Partnerzy ACO i ALMEM wraz z SRO podczas azjatyckiej serii Le Mans 2023

W piątek, 5 listopada, ogłoszono trójstronne porozumienie dotyczące azjatyckiej serii Le Mans 2023 wraz z zaproszeniami na GT World Challenge na 24-godzinny wyścig Le Mans 2024.

opublikowany 05/11/2021 à 14:46

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Partnerzy ACO i ALMEM wraz z SRO podczas azjatyckiej serii Le Mans 2023

Frédéric Lequien, Pierre Fillon i Stéphane Ratel ogłosili współpracę pomiędzy ACO, ALMEM i SRO przy azjatyckiej serii Le Mans (© FIA WEC / Le Mans Endurance Management)

Automobile Club de l’Ouest i Asian Le Mans Wytrzymałość Zarząd skorzystał z ostatniej rundy sezonu 2021 WEC ogłosić trójstronne porozumienie z grupą SRO w sprawie organizacji azjatyckiej serii Le Mans 2023. Pierwszy krok na drodze do pojawienia się platformy GT3 w 24 godziny Le Mans w 2024 r., ponieważ takie porozumienie wiąże się również z dwoma zaproszeniami na tę edycję, które zostaną przyznane zwycięzcy GT World Challenge Europe, a także zwycięzcy połączonej klasyfikacji GT World Challenge Asia i Asian Le Mans Series. 

„Ta wspólna współpraca to najlepszy sposób na zapewnienie sukcesu i rozwoju azjatyckiej serii Le Mans, a wiedza trzech firm będzie korzystna dla konkurentów. Wraz z ACO Stéphane odegrał ważną rolę w tworzeniu europejskiej serii Le Mans i podzielamy wiele tych samych wartości, jeśli chodzi o wizję naszego sportu”., wyjaśnia Pierre Fillon, prezes ACO. „Chciałbym także podziękować ACO i LMEM za zaproszenie na 24-godzinny wyścig Le Mans do zawodów Fanatec GT World Challenge Europe Powered by AWS, co obrazuje determinację naszych organizacji we współpracy na rzecz globalnego sukcesu tej kategorii GT. jako początek bardzo ekscytującego okresu dla naszego sportu, a SRO jest zachwycone, że może odegrać w tym swoją rolę”– dodał Stéphane Ratel, założyciel i dyrektor generalny SRO Motorsports Group.

 

„Zbuduj coś mocnego”

Dla Pierre’a Fillona „Należy pamiętać, że Azjatycka Europejska Seria Le Mans stanowi integralną część piramidy wytrzymałościowej w taki sam sposób, jak Europejska Seria Le Mans i ważne jest, aby w dalszym ciągu przyciągać młodych azjatyckich kierowców do 24-godzinnego wyścigu”. „Jeśli uda nam się przyciągnąć europejskich kierowców i popchnąć tę kategorię, możemy zbudować coś mocnego”, sędzia Stéphane Ratel.

Na ten temat wypowiadał się także Frédéric Lequien, dyrektor generalny Le Mans Endurance Management: „Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością współpracy ze Stéphane’em i zespołem SRO Motorsports Group, aby zapewnić dalszy sukces Asian Le Mans Series. Mamy ogromny szacunek do wszystkiego, co Stéphane i jego zespół zrobili w wyścigach GT i mocno wierzymy, że wspólna współpraca między naszymi firmami może być niezwykle korzystna dla wszystkich. »

Dalsze szczegóły dotyczące azjatyckiej serii Le Mans 2023, w tym kalendarz, zostaną ujawnione w późniejszym terminie.

Przeczytaj także > GT3 planowane na rok 2024 podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz