Spa: pierwszy pojedynek Audi-Peugeot

Druga runda serii Le Mans, 1000 km Spa, to próba generalna przed kolejnymi 24-godzinnymi wyścigami Le Mans.

opublikowany 04/05/2010 à 17:42

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Spa: pierwszy pojedynek Audi-Peugeot

Na tę pierwszą w 2010 roku konfrontację oficjalnych zespołów Peugeot i Audi trzeba było czekać długo. Podobnie Niemcy nie byli na polu startowym 12-godzinnego wyścigu w Sebring Peugeot sport nie było w programie 8 godzin w Castellet.
Jednak podczas tej ostatniej imprezy R15 plus po raz pierwszy rywalizował z Peugeotem 908, w tym przypadku powierzonym zespołowi Oreca Matmut. Niestety problem z podnośnikiem powietrza zbyt szybko zakończył pojedynek.

Już w najbliższy weekend na belgijskim torze Spa-Francorchamps wyruszą w podróż nie mniej niż trzy Peugeoty 908 HDi FAP i trzy oficjalne Audi R15, czyli tyle kandydatów do zwycięstwa, do czego możemy dodać lwicę z ekipy Oreca.

Za kierownicą Peugeota nr 1 znajdziemy dwóch zwycięzców konkursu 24 godziny Le Mans 2009 Marc Gené i Alexandre Wurz, związani z nowicjuszem Anthonym Davidsonem, siostrzane samochody, oznaczone numerami 2 i 3, powierzone odpowiednio trio Nicolas Minassian-Franck Montagny-Stéphane Sarrazin i Sébastien Bourdais-Pedro Lamy-Simona Pagenauda.

Również po stronie Ingolstadt wysunięto ciężką artylerię. Ośmiokrotny zwycięzca klasyka Le Mans, Tom Kristensen, powróci do zawodów w pełni wyleczony po kontuzji. Duńczyk jak zwykle będzie kojarzony z numerem 7 z Włochem Rinaldo Capello i potężnym szkockim impem Allanem McNishem. W numerze 8 w zespole doktora Ullricha na zmianę pojawią się trzy nowe osoby. Francuz Benoit Tréluyer będzie dzielić kierownicę z Niemcem André Lottererem, widzianym w zeszłym roku na R10 Kolles, oraz Szwajcarem Marcelem Fässlerem, który pod koniec 2008 roku brał udział w kilku wyścigach dla oficjalnego zespołu Audi w ALMS. Wreszcie Niemcy Mike Rockenfeller i Timo Bernhard, a także Francuz Romain Dumas zajmą miejsce w fotelu R15 z numerem 9.

Dlatego bitwa w belgijskich Ardenach zapowiada się fantastycznie pod każdym względem, a w dniach 12 i 13 czerwca w Sarthe zmierzy się sześć samochodów kandydujących do zwycięstwa. I nawet jeśli w Peugeocie zadeklarujemy, że na sześć tygodni przed flagowym spotkaniem sezonu nie chcemy podejmować żadnego ryzyka, powinniśmy dowiedzieć się więcej o potencjale samochodów. Czy w zeszłym roku nietykalny 908 będzie zagrożony przez R15 Plus? Pierwsze przedstawienie nowej broni doktora Ullricha w Le Castellet było przekonujące. Samochód chodził jak w zegarku, ustanawiając doskonałe czasy. Ale trudno się z tego uczyć.

W Oreca również mamy nadzieję, że poradzimy sobie dobrze, ponieważ 908 musi być pod każdym względem identyczne z fabrycznym. Jeśli Olivier Panis i Mikołaj Lapierre zasiadłem już za kierownicą samochodu w wyścigu, to będzie świetny pierwszy raz Loic Duval. Szybki podczas testów kierowca Hondy Super GT nie powinien mieć problemów z wczuciem się w rytm najlepszych.

Za dieslami toczy się trójstronna bitwa, której powinniśmy być świadkami pod nieobecność Oreca AIM i Zytka 09S z rodziny Mansell. La Lola-Aston Martin Signature wraz ze swoim trio Vaniną Ickx-Franckiem Mailleux-Pierrem Raguesem będą mieli wiele do zrobienia, aby pokonać dwie Rebelie Lola, którymi są Jean-Christophe Boullion-Andrea Bellichi i Nicolas Prost i Neela Janiego.

W LMP2 HPD ARX-01c powinien po raz kolejny okazać się nie do pokonania. Jednak w dłuższej perspektywie sędziowie Pescarolo-Judds z OAK Racing mogliby mieć coś do powiedzenia.

Z jednej jednostki w Paul-Ricard kategoria GT1 wzrosła do siedmiu w Belgii. Warto zwrócić uwagę na pierwszy w tym roku wyjazd zespołu Luc Alphand Aventures Corvette powierzoną Julienowi Jousse, Stéphane Grégoire i Davidowi Hartowi, a także przyjazd Szwajcara Jonathana Hirshiego na Matech Compétition.

Enfin, la catégorie GT2 affiche le même visage que pour la première manche. La seule grosse nouveauté venant de la présence de deux BMW avec des équipages de haut vol : Jorg Müller-Dirk Werner-Uwe Alzen et Andy Priaulx-Augusto Farfus-Dirk Müller. Mais les M3 devraient avoir bien du mal à se mêler à la lutte pour victoire, qui devrait à nouveau concerner Porsche et Ferrari (w szczególności z Jeanem Alesi i Giancarlo Fisichellą), a dlaczego nie Aston Martin, którego AMV8 pokazał bardzo interesujący poziom osiągów w Var.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz