Peugeot chce „walczyć o zwycięstwo” w Sebring

Jeśli rok 2022 był sezonem nauki, rok 2023 powinien być sezonem dojrzałości Peugeota w WEC. Pierwszy etap: Sebring (USA), gdzie zostanie wystawiona na próbę niezawodność i odporność 9X8.

opublikowany 10/03/2023 à 11:58

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Peugeot chce „walczyć o zwycięstwo” w Sebring

Peugeot będzie musiał umocnić swoją pozycję w Sebring, mając silną pozycję © Paulo Maria / DPPI

Peugeot wciąż ma wszystko do udowodnienia w 2023 roku. Z pewnością przybył francuski producent WEC w połowie sezonu 2022, ale wiele problemów z niezawodnością zakryło prawdziwy potencjał 9X8. Po intensywnej zimie pod względem rozwoju, po przejechaniu ponad 10 000 kilometrów testów zbiorczych i testów na pełną skalę w Paul-Ricard (Var) lub nawet w Motorlanc Aragon (Hiszpania), marka Lion udoskonaliła swoje mocowanie, aby było gotowe na Sebring (USA), który otworzy sezon w przyszłym tygodniu (1000 mil Sebring 17 marca)

Peugeot celuje w zwycięstwo w Sebring

Prawdziwe wyzwanie czeka francuskiego Hypercara na nietypowej i wyboistej trasie na Florydzie. „Ten wytrzymały obwód jest bardzo wymagający dla połączeń uziemiających i przekładni, podkreśla Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny Peugeot Sport. Bezproblemowe minięcie Sebring jest warunkiem koniecznym, aby stawić czoła wyzwaniu 24 godziny Le Mans, nawet jeśli wiemy, że to nie wystarczy, bo nic nie zastąpi prawdziwego 24-godzinnego wyścigu”.

W Sebring Peugeot skorzysta również z m.in BoP nieco korzystniejszy od „równoważnych” przeciwników (z hybrydowym Hypercarem LMH zaprojektowanym w 100% przez producenta), Ferrari et Toyota. Wystarczająco, aby dać niewielką przewagę francuskiej drużynie, która stawia sobie cel na pierwszy wyścig sezonu. „ SWalczmy o zwycięstwo wszystkich ras, zakłada Jean-Marc Finot, dyrektor Stellantis Motorsport. Potem wiemy, że nic nie jest pewne, będzie ciężko i nie tylko my w stawce mamy taki cel”.

Jeśli chodzi o kierowców, wolimy poczekać na wynik rundy amerykańskiej, aby określić cel w obliczu trudnej i ogromnej konkurencji w 2023 roku. „W tym sezonie musimy wyznaczyć osiągalne cele, a będzie to możliwe dopiero po pierwszym wyścigu na torze Sebring. – szacuje Jean-Éric Vergne, który gromadzi Wytrzymałość et Formuła e. Dziś nie możemy porównywać się z innymi zespołami, ponieważ nigdy z nimi nie rywalizowaliśmy. Będzie to pierwszy pełny sezon naszej drużyny, w którym zmierzymy się z bardzo doświadczonymi zawodnikami. Ważne jest, abyśmy wszyscy się poprawiali (…), aby móc wygrywać wyścigi. »

Le Mans już w celowniku

Poza Sebringiem podstawowym celem Peugeota jest przygotowanie się do 24-godzinnego wyścigu Le Mans (10–11 czerwca). W spotkaniu wzięło już udział sześciu kierowców tworzących dwie załogi marki Lion. „Od ostatniego wyścigu w Bahrajnie spędziliśmy sporo czasu w symulatorze i odbyliśmy kilka sesji testowych.

Nie tylko jeździliśmy samochodem, ale także spędzaliśmy razem czas poza torem, aby lepiej się poznać, lepiej zrozumieć, co jest bardzo cenne., zwierza się Nico Müllerowi, najnowszemu przybyszowi gangu w Peugeot. Rok 2023 będzie reprezentował złoty wiek wytrzymałości, a także stulecie 24-godzinnego wyścigu Le Mans, co z pewnością będzie ostatecznym celem i będziemy walczyć o zwycięstwo. »

Peugeot uzyska pierwsze odpowiedzi dotyczące osiągów i niezawodności swojego 9X8 w Sebring, najpierw podczas Prologu (11–12 marca), a następnie podczas wyścigu 1000 mil, który odbędzie się 17 marca.

CZYTAJ TAKŻE > WIDEO – Za kulisami rozwoju Ferrari 499P

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz