Colin Kolles opowiada o swoim projekcie Hypercar

Rumun ujawnił także pierwsze rysunki swojego nowego hipersamochodu Le Mans o kryptonimie PMC Project LMH. Wynik 36 miesięcy pracy i rozwoju za pośrednictwem CFD, ten ostatni będzie rywalizować w WEC w przyszłym sezonie.

opublikowany 01/10/2020 à 16:03

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Colin Kolles opowiada o swoim projekcie Hypercar

Co możesz nam powiedzieć o tym samochodzie?

 

Jesteśmy małym producentem, dlatego musimy się wyróżniać oferując produkt niemal jedyny w swoim rodzaju. Naszym pomysłem było zbudowanie samochodu, który będzie mógł poruszać się po drodze i torze.

La seule autre marque à proposer cela est Porsche avec sa 911 GT2 RS Clubsport notamment. Raison pour laquelle, il nous a fallu attendre que le règlement soit entériné puisque c’est de cette voiture (Le Mans Hypercar. Ndlr) que vont être dérivés le modèle routier et son penchant pour les Track Days, que j’espère présenter l’an prochain.

A co z silnikiem?

Od naszej ostatniej rozmowy przepisy uległy kolejnej zmianie. Teraz mogę zamontować taki silnik, jaki chciałem (Gibson V8, który jest wyposażeniem Enso CLM P1/01. Przyp. red.). W samochodzie produkcyjnym będzie on sprzężony z silnikiem hybrydowym, który osiągnie moc 1000 KM.

Czy powinniśmy rozumieć, że w wersji wyścigowej ich nie będzie?

Nie, ze względu na wydajność, koszty i regulacje. Nasz silnik dostarcza 700 KM, a początkowy plan zakładał dodanie układu hybrydowego. Zmniejszono jednak moc (500 kW, około 670 KM. Przyp. red.). Hybryda dałaby nam przewagę przy wychodzeniu z zakrętów i podczas deszczu, ale wówczas zostalibyśmy ukarani pod względem masy.

Ile samochodów zamierzacie wyprodukować?

Wszystko będzie zależeć od zapotrzebowania, ale nie więcej niż 100 jest pewne. Chcę, żeby pozostał modelem ekskluzywnym.

Czy wszystko odbywa się samodzielnie w firmie Kodewa w Greeding w Niemczech?

Wszystko jest projektowane przez nas, ale niektóre części są budowane przez podwykonawców, jak np. monocoque.

Czy to największy projekt Twojej firmy?

Je ne réfléchis pas de la sorte. J’ai en tête un plan précis. Certains me demandent pourquoi je m’obstine à faire du LM P1 avec une voiture obsolète. Je l’ai fait pour nous permettre d’apprendre, pour que l’on comprenne les exigences d’une voiture à haute performance avant de faire notre Hypercar. Et regardez, nous sommes encore là, alors que certains sont partis et d’autres ont annulé leur venue. Et en dehors de Toyota, nous sommes les seuls aujourd’hui, en LM P1, à concevoir notre propre auto.

Kiedy masz nadzieję, że będziesz mógł jeździć samochodem?

W lutym, może wcześniej. Czekamy na pierwszy jednokadłubowiec.

Wystarczająco, żeby być na to gotowym 1000 mil Sebring ?

Rejestruję się tylko wtedy, gdy zgadzam się z propozycją. I szczerze mówiąc, znając tor Sebring, nie jestem pewien, czy jest on najodpowiedniejszy do startu samochodu w zawodach. To nie ma sensu, ratujesz wrak.

Czy samochód będzie dostępny w sprzedaży?

Oczywiście, ale sami też kogoś zatrudnimy.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz