firma Prodrive, założonej przez Davida Richardsa, nie brakuje angielskiego humoru. Brytyjska firma faktycznie zaadaptowała Huntera T1 prowadzonego przez Sébastiena Loeb, Nani Roma i Orlando Terranova na Dakarze 2022 do użytku drogowego!
Zajmujesz się swoimi sprawami, jedziesz przez Bahrajn, gdy obok przejeżdża nowy Prodrive Hunter… pic.twitter.com/IV7woaCiyt
— Prodrive (@prodrive) 17 marca 2022 r.
Wysokonogi Hunter jest ściśle wywodzący się z pojazdów 4×4 występujących w Mistrzostwach Świata rallye-raid (W2RC). Oto Hunter ozdobiony przymiotnikiem Hypercar, w końcu sportowych pojazdów 4x4 jest wiele, więc dlaczego nie zapuścić się w dziedzinę ultra-wydajności?
„Podjęliśmy świadomą decyzję, aby Hypercar Hunter był jak najbardziej zbliżony do oryginału. Chodzi o umożliwienie właścicielom doświadczenia, jak to jest prowadzić samochód Loeba przez pustynię, ale ze wszystkimi wygodami samochodu drogowego i możliwością prowadzenia go z domu, przez miasto, do dowolnego wybranego miejsca. »
Wydaje się to takie proste... gdy podpiszesz duży czek na 1,25 miliona funtów (bez podatku), co stanowi równowartość około 1,5 miliona euro! Za tę cenę będziecie mogli pochwalić się jazdą samochodem 4×4 mocniejszym od wierzchowca dziewięciokrotnego rajdowego mistrza świata (WRC). 6-litrowy silnik V3.5 z podwójnym turbodoładowaniem, pochodzący z Forda GT, zapewnia 600 koni mechanicznych, podczas gdy ustawowy limit obniża moc kawalerii do „tylko” 300 koni mechanicznych w wyścigu.
Nowy terenowy hipersamochód Prodrive Hunter o mocy 600 KM ma 400 mm skoku zawieszenia z podwójnymi amortyzatorami – to o 50 mm więcej niż samochód Dakar, co zapewnia mu jeszcze większą zdolność pokonywania najtrudniejszych warunków z dużą prędkością.
Pełna historia tutaj: https://t.co/OMzxb0tSAf pic.twitter.com/kSdsOFhTsk
— Prodrive (@prodrive) 17 marca 2022 r.
W maszynie, która chroni silnik, skrzynię biegów i zawieszenie wersji rajdowej, od 0 do 100 można by osiągnąć w mniej niż 4 sekundy.
„Na rynku jest wiele hipersamochodów, ale wszystkie potrzebują dobrych, gładkich dróg, a nawet torów wyścigowych, aby pokazać swoje osiągi, – kontynuuje były pilot rajdowy. Stwierdziliśmy, że w niektórych częściach świata, zwłaszcza na Bliskim Wschodzie, nadal istnieją rozległe obszary do zbadania, które wykraczają daleko poza dostęp zapewniany przez utwardzone drogi. Dlaczego więc nie stworzyć pojazdu, który umożliwi eksplorację tych regionów z osiągami znacznie przewyższającymi możliwości oferowane przez jakikolwiek wcześniejszy pojazd terenowy. »
CZYTAJ TAKŻE > Nani Roma cierpi na raka
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)