René Arnoux poszedł do Ferrari, wszystkie siły życiowe Renault F1 skupiają się na Alain Prost w tym roku 1983. Może liczyć na wsparcie nowego kolegi z drużyny, znacznie bardziej uległego, w osobie Eddiego Cheevera. Aby walczyć o tytuł, Prost dysponuje nową, potężną bronią, RE40, zbudowaną w oparciu o innowacyjną skorupę z włókna węglowego i napędzaną ewolucją wyjątkowego Renault Gordini EF6 1 litra V1.5 Turbo, który w kwalifikacjach rozwija moc do 750 KM. Przez cały sezon Alain Prost prowadził epicką bitwę z Nelsonem Piquetem i jego Brabham-BMW BT52 na szczycie mistrzostw.
Grand Prix Francji odbyło się w tym roku wyjątkowo Circuit Paul Ricard 17 kwietnia. Tor prowansalski boryka się z poważnymi trudnościami finansowymi, a celem tej zmiany daty jest uniknięcie konkurencji ze strony plaż i letnich zakłóceń charakterystycznych dla miesiąca lipca. Alain Prost notuje tam swój pierwszy sukces w sezonie. Później zwyciężył trzykrotnie, w Belgii, Wielkiej Brytanii i Austrii.
Na nieszczęście dla Francuza osiągi Brabhama pod koniec kampanii gwałtownie wzrosły, a zapach paliwa napędzającego angielski samochód intrygował i podsycał, oprócz silnika BMW, coraz uporczywe pogłoski o oszustwie. Prostowi ostatecznie nie udało się zdobyć tytułu mistrza świata różnicą dwóch małych punktów i z hukiem pozostawił francuską markę, gdy ta odmówiła złożenia reklamacji, przypieczętowując wynik mistrzostw i drugą z trzech koronacji Nelsona Piqueta (1981, 1983). i 1987).
TECHNICZNE
- Typ silnika: 6° V90 Turbo
- Układ: środkowy tył
- Pojemność skokowa: 1 cm492
- Moc 650 do 750 KM
- Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna Hewland
- Rozstaw kół przednich/tylnych: 1740/1630 mm
- Rozstaw osi: 2730mm
- Waga: kg 545
- Prędkość maksymalna: +320 km/h
CZYTAJ TAKŻE > Kolekcjoner – McLaren-Honda MP4/5B
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)