24-godzinny Le Mans – H2: Powrót do normalności na czele wyścigu

Po dwóch godzinach wyścigu dwie Toyoty są na prowadzeniu, a...Alpine próbuje się trzymać. W GTE Pro walka jest bardzo zacięta.

opublikowany 21/08/2021 à 18:16

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

24-godzinny Le Mans – H2: Powrót do normalności na czele wyścigu

Drugi wyścig ukończył z numerem 7, z Mikiem Conwayem za kierownicą, na prowadzeniu. ©DPPI/X. Bonilla

Après un début de course animée, la Toyota N°8 retrouve peu à peu une stabilité. Percutée par la Glickenhaus N°708 dès le premier freinage et retombée au classement, la monture de l’équipage Bum-Hartley-Nakajima powróciła do rywalizacji, odkąd awansowała na 2. miejsce za swoją siostrą, nr 8. Pod koniec drugiej godziny wyścigu miała 40 sekund straty.

Alpine ze swojej strony wydaje się, że radzi sobie w wyścigu pomimo przewagi 1'15 prowadzonej przez Toyotę nr 8 Mike'a Conwaya i obrót Mikołaj Lapierre podczas pierwszego wyścigu. Francuskiemu zespołowi, któremu brakowało technologii hybrydowej, udało się nawet dotrzymać kroku GR010, ponieważ po 120 minutach wyścigu trzy samochody dwukrotnie zjechały do ​​boksów. Czas pokaże, czy A480 strzałki A będzie w stanie utrzymać tempo w nadchodzących godzinach. Glickenhaus ze swojej strony doznał ciosu po starcie, w którym jego dwaj agenci 007 znaleźli się w trudnej sytuacji. Model nr 708 zajmuje w sumie 9. miejsce, 2 sekundy za numerem 56, natomiast model nr 8 zajmuje 709. miejsce, prawie okrążenie za liderem.

W LMP2 JOTA nr 38 pozostaje na prowadzeniu. Z António Félixem da Costa za kierownicą, Oreca 07 ma znaczną przewagę, ponieważ G-Drive nr 26 ma 27 sekund straty po dwóch godzinach wyścigu, a za nim plasuje się numer 29 Racing Team Nederland.

To właśnie w GTE Pro te 24 godziny rozpoczęły się znakomicie. Bitwa pomiędzy Ferrari, les Corvette et les Porsche bat son plein. Si les Américaines ont un temps été en tête, ce sont bien les Italiennes qui mènent la danse à l’heure actuelle. En effet, les 488 N°51 et N°52 d’AF Corse trustent les deux premières places avec moins d’un dixième d’écart alors que la 911 N°79 pointe le bout de son nez à 13 secondes au 3e rang.

W GTE Am Ferrari nr 83 AF Corse musiało stracić prowadzenie, aby zatankować po raz trzeci. W rezultacieAston Martin Numer 33 TF Sport jest na prowadzeniu, ale wkrótce powinien wrócić za samochód transalpine.

Kliknij tutaj, aby zobaczyć pełny ranking ogólny H2

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)