Toyota na tymczasowym pole position po pierwszych kwalifikacjach

Toyota TS050 Hybrid z numerem 7 zdobywa tymczasowe pole position w 87. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans po pierwszej sesji kwalifikacyjnej. Ale LM P1 miał wypadek z numerem 07 Oreca 31 – DragonSpeed, najlepszy czas w LM P2.

opublikowany 13/06/2019 à 00:05

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Toyota na tymczasowym pole position po pierwszych kwalifikacjach

La Toyota TS050 Hybryda nr 7 Mike'a Conwaya - Kamui Kobayashi – José Marii Lopeza kończy pierwszą sesję kwalifikacyjną 24 godziny Le Mans 2019 z tymczasowym najlepszym czasem, ale wiodący LM P1 brał udział w incydencie z #07 Oreca 31 – DragonSpeed, który sam w sobie był najlepszym czasem w LM P2. 

Kamui Kobayashi uderzył jako pierwszy pod koniec pierwszych prób Q1, wkrótce po wywieszeniu zielonej flagi o 22:3, ustanawiając pierwszy rekord w czasie 17:161”XNUMX, nieco ponad cztery dziesiąte przewagi nad #1 BR17 – SMP Racing Egora Orudzheva, związanego ze Stéphane’em Sarrazinem i Sergeyem Sirotkinem.

Pozostałą część sesji upłynął pod znakiem słynnego kontaktu na skrzyżowaniu Toyoty nr 7, prowadzonej wówczas przez Mike'a Conwaya, z Oreca 07 nr 31 – DragonSpeed, powierzonym w tym momencie Roberto Gonzalezowi.

Meksykanin, który się obrócił, chciał wyjść, nie widząc przybycia Mike'a Conwaya. LM P1 wystartował w szoku, a oba prototypy natychmiast wróciły do ​​alei serwisowej, aby ocenić spowodowane uszkodzenia.

„Próbowałem wyjechać, rozglądając się uważnie, ale nie zauważyłem nadjeżdżającej Toyoty. » przyznał Gonzalez w Radio Le Mans. Obydwa prototypy mogły wrócić na tor po kilkuminutowych naprawach w boksach.

Sesja nie była łatwa dla Toyoty z numerem 8, ofiary kontaktu zAston Martin Punkt widokowy nr 98 z Dalla Lana – Lamy – Lauda, ​​również na poziomie połączenia.

Pierwszą trójkę pierwszej kategorii uzupełnia najlepszy R3 nr 13 – Rebellion Racing of Laurent – ​​Menezes – Berthon, z czasem 3″2 i pomimo wycieczki terenowej Laurenta podczas sesji.

Hybrydowa Toyota TS050 nr 8Alonso - Bum – Nakajima kończy Q1 na 4. pozycji, w tej samej dziesiątej pozycji co R13 z numerem 3, a za nim plasuje się BR1 z numerem 10 – DragonSpeed, unieruchomiony z powodu problemów ze skrzynią biegów.

 

 

Maldonado utrzymuje przewagę w LM P2

DragonSpeed ​​​​tymczasowo znajduje się na czele kategorii, dzięki kolejnemu świetnemu występowi wenezuelskiego pastora Maldonado, który umieścił na czele amerykańskiej drużyny nr 07 Oreca 31 z czasem 3'28"804, 131 tysięcznych przewagi Mikołaj Lapierre (Alpine A470 nr 36 – Signatech Alpine).

Pierwsza piątka sesji pozostała zasadniczo taka sama jak po pierwszej godzinie jazdy, z najlepszym Ligierem JS P5 nr 217 – United Autosports de di Resta – Albuquerque – Hanson, 22. miejsce z czasem 3″0, przed Oreca 534s. nr 07 – IDEC Sport z Rojas – Lafargue – Chatin na 48″ i Oreca 1 nr 07 – Duqueine Engineering z Dumas – Jamin – Ragues, sklasyfikowany na 30″1.

Ostatnie słowo dla Harry'ego Tincknella i Forda

Gianmaria Bruni semblait avoir réalisé ce qui paraissait un chrono référence en 3’50″111 à la première tentative de la Porsche 911 RSR n°91, mais c’était sans compter sur un tour 74 millièmes plus rapide en 3’50″037 d’Alex Lynn sur l’Aston Martin Vantage n°97 partagée avec Maxime Martin et Jonny Adam. Un temps qui tiendra presque durant la totalité de la séance.

Ale ostatni wysiłek niecałe 5 stóp od flagi w szachownicęHarry Tincknell (Ford GT nr 67) będzie dobry, Brytyjczyk ukończy swoje najlepsze okrążenie w czasie 3:49”530. Tincknell ostatecznie prowadzi Porsche nr 93 Nicka Tandy’ego – Patricka Pilet – Earla Bambera o 28 tysięcznych.

Następnie Aston Martin nr 97 Lynn – Martin – Adam, Bruni – Makowiecki – Lietz (Porsche nr 91), Jaminet – Müller – Olsen (Porsche nr 94) i Estre – Christensen – Vanthoor (Porsche nr 92) .

Drugi Aston Martin Vantage nr 95 firmy Sorensen – Thiim – Turner jest o 1″2 lepszy od pierwszego Ferrari 488 nr 71 – AF Corse de Bird – Rigon – Molina na 1″3.

Niżej w hierarchii BMW M8 GTE nr 81 firmy Eng – Tomczyk – Catsburg zajmuje 9. pozycję, 1″9 przed Fordem GT nr 69 firmy Dixon – Westbrook – Briscoe.

Pierwsza Corvette nr 7 Garcii C63.R – Magnussen – Rockenfeller zajmuje 11. miejsce, Garcia uzyskał najlepszy czas 3’49”467, okrążenie anulowane ze względu na poprawę pod żółtą flagą.

Ford GT z numerem 68 Bourdais – Muller – Hand zajął 15. miejsce w kategorii z wynikiem 3″5, podczas gdy Olivier Pla (Ford GT nr 66) również w ciągu drugiej godziny wypadł z toru w serii zakrętów Porsche.

 

 

Porsche 911 RSR nr 88 – Dempsey-Proton Racing of Cairoli – Roda – Ried utrzymało przewagę w GTE Am w 3’52”454, przed 911 RSR nr 56 – Team Project1 Bergmeistera – Lindsay – Perfettiego i numerem 77 XNUMX RSR – Team ProjectXNUMX Bergmeistera – Lindsay – Perfettiego. XNUMX – Dempsey-Proton Racing Porsche of Andlauer – Ried – Campbell.

Druga sesja kwalifikacyjna rozpocznie się jutro o 19:XNUMX i ponownie będzie transmitowana na żywo za pośrednictwem naszego tekstu na żywo.

 

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz