Rozpoczęły się wielkie zimowe obchody Andros e-Trophy

Po sezonie 2021, przerywanym protokołami zdrowotnymi i Covid-19, legendarne wydarzenie Val Thorens rozpoczyna w ten weekend sezon 2021–2022, 33. w historii Trofeum.

opublikowany 03/12/2021 à 13:10

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Rozpoczęły się wielkie zimowe obchody Andros e-Trophy

Od ponad tygodnia śnieg i ujemne temperatury umożliwiły stworzenie idealnie oblodzonego toru, na którym odbyła się inauguracyjna runda zawodów e-Trofeum Androsa na słynnym stoku Val Thorens.

W tym roku sezon będzie miał 5 rund:

▪ WYDARZENIE 1: VAL THORENS 04

▪ WYDARZENIE 2: ANDORA 17/18 grudnia 2021

▪ WYDARZENIE 3: ISOLA 2000 07 styczeń 08

▪ WYDARZENIE 4: LANS-EN-VERCORS 21/22 stycznia 2022

▪ WYDARZENIE 5 / FINAŁ: SUPER BESSE 29 stycznia 2022

W wyścigach biorą udział samochody w 100% elektryczne z napędem na 4 koła i układem kierowniczym: Andros Sport. Łańcuchy napędowe i silniki elektryczne o mocy 200 kW (270 KM) są identyczne we wszystkich samochodach. Podwozie, ustawienia, zawieszenia i nadwozia pozostają jednak dowolne.Dwóch kierowców dzieli samochód i rywalizuje w dwóch odrębnych wyścigach: jeden w kategorii Elite (zarezerwowanej dla nadziei i amatorów), drugi w kategorii Elite Pro.

© Bruno Bade

Każda runda składa się z dwóch dni wyścigów w tym samym formacie. : GODZINY WEEKENDOWE

Przede wszystkim dwie rundy kwalifikacyjne dają podstawę do pierwszego rankingu na podstawie najlepszego z dwóch rund. Pierwsza szóstka w kategorii Elite Pro kwalifikuje się do zawodów SuperPole i rywalizuje na jednym okrążeniu z pomiarem czasu. 

Na koniec tych rund kwalifikacyjnych, siatka startowa Elite Pro jest ustalana na podstawie skumulowanych punktów (kwalifikacje + superpole), natomiast siatka Elite jest ustalana na podstawie rankingu rund kwalifikacyjnych. Pierwszych 6 zawodników bierze udział w Superfinale, który następuje po finale.

Śledź wyścigi: TRANSMISJA NA ŻYWO

© Bruno Bade

Ten sezon zapowiada się na wyjątkowy rocznik z udziałem Romain Grosjean który będzie dzielić koło jednego z trzech Renault Zoe z Team DA Racing z flagowym prezenterem Canal+ i świetnym specjalistą ds Rallycross, Julien Febreau

Nadal wspierani przez Renault, znajdujemy panującego mistrza Jeana Baptiste Dubourga i Nicolasa Prost.

Były pilot Formuła 1 Olivier Panis będzie headlinerem Team DRP i spotka się na lodzie ze swoim synem Adrienem, który będzie jeździł Audi A1 dla Saintéloc Racing.

Ledwo wrócił z Soczi, gdzie zdobył swoją drugą koronę świata WTCR, Yann Ehrlacher zostaje zatrudniony w strukturze M Racing swojego wujka Yvana Mullera, rekordzisty pod względem liczby tytułów Andros z 10 dobrze zamrożonymi koronami!

Nathanael Berthon poprowadzi szarżę Peugeot za kierownicą e-208 firmy Sylvain Pussier Compétition.

I na koniec Sebastian Loeb będzie obecny na finale Super Besse za kierownicą jednego z dwóch samochodów swojego zespołu, Sébastien Loeb Racing.

© Bruno Bade

Znajdź całe pole: LISTA WPISÓW

Impreza nie byłaby kompletna bez obecności akrobatów AMV Cup. Ci motocykliści oferują wyjątkowy spektakl o każdej porze roku. To z pewnością najpiękniejsze zgromadzenie mistrzów jazdy na dwóch kołach wywodzących się z różnorodnych środowisk: enduro, supermoto czy crossa.

© Bruno Bade

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz
Paul Ricard – C2 PCCF 2024