ELMS – The Oak nr 35 wygrywa w Donington

Oak Racing zdominowało drugie wydarzenie sezonu w Donington. Po zwycięstwie w kwalifikacjach z Morganem-Juddem z numerem 24, zespół Jacques'a Nicoleta zwyciężył z Morganem-Nissanem z numerem 35, w skład którego wchodzą Dimitri Enjalbert, Olivier Pla i Bertrand Baguette.

opublikowany 15/07/2012 à 19:53

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

ELMS – The Oak nr 35 wygrywa w Donington

Samochody LMP2 były gospodarzami wyścigu, w którym liczba uczestników była bardzo słaba, ponieważ tylko 13 samochodów wystartowało w 6-godzinnym wyścigu w Donington. Z dziewięcioma prototypami z najwyższej kategorii tej dyscypliny walka o zwycięstwo była jednak toczona, a ten ostatni ostatecznie trafił do samochodu nr 35 Oak Racing Morgan-Nissan, prowadzonego przez Dimitriego Enjalberta, Oliviera Pla i Bertranda Baguette. Prototyp francuskiego zespołu odzyskał prowadzenie w wyścigu po karze nałożonej na Oreca 03-Nissan z Thiriet przez TDS Racing kierowany przez Mathiasa Beche i Pierre'a Thirieta. Zwycięska załoga pierwszego wyścigu sezonu na torze Paul-Ricard z pewnością pozwoliła, aby drugi z rzędu sukces umknął jej uwadze, dopuściwszy się wykroczenia w alei serwisowej.

Podium uzupełnia Oreca 03-Nissan firmy Murphy Prototypes of Brendon Hartley, Jody Firth i Warren Hughes. Irlandzka drużyna kończy wyścig przed załogą Sébastiena Loeb Wyścig w składzie Stéphane Sarrazin, Nicolas Marroc i Nicolas Minassian. Oreca 03-Nissan z numerem 19 stracił czas na początku wyścigu, w wyniku kolizji, w której uczestniczył także Pecom Racing Oreca 03-Nissan prowadzony przez Luisa Perez-Companc, Pierre Kaffer i Soheil Ayari, którym udało się jednak znaleźć się w pierwszej piątce. Argentyński zespół wykorzystał problemy Morgana-Judda z numerem 24 z Matthieu Lahaye i głównego kierowcy Jacquesa Nicoleta, który otrzymał karę za wykroczenie w boksach, zanim napotkał problemy ze skrzynią biegów. Greaves Motorsport Zytek Z11SN-Nissan prowadzony przez Toma Kimber-Smitha, Alexa Brundle'a i Lucasa Ordoneza spadł z rankingów, tracąc 20 minut w boksach pod koniec wyścigu.

La Ferrari 458 Italia du JMW Motorsport était la seule GTE Pro engagée à Donington. Jonny Cocker et Allan Simonsen, qui est venu remplacer au dernier moment James Walker, a pris la huitième place du classement général devant les GTE Am où la Porsche 911 RSR (997) de Nicolas Armindo, Raymond Narac et Anthony Pons s’est imposée devant la F458 d’AF Corse (Perazzini-Cioci-Griffin).

Zapraszamy do zapoznania się z relacją dotyczącą 6 godzin Donington w kolejnym numerze AUTOhebdo, dostępną od wtorku w wersji cyfrowej na iPada, PC i Mac, a od środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz