Pierwsi zawodnicy na sezon WEC 2022

W środę, 12 stycznia, WEC ogłosiło pierwszą listę zgłoszeń na sezon 2022, którego pierwszym wyścigiem będzie dystans 1 mil w Sebring zaplanowany na 000 marca.

opublikowany 12/01/2022 à 10:00

Walenty GLO

1 Zobacz komentarze)

Pierwsi zawodnicy na sezon WEC 2022

François Flamand / DPPI

Sezon rozpoczyna się w Sebring 18 marca WEC w środę, 12 stycznia, opublikowano pierwszą listę zgłoszeń na sezon 2022 obejmującą łącznie 39 samochodów: 6 Hypercarów, 15 LM P2, 5 GTE Pro i 13 GTE Am. 

Hypercar: z Peugeot, bez ByKolles

En Hypercar, nous retrouvons sans surprise les deux Toyota GR010 – Hybrid avec des équipages quasiment inchangés. Seul changement dans l’écurie championne du Monde : Ryo Hirakawa remplace son compatriote Kazuki Nakajima obok Sébastien Buemi et Brendon Hartley w numerze 8. Zwycięskie trio z 24 godziny Le Mans w numerze 7 Mike'a Conwaya, Kamui Kobayashi i Jose Marii López będą walczyć o obronę tytułu. Alpine nadal pojawia się w tej kategorii ze swoją „babcią” i sam André Negrao jest na razie oficjalnie potwierdzony. Jest tam także Glickenhaus nr 708 z Francuzem Olivierem Pla drugi amerykański prototyp ma wystartować w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Peugeot 9×8 pojawia się także w dwóch przykładach z numerem 93 na czele z Paulem di Resta i numerem 94 Loic Duval. Rozkład pozostałych sterowników nie jest jeszcze znany. Dokładna data wejścia LMH do zawodów w Lion, która wciąż oczekuje na zatwierdzenie, również jest niepewna, ale jej obecność na tymczasowej liście zgłoszeń na cały sezon może oznaczać, że będzie to pierwszy zawodnik z Sebring. I odwrotnie, ByKolles nadal nie pojawia się na tej liście.

CZYTAJ TAKŻE > Wytrzymałość – Peugeot 9X8 jeździ!

Nowość w LM P2

Pole LM P2 jest pełne nowych funkcji z kilkoma nowymi zespołami. Zgodnie z zapowiedziami Vector Sport pojedzie z Nico Müllerem i Sébastienem Bourdais. Wspierać ich będzie Brytyjczyk Ryan Cullen w Oreca nr 10. W Premie stawiamy na mistrzów Europy 2021 z Louisem Delétrazem i Robertem Kubicą, transfery z WRT. Polak przylatuje także ze swoim sponsorem Orlenem w bagażu. Trzecim zawodnikiem z numerem 9 Prema Orlen Team będzie Lorenzo Colombo. Po stronie WRT Sean Gelael przyjedzie z numerem 31, a Rui Andrade drugim samochodem pod szwajcarską banderą, numerem 41 Realteam by WRT. Ich koledzy z drużyny nie są jeszcze znani, ale należy pamiętać, że zespół Jota zostaje wyludniony wraz z wyjazdem Stoffela Vandoorne'a i Toma Blomqvista w nieznane jeszcze miejsce. Czy Sean Gelael zabrałby ze sobą w walizkach swoich towarzyszy podróży w 2021 roku? Aby zastąpić to trio, brytyjski zespół stawia na Olivera Rasmussena, Edwarda Jonesa i Jonathana Aberdeena na 28. miejscu. Roberto Gonzalez i Antonio Felix da Costa nadal występują w drugiej Jocie, numer 38, w której Will Stevens zastępuje niedawno emerytowanego Anthony'ego Davidsona.

Sean Gelael i Stoffel Vandoorne nie będą już jeździć dla Joty w 2022 roku (fot. François Flamand / DPPI)

W United Autosports Josh Pierson będzie osobą, którą należy uważnie obserwować w wieku 16 lat. Młody Amerykanin będzie wspierał Alexandra Lynna i Olivera Jarvisa w numerze 23, podczas gdy Phil Hanson i Filipe Albuquerque pozostaną związani z numerem 22 z Williamem Owenem. Inna amerykańska drużyna zaplanowana na ten sezon, Team Penske, planuje wystawić Dane Camerona, Felipe Nasra i Francuza Emmanuela Collarda. Po stronie francuskiej François Perrodo powraca do prototypu wraz z AF Corse i dwoma kolegami z drużyny na rok 2021, Nicklasem Nielsenem i Alessio Roverą. Jean-Baptiste i Mathieu Lahaye również pojadą w LM P2 wraz z François Heriau. Wreszcie zespół Richard Mille Racing robi coś nowego z młodym francuskim kolarzem Lilou Wadoux, który 2 listopada awansował na pozycję startową po awansie do LM P7 podczas testu Rookie Test w Bahrajnie. Żadna dziewczyna z trio 2021 (Tatiana Calderón, Sophia Floersch, Beitske Visser) nie pojawia się w żadnym zespole na tej tymczasowej liście, ani Charles Milesi, choć krążą plotki, że w tym sezonie ta załoga nie może już składać się w 100% z kobiet…

Siatka do wypełnienia GT

La catégorie GTE Pro est essentiellement marquée par le retour de Corvette. Tommy Milner et Nick Tandy rouleront ainsi dans une Chevrolet Corvette C8.R floquée du nº64 cette saison. Les équipages AF Corse ne sont pas entièrement confirmés, mais Alessandro Pier Guidi et Miguel Molina seront là. Chez Porsche, comme annoncé précédemment, Gianmaria Bruni et Richard Lietz figureront au volant de la nº91 alors que Michael Christensen remplace Neel Jani aux côtés de Kévin Estre dans la nº92. En GTE Am, la majorité des équipages sont encore incomplets en dehors de l’AF Corse nº21 (Simon Mann, Christoph Ulrich, Toni Vilander) et de la Northwest AMR nº98 (Paul Dalla Lana, David Pittard, Nicki Thiim).

Odkryj tymczasową listę zgłoszeń na WEC 2022

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

DANIELA MEYERSA

12 o 01:2022

Czytałem też, że odmówiono wpisu Vanwall Vandervell ByKolles (mimo że wpis zostałby opłacony), ponieważ nie został zatwierdzony?! To nie może być przyczyną, ponieważ Peugeot też nią nie jest! W każdym razie, jeśli ACO już dokonuje selekcji, co będzie robić od 2023 roku? Tym bardziej niezrozumiałe, że w Hypercarze panuje straszliwy brak samochodów.

Aby napisać komentarz