Wyboisty teren przed Dakarem 2023

Dakar 2023 uwydatnił poważny problem bezpieczeństwa dotyczący integralności fizycznej kierowców i pilotów. Nie wszystkie zainteresowane strony ze świata sportu są zgodne co do sposobów rozwiązania tego problemu, który ciągnie się od kilku lat.

opublikowany 29/01/2023 à 17:54

Medhiego Casauranga

1 Zobacz komentarze)

Wyboisty teren przed Dakarem 2023

Wybryki Carlosa Sainza na Dakarze mogły być dramatyczne © Eric Vargiolu / DPPI

Nic lepiej nie łaskocze dziennikarskiego umysłu niż spostrzeżenie Davida Castery, dyrektora Dakaru, na marginesie 45. edycji zakończonej 15 stycznia: „ Otworzysz puszkę Pandory ze swoim obiektem „. W rzeczywistości jest to aspekt, który nigdy nie był poruszany w mediach i jak dotąd ograniczał się do biwaku. Ale ostatnie przygody rallye- zimowe naloty zmuszają nas do zaprzestania ignorowania bezpieczeństwa fizycznego kierowców i pilotów, szczególnie w najwyższej kategorii T1.

Żadna marka walcząca o ostateczne zwycięstwo nie uniknęła wypadków w Arabii Saudyjskiej. Taki jest los każdej edycji Dakaru, imprezy, która zbudowała swoją legendę poprzez ekstremalne trudności w Afryce, a następnie w Ameryce Południowej. Ale w tym momencie? Hybrydy Audi RS Q e-tron T1U straciły jakiekolwiek szanse na zwycięstwo po spektakularnych wypadkach (Stéphane Peterhansel i Carlos Sainz), un gentleman driver a vécu une telle frayeur dans son Toyota Hilux T1+ qu’il en a pris sa retraite sportive (Erik van Loon) et l’un des pilotes les plus véloces du plateau a été sérieusement secoué dans son Prodrive Hunter T1+ (Guerlain Chicherit).

Jak to często bywa, sabaudzki przedsiębiorca-pilot ma najwięcej gotówki, jeśli chodzi o opowiadanie o swoich złych doświadczeniach. Jako pierwszy opisał ciężkie przeżycia na szóstym etapie, pomiędzy Ha'il a Riyadem. „ To było piekło, szepnął Chicherit. On a pris des coups toute la journé

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

C

CHRZEŚCIJAŃSKI RIOUALL

29 o 01:2023

Odważny artykuł, który łamie omertę! Należy traktować poważnie, jeśli nie chcesz ponownie przeżywać tragicznego końca, jak w motocyklach kilka lat temu lub później w „Grupie B” w rajdach…

Aby napisać komentarz