Nürburgring-H+1: Porsche przejmuje kontrolę

Porsche i Audi rozpoczęły pojedynek, Toyota pozostaje w tyle. Marka z pierścieniami straciła prowadzenie w wyścigu już po pierwszych postojach. W GTE Pro dominuje Aston Martin.

opublikowany 24/07/2016 à 14:04

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Nürburgring-H+1: Porsche przejmuje kontrolę

Les 6 Heures du Nürburgring sont parties sur un rythme très élevé dans la première heure de course. Dès le départ, Timo Bernhard a pris le meilleur au volant de la Porsche 919 Hybrid n°1 sur l’Audi R18 n°8 de Oliver Jarvis pour le gain de la deuxième place alors que Marcel Fässler restait en tête au premier virage.

Po 33 minutach wyścigu ten sam Bernhard rozpoczął działania wojenne, próbując zaatakować podczas hamowania w pierwszym zakręcie czołowe Audi Fässlera, ale nie był w stanie utrzymać swojej pozycji, nie nawiązując kontaktu z Porsche 1 KCMG.

Quelques instants plus tard, le premier rebondissement de l’épreuve est intervenu avec le tête-à-queue de Neel Jani (Porsche 919 n°2), alors en lutte avec l’Audi R18 n°8 de Oliver Jarvis. Le Suisse a légèrement bloqué ses roues au freinage et est venu au contact de la Ford GT n°66, avant de partir en tête-à-queue au niveau du premier freinage puis de reprendre la piste avec une douzaine de secondes perdues. Le pilote Porsche avait toutefois conservé la quatrième position face aux deux Toyota TS050 Hybrid, qui sont apparues plus en retrait sur cette première heure de course.

Po pierwszych przystankach Porsche 919 nr 1 Bernharda – Webbera – Hartleya, który wrócił do boksów w tym samym czasie co dwie Toyoty TS050 Hybrid na koniec 30. okrążenia, objął prowadzenie przed Audi R18 Jarvisa z numerem 8 – Duval – di Grassi, który jako pierwszy zjechał do pit lane po nieco ponad 45 minutach wyścigu, oraz Audi R18 nr 7 duetu Fässler – Lotterer. Porsche 919 nr 2 Janiego – Dumasa – Lieba zajęło czwarte miejsce, przed dwiema Toyotami nr 5 i nr 6.

W LM P2, numer 05 Oreca 26 firmy G-Drive Racing z Rusinov – Rast – Brundle utrzymał prowadzenie przed Strakka Racing Gibson 015S zespołu Kane – Leventis – Williamson i dwoma Manorami po pit stopach.

Walka w GTE Pro pozostaje zacięta 'SAston Martin nr 95 autorstwa Thiima – Sorensena, co szybko powiększyło dystans na czele kategorii. Tam Ferrari 488 nr 51 z Bruni – Calado i Ford GT nr 66 z Pla – Mücke zajmują 2. i 3. miejsce. Na statku nr 67 Tincknell – Priaulx – Franchitti wybuchł pożar, w wyniku którego widoczny był problem z zamknięciem amerykańskiego czołgu.

W GTE Am dwa samochody Porsche 911 RSR nr 88 Abu Dhabi – Proton Racing firmy Heinemeier-Hansson – Long-Al Qubaisi i KCMG nr 78 firmy Henzler – Ried – Camathias zdominowały kategorię przed przystankami.

Ranking po godzinie

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz