Samochody LMP2 były gospodarzami wyścigu, w którym liczba uczestników była bardzo słaba, ponieważ tylko 13 samochodów wystartowało w 6-godzinnym wyścigu w Donington. Z dziewięcioma prototypami z najwyższej kategorii tej dyscypliny walka o zwycięstwo była jednak toczona, a ten ostatni ostatecznie trafił do samochodu nr 35 Oak Racing Morgan-Nissan, prowadzonego przez Dimitriego Enjalberta, Oliviera Pla i Bertranda Baguette. Prototyp francuskiego zespołu odzyskał prowadzenie w wyścigu po karze nałożonej na Oreca 03-Nissan z Thiriet przez TDS Racing kierowany przez Mathiasa Beche i Pierre'a Thirieta. Zwycięska załoga pierwszego wyścigu sezonu na torze Paul-Ricard z pewnością pozwoliła, aby drugi z rzędu sukces umknął jej uwadze, dopuściwszy się wykroczenia w alei serwisowej.
Podium uzupełnia Oreca 03-Nissan firmy Murphy Prototypes of Brendon Hartley, Jody Firth i Warren Hughes. Irlandzka drużyna kończy wyścig przed załogą Sébastiena Loeb Wyścig w składzie Stéphane Sarrazin, Nicolas Marroc i Nicolas Minassian. Oreca 03-Nissan z numerem 19 stracił czas na początku wyścigu, w wyniku kolizji, w której uczestniczył także Pecom Racing Oreca 03-Nissan prowadzony przez Luisa Perez-Companc, Pierre Kaffer i Soheil Ayari, którym udało się jednak znaleźć się w pierwszej piątce. Argentyński zespół wykorzystał problemy Morgana-Judda z numerem 24 z Matthieu Lahaye i głównego kierowcy Jacquesa Nicoleta, który otrzymał karę za wykroczenie w boksach, zanim napotkał problemy ze skrzynią biegów. Greaves Motorsport Zytek Z11SN-Nissan prowadzony przez Toma Kimber-Smitha, Alexa Brundle'a i Lucasa Ordoneza spadł z rankingów, tracąc 20 minut w boksach pod koniec wyścigu.
La Ferrari 458 Italia należące do JMW Motorsport było jedynym modelem GTE Pro zgłoszonym do wyścigu w Donington. Jonny Cocker i Allan Simonsen, którzy w ostatniej chwili zastąpili Jamesa Walkera, zajęli ósme miejsce w klasyfikacji generalnej przed GTE Am, gdzie Porsche 911 RSR (997) Nicolasa Armindo, Raymonda Naraca i Anthony'ego Ponsa zwyciężyło przed F458 AF Corse (Perazzini-Cioci-Griffin).
Zapraszamy do zapoznania się z relacją dotyczącą 6 godzin Donington w kolejnym numerze AUTOhebdo, dostępną od wtorku w wersji cyfrowej na iPada, PC i Mac, a od środy w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)