A jednak na początku wyścigu wszystkie oczy były zwrócone na Oreca / Aston Martin. Rozpoczynając wyścig w sprinterskim tempie, te dwa zespoły szybko spotkały się z rozczarowaniami, na których skorzystali Boullion i Tinseau. To przede wszystkim Oreca uklęknął na jedno kolano, gdy numer 11, czyli Mikołaj Lapierre i Olivier Panis wraca do boksów w celu interwencji w sprawie zbiornika paliwa.
Punkt zwrotny w wyścigu nastąpił jednak po około 1:15 zaciętej walce, kiedy Stefan Mücke nie miał innego wyjścia, jak tylko schronić się w piaskownicy, aby ominąć wolniejszy samochód. Cudem udało się uniknąć zderzenia Astona Martina z Pescarolo.
Następnie następuje crossover na czele. Ludzie Henriego Pescarolo zmieniają strategię. Zatem imię przywódcy zmienia się wraz z rytmem dostaw. Jednak pod koniec wyścigu, znacznie zwiększając tempo i regularnie odbierając rywalom dwie sekundy na okrążeniu, Jean-Christophe Boullion wymusił przeznaczenie. Ostatni plusk i doskok na trzy okrążenia przed metą niczego nie zmieniają. Christophe Tinseau i Jean-Christophe Boullion zwyciężyli przed Astonem Martinem Stefana Mücke, Tomasa Enge i Jana Charouza. Podium uzupełnili Oreca Tiago Monteiro i Bruno Senny.
Dzięki temu ósmemu zwycięstwu Jean-Christophe Boullion zostaje kierowcą z największą liczbą sukcesów w sezonie Le Mans Seria. „Nie wiedziałem o tych statystykach” – przyznaje po przybyciu na miejsce. W każdym razie to będzie ewoluować, ponieważ znów zwyciężymy. Samochód nie był idealny w kwalifikacjach, ale dużo pracowaliśmy i dziś rano, podczas rozgrzewki, poczuliśmy wyraźny postęp. W wyścigu wszystko poszło bardzo dobrze. Samochód był wygodny w prowadzeniu, co pozwoliło mi w razie potrzeby zwiększyć tempo pod koniec wyścigu. To ogromny sukces Henriego i całego zespołu. »
To zwycięstwo umacnia pierwsze miejsce Christophe'a Tinseau i Jean-Christophe'a Boulliona w rankingu kierowców.
W LMP2 Oliver Pla i Miguel Amaral nie pozostawili swoim przeciwnikom najmniejszych nadziei. Liderzy od początku do końca, dzięki czemu obaj mężczyźni zajęli pierwsze miejsce w mistrzostwach.
Ponieważ do LMGT1 zgłosiły się tylko dwa samochody, zwycięstwo Corvette Luc Alphand Aventures nabrało kształtu, gdy zawody Saleen Larbre Compétition zostały spowolnione przez uparte płaskie dno.
Wreszcie w LMGT2 walka była zacięta do samego końca. Raymond Narac i Patrick Pilet przegrywają 5 sekund przed metą Ferrari autorstwa Gianmarii Bruni i Roba Bella. Francuski zespół może żałować tych kilku minut straconych w boksach na naprawę prawego tylnego skrzydła Porsche w kolorachIMSA Wydajność.
Pierwsza edycja serii Le Mans w Portugalii pozostanie wielkim sukcesem sportowym na wspaniałym torze w Algarve. Jedynym minusem są te rozpaczliwie puste trybuny! Nawet obecność Pedro Lamy na padoku i koncert po wyścigu nie wystarczyły, aby przyciągnąć wielu turystów zainteresowanych regionem Algarve.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)