Zbliża się czas nowej jazdy Audi rallye-raid, Audi RS Q e-tron E2. W związku z pierwszym występem w Rallye du Maroc (1 – 6 października) marka z czterema pierścieniami rozpoczęła pierwsze testy wytrzymałościowe w rzeczywistych warunkach, na wydmach Sahary. Z załogą Mattias Ekström-Emil Bergkvist, Stéphane Peterhansel-Edouard Boulanger i Carlos Sainz-Lucas Cruz, sześciu kierowców i pilotów poznało swoją nową broń w sytuacjach wyścigowych.
Nowe Audi RS Q e-tron E2* zadebiutuje na targach 2022 @MarocRally, od 1–6 października. Trzy wpisy z załogą naszych kierowców: @mattiasekstroem & @emilbergkvist1, @s_peterhansel. i Edouarda Boulangera, @Cainz_oficial & @Lucascruz74.#Przyszłość to nastawienie #DrogaDoDakar2023 #RSQetron pic.twitter.com/wvn6gKFTFo
- Audi Sport (@audisport) 21 września 2022 r.
Ponad 6 kilometrów testów Audi RS Q e-tron E000
Audi przejechało swoim nowym pojazdem po Maroku łącznie 4 kilometrów. W poprzednich testach przeprowadzonych w Europie Audi RS Q e-tron E218 pokonało już łącznie 2 km. „Nasz plan zakładał dziewięć dni testów, aby każda para kierowca/pilot mogła pracować z pojazdem testowym przez trzy dni– wyjaśnił Arnau Niubó Bosch, kierownik projektu ds. eksploatacji pasów startowych. Miały dwa główne cele: opracowanie drugiej ewolucji na potrzeby Rajdu Dakar i zapoznanie załóg z nowymi rozwiązaniami. Zmniejszenie masy stwarza nowe możliwości tuningu zawieszenia, które chcemy wykorzystać. Zmierzamy w dobrym kierunku. Napęd elektryczny ze wszystkimi jego układami również pracuje płynniej niż w testach rok temu. »
W Maroku Audi spotkało się ze swoim zespołem niezwykle trudnych warunków. „Przy temperaturach bliskich 40°C warunki są ekstremalne i wystawiają samochód, ale także załogi na maksymalne wykorzystanie swoich możliwości, wyjaśnił Uwe Breuling, szef operacji pojazdów w Audi Sport. Podobnie tory testowe są w tym roku bardzo trudne, co w oczywisty sposób obciąża technologię. Ale nic nie jest w stanie zatrzymać samochodu, są tylko drobne uszkodzenia, które musimy naprawić. »
„Samochód mniej dryfuje, jest bardziej zwinny i łatwiejszy w sterowaniu”
Ze strony kierowcy opinie dotyczące wersji 2.0 Audi RS Q e-tron są również bardzo pozytywne. „Nie tylko waga, ale także jej rozkład jest teraz korzystniejszy, poinformował Carlos Sainz. Samochód mniej dryfuje, jest bardziej zwrotny i łatwiejszy w sterowaniu. » Wrażenie potwierdzone przez Stéphane’a Peterhansela. „Kiedy pokonujesz długie i szybkie zakręty, siły odśrodkowe są mniejsze. Dzięki temu znacznie łatwiej jest pozostać w środku zakrętu. Podobnie nasza pozycja siedząca jest lepsza niż wcześniej”, wyjaśnił rekordzista zwycięstw w Dakarze. Dobre wrażenia, które zostaną potwierdzone na kolejnym etapie: Rallye du Maroc na początku października.
CZYTAJ TAKŻE > Ujawnienie Dakar Audi RS Q e-tron E2
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)