Pescarolo wraca do zwycięstwa

Od Jarama 2006 zespół Pescarolo Sport nie wygrał ani jednego wyścigu. W Algarve podczas pierwszej wizyty serii Le Mans w Portugalii Henri Pescarolo i jego ludzie powrócili do sukcesu, w szczególności dzięki mistrzowskiemu Jean-Christophe’owi Boullionowi.

opublikowany 02/08/2009 à 03:05

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Pescarolo wraca do zwycięstwa

A jednak na początku wyścigu wszystkie oczy były zwrócone na Oreca / Aston Martin. Rozpoczynając wyścig w sprinterskim tempie, te dwa zespoły szybko spotkały się z rozczarowaniami, na których skorzystali Boullion i Tinseau. To przede wszystkim Oreca uklęknął na jedno kolano, gdy numer 11, czyli Mikołaj Lapierre i Olivier Panis wraca do boksów w celu interwencji w sprawie zbiornika paliwa.

Punkt zwrotny w wyścigu nastąpił jednak po około 1:15 zaciętej walce, kiedy Stefan Mücke nie miał innego wyjścia, jak tylko schronić się w piaskownicy, aby ominąć wolniejszy samochód. Cudem udało się uniknąć zderzenia Astona Martina z Pescarolo.

Następnie następuje crossover na czele. Ludzie Henriego Pescarolo zmieniają strategię. Zatem imię przywódcy zmienia się wraz z rytmem dostaw. Jednak pod koniec wyścigu, znacznie zwiększając tempo i regularnie odbierając rywalom dwie sekundy na okrążeniu, Jean-Christophe Boullion wymusił przeznaczenie. Ostatni plusk i doskok na trzy okrążenia przed metą niczego nie zmieniają. Christophe Tinseau i Jean-Christophe Boullion zwyciężyli przed Astonem Martinem Stefana Mücke, Tomasa Enge i Jana Charouza. Podium uzupełnili Oreca Tiago Monteiro i Bruno Senny.

Dzięki temu ósmemu zwycięstwu Jean-Christophe Boullion zostaje kierowcą z największą liczbą sukcesów w sezonie Le Mans Seria. „Nie wiedziałem o tych statystykach” – przyznaje po przybyciu na miejsce. W każdym razie to będzie ewoluować, ponieważ znów zwyciężymy. Samochód nie był idealny w kwalifikacjach, ale dużo pracowaliśmy i dziś rano, podczas rozgrzewki, poczuliśmy wyraźny postęp. W wyścigu wszystko poszło bardzo dobrze. Samochód był wygodny w prowadzeniu, co pozwoliło mi w razie potrzeby zwiększyć tempo pod koniec wyścigu. To ogromny sukces Henriego i całego zespołu. »

To zwycięstwo umacnia pierwsze miejsce Christophe'a Tinseau i Jean-Christophe'a Boulliona w rankingu kierowców.

W LMP2 Oliver Pla i Miguel Amaral nie pozostawili swoim przeciwnikom najmniejszych nadziei. Liderzy od początku do końca, dzięki czemu obaj mężczyźni zajęli pierwsze miejsce w mistrzostwach.

Ponieważ do LMGT1 zgłosiły się tylko dwa samochody, zwycięstwo Corvette Luc Alphand Aventures nabrało kształtu, gdy zawody Saleen Larbre Compétition zostały spowolnione przez uparte płaskie dno.

Wreszcie w LMGT2 walka była zacięta do samego końca. Raymond Narac i Patrick Pilet przegrywają 5 sekund przed metą Ferrari de Gianmaria Bruni et Rob Bell. L?équipe française peut regretter ces quelques minutes perdues dans les stands pour réparer l?aile arrière droite de la Porsche aux couleurs d?IMSA Wydajność.

Pierwsza edycja serii Le Mans w Portugalii pozostanie wielkim sukcesem sportowym na wspaniałym torze w Algarve. Jedynym minusem są te rozpaczliwie puste trybuny! Nawet obecność Pedro Lamy na padoku i koncert po wyścigu nie wystarczyły, aby przyciągnąć wielu turystów zainteresowanych regionem Algarve.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz