w inauguracyjnym kalendarzu serii, zadeklarowane Jean Todt, szef FIA. Zaliczenie Dakaru do kurtyny otwarcia to prawdziwa zmiana i wielki sukces. Można nawet mówić o rewolucji, bo wprowadzane są nowe energie. Wyścigi samochodowe to laboratorium, ponieważ nieustannie dążymy do opracowywania czystych samochodów. Ze sportowego punktu widzenia pozostawia to miejsce na kreatywność i wyobraźnię. »

Yann Le Moënner, dyrektor generalny ASO, uważa, że ​​Mistrzostwa Świata to idealny kaftan bezpieczeństwa do wprowadzenia przepisów dotyczących bardziej ekologicznych samochodów osobowych i ciężarowych, czego najlepszym przykładem jest pojawienie się Audi z pojazdem hybrydowym: „W miarę ustrukturyzowania się dyscypliny będzie to początek pozytywnego koła mającego na celu napędzanie transformacji energetycznej i osiągnięcie „zerowej emisji” do 2030 r. Utworzenie klasy T1-Ultimate jest kamieniem węgielnym tego budynku: pionierskie pojazdy ruszą w podróż podbij pustynię saudyjską alternatywnymi technologiami, otwierając drogę wszystkim producentom dojrzewającym w swoich projektach. Chcemy nadać tej średnioterminowej strategii stałe tempo, ustalając jednocześnie realistyczne terminy. »

Klasyczny
Zew pustyni skusił prawie 1 sportowców. Zarejestrowano 000 pojazdów, przy czym znaczny wzrost związany jest z Dakar Classic. Wersja historyczna, ostrożnie wprowadzona na rynek w 580 r., zyskuje na atrakcyjności dzięki 2021 samochodom i ciężarówkom ze wspaniałych lat Paryż-Dakar.

„Chcieliśmy złożyć hołd historii Dakaru, o której marzyliśmy w latach 1980. i 1990. XX wieku, uważa David Castera. Trasa będzie inna niż w przypadku „nowoczesnych” płaskowyżów, z mniejszą liczbą przejść przez wydmy. Jednak wszystkie kroki będą takie same. Będzie to wyścig na regularność, z nowością, kilkoma elementami nawigacji. »

Zaangażowany

Ogłoszeń mnożyło się w ostatnich dniach, dlatego oto podsumowanie głównych kierowców w kategorii Auto. Nowicjusz, Audi, zaufa „Monsieur Dakar”, Stéphane’owi Peterhanselowi, a także innemu weteranom, Carlos Sainz. Historycznie związany z marką Rings w DTM i w Świecie RallycrossTrzecim zawodnikiem będzie Mattias Ekström.

Po stronie Bahrain Raid Xtreme, Sébastien Loeb będzie dążyć w końcu do dodania Dakaru do swojego bogatego dorobku. W miejsce Daniela Eleny pomoże mu nowy pilot Fabian Lurquin. Nani Roma wykorzysta swoją konsekwentność w służbie Prodrive. Trzeci Thunder T1+ zostanie zbudowany dla gorącego Orlando Terranova.

Pokonany przez wąsy w 2021 r., ale dominujący w pozostałych wydarzeniach sezonu, Nasser Al-Attiyah będzie chciał zapewnić nowej Toyocie Hilux T1+ pierwsze zwycięstwo w Dakarze. Toyota Gazoo Racing powierzyła rozwój pojazdu 4×4 Ginielowi de Villiersowi, wiodące role powinien zagrać zwycięzca edycji 2009.

Lista głównych uczestników:

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)