4 godziny w Abu Zabi – finał azjatyckiej serii Le Mans dla United Autosports

Sezon Asian Le Mans Series 2022 zakończył się w tę niedzielę w Abu Zabi drugim zwycięstwem drużyny United Autosports w ciągu dwóch dni.

opublikowany 20/02/2022 à 17:40

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

4 godziny w Abu Zabi – finał azjatyckiej serii Le Mans dla United Autosports

Zdjęcie: United Autosports

Jak uczucie déjà vu: po raz drugi w ciągu dwóch dni United Autosports pokazało całą swoją moc i całe swoje doświadczenie, aby wygrać 4-godzinny wyścig w Abu Zabi. Jednak anglo-amerykański zespół przyjechał do Abu Zabi, aby pozwolić swojemu młodemu kierowcy Joshowi Piersonowi, zaledwie 16-letniemu, przećwiczyć swoje umiejętności w Wytrzymałość, który wcześniej brał udział w 24-godzinnym wyścigu Daytona jedynie pod koniec stycznia w barwach PR1/Mathiasen Motorsport. Powiązany z Brytyjczykiem Paulem di Restą Josh Pierson zaimponował swoją szybkością i dojrzałością w zarządzaniu wyścigiem podczas tego wyścigu podwójny nagłówek finał azjatyckiej serii Le Mans. Dwa obiecujące wyścigi dla tych, którzy będą rywalizować w Mistrzostwach Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i 24 godziny Le Mans z tym zespołem w tym sezonie. Duet pokonał mistrzowskie trio sezonu 2022 dla Nielsen Racing: Rodrigo Sales, Matt Bell, Ben Hanley. Załoga, która dzięki temu tytułowi także w czerwcu doczeka się podwójnej rundy zegara Sarthe.

CZYTAJ TAKŻE > Nielsen Racing oficjalnie koronowany przed ostatnim wyścigiem

W kategorii LM P3, jeśli G-Drive zwycięży po wycofaniu się dzień wcześniej z powodu pożaru, kierowcy będą mogli podziękować swoim mechanikom za przywrócenie Ligiera JS P320-Nissan nr 26 do stanu przed drugim wyścigiem weekendu. Świetna nagroda dla nich, a także dla obecnej na miejscu załogi francuskiego producenta, która ostatniej nocy nie spała zbyt wiele, aby na to pozwolić. Za trio Fabrice Rossello, Xavierem Lloverasem, Wiaczesławem Gutakiem toczyła się zacięta walka o zaproszenie na 24-godzinny wyścig Le Mans. DKR Engineering została szybko wymazana z równania przez LM P2 Pro-Am z High Class Racing, a Dennis Andersen zniszczył tył Duqueine M30-D08-Nissan nr 2, prowadzonego wówczas przez Sebastiana Alvareza, ostatnie nadzieje zespołu z Luksemburga odeszły w niepamięć w tym starciu, podczas gdy duński zespół pozostawił tytuł LM P2 Pro-Am firmie Graff Racing. Nielsen Racing myślał, że może to wykorzystać i zdobyć drugi bilet w Sarthe, ale samochód nr 8 musiał wycofać się na swoje miejsce, prowadząc w wyścigu i mistrzostwach z powodu nadmiernych uszkodzeń. Po raz kolejny CD Sport umieszcza swoje dwa samochody na podium i dlatego pojedzie do Sarthe w LM P2, być może z Ligierem. Nie mając najlepszego tempa, hiszpańska drużyna flagowa była w stanie ukończyć każdy wyścig, unikając problemów. Czyż nie na tym właśnie polega istota wytrzymałości?

En GT, Herbeth Motorsport termine sur une excellente note avec un doublé : la Porsche n°91 d’Alfred Renauer, Robert Renauer et Ralf Bohn devance la n°33 d’Antares Au, Yifei Ye et Klaus Bachler, partie en pole position. La McLaren Numer 7 z Inception Racing (Brendan Iribe, Ollie Millroy, Ben Barnicoat) pojedzie do 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Wreszcie niesamowity wynik w GT Pro-Am od czasów występów Kessel Racing (Roman Ziemian, Francesco Zollo, Axcil Jefferies) i wyścigów samochodowych SPS (Valentin Pierburg, John Loggie, Mikaël Grenier), pierwszy i drugi w tę niedzielę, zakończył… doskonały remis w mistrzostwach! Ostatecznie to zespół SPS został mistrzem za zwycięstwo w pierwszym wyścigu sezonu.

Rankingi wyścigów znajdziesz TUTAJ

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz