Zwycięstwo Toyoty z numerem 14 w OKAAMA, Alesi na szóstym miejscu po raz pierwszy z Tomem

W pierwszej rundzie sezonu Super GT po doskonale kontrolowanym wyścigu zwyciężyła Toyota z numerem 14, w składzie Kazuya Oshima i Kenta Yamashita. W swoim debiucie w drużynie Tom's, aktualnego mistrza, Giuliano Alesi zajął szóste miejsce.

opublikowany 18/04/2022 à 10:55

Tetsuya Tsuzuki

0 Zobacz komentarze)

Zwycięstwo Toyoty z numerem 14 w OKAAMA, Alesi na szóstym miejscu po raz pierwszy z Tomem

Toyota z numerem 14 przekracza linię mety z ponad czternastoma sekundami przewagi. @GTA

Na torze w Dobraama odbyła się pierwsza runda Super GT 2022. W sumie w wyścigu liczącym prawie 42 km wzięły udział 15 samochody – 500 w GT27 i 300 w GT300. Od początku weekendu uwaga i oczy były skupione na zmianie pojazdów Nissana, polegającej na przejściu z GT-R na Z. Chociaż rozwój samochodów GT500 został zamrożony do 2024 r., niektóre udoskonalenia aerodynamiczne zostały zatwierdzone w wielkim Nissanie Z. debiut w serialu. Honda ze swojej strony całkowicie zmieniła oblicze NSX-GT.

W kategorii GT300 pojawiły się także nowe samochody. Jednym z najbardziej spektakularnych było niewątpliwie BMW M4, na które zgłosiła się ekipa BMW Team Studie x CSL. Niemiecki producent zdecydował się nawet wysłać do Japonii Augusto Farfusa, oficjalnego kierowcę marki. Brazylijczyk dzielił kierownicę M4 obutej w opony Michelin ze zwycięzcą konkursu Seiji Arą 24 godziny Le Mans 2004.

Toyota szefem, trzech producentów na podium

2021 w Toyota GR Supra avait dominé l’épreuve de la tête et des épaules – cinq voitures engagées dont quatre aux premiers rangs à l’issue de la course – mais ce ne fut pas vraiment le cas cette année. Seule la GR Supra n°14 de l’équipe ROOKIE a fait preuve d’une force extraordinaire.

Za Toyotą Kazuyi Oshimy, który wcześniej w weekend wywalczył pole position, tuż za nią uplasowała się druga na starcie od pierwszych okrążeń Supra #39 GR Yuhi Sekiguchi. Stopniowo jednak numer 14 powiększał różnicę i doliczał do końca 20th okrążenie, dwanaście sekund przed numerem 39.

Tymczasem za dwoma pierwszymi bohaterami toczyła się zacięta walka. Supra nr 38, prowadzona przez Yuji Tachikawę, zajęła trzecie miejsce na koniec 17.th okrążenie z Hondą nr 100 (Tadasuke Makino) i Nissanem z numerem 12 (Bertrand Baguette).

W drugiej części wyścigu zawodnik z numerem 14 (Kenta Yamashita) spokojnie utrzymywał prowadzenie, wciąż mając ponad 12 sekund przewagi nad pierwszym gońcem. Tego samego nie można było powiedzieć o peletonie. Nissan nr 12 (Kazuki Hiramine) po doskonale wykonanym pit stopie zajął drugie miejsce.

Jednak w końcowej fazie wyścigu tempo samochodu nr 12 poważnie spadło do tego stopnia, że ​​wyprzedziły go kolejno Honda nr 100 (Naoki Yamamoto) i GR Supra nr 38 (Hiroaki Ishiura).

Następnie w 68th okrążenia samochód klasy GT300 nagle zatrzymuje się na torze, emitując na torze kolor Full Couse Yellow (FCY). Po wznowieniu wyścigu ponownie rozpoczęła się walka w peletonie. Nissan nr 23 (Tsugio Matsuda) wyrusza na 9th miejsce na starcie, tymczasowo znalazł się nawet na podium.

W 77th okrążenia, samochód GT300 ponownie zatrzymał się na torze. Jednak pomimo krótkiego wjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa, Toyota #14 (Kazuya Oshima/Kenta Yamashita) zdołała utrzymać przewagę i tym samym wygrać wyścig. Honda z numerem 100 (Naoki Yamamoto/Tadasuke Makino), która miała solidny wyścig, zajęła drugie miejsce, a ostatni stopień na podium przypadł Nissanowi z numerem 23 (Tsugio Matsuda/Ronnie Quintarelli).

Oznaczało to, że w pierwszym wyścigu serii 2022 wszyscy trzej producenci stanęli na podium.

W przypadku BMW M4 Seiji Ara i Augusto Farfusa wyścig przybrał zupełnie inny obrót po kontakcie z Hondą nr 55. Pomimo zajmowania szóstego miejsca w momencie zdarzenia załoga została zmuszona do wycofania się.

Reakcje zwycięzców, wyniki Francuzów

Kazuya Oshima: „ Samochód spisał się dobrze, ale nie mieliśmy okazji przetestować opon na długim dystansie przed wyścigiem. Niemniej jednak, Kento [Yamashita] dobrze radził sobie ze zużyciem aż do końca. »

Kenta Yamashita: „ Po drugim FCY samochód przede mną obrócił się i nie mogłem uniknąć uderzenia. Kosztowało mnie to czas. Jednak udało mi się utrzymać dobre tempo dzięki 17 sekundom, które Oshima-san zgromadził w pierwszej części wyścigu. »

Jeśli chodzi o Sachę Fenestraza i Giuliano Alesiego, dwóch francuskich kierowców biorących udział w tym sezonie w Super GT – w tym samym zespole TOM'S – nie udało im się zdobyć tytułu mistrzowskiego zespołu w zeszłym roku, podczas tego pierwszego wydarzenia w sezonie.

Dla Giuliano Alesiego (GR Supra nr 36), startując z szóstej pozycji na starcie, tempo wyścigowe było dość znaczne, gdyż zakończył swój przejazd na siódmej pozycji. Jego kolega z drużyny, Sho Tsuboi, ukończył wyścig na szóstej pozycji.

U boku Sachy Fenestraza również wystartował od startu, ale w 13th pozycji, jego czas za kierownicą nr 37 był nieco bardziej dyskretny. Francuskiemu kierowcy udało się jeszcze zyskać pozycję na koniec przejazdu, zanim Ritomo Miyata zakończył rundę na jedenastym miejscu dla załogi.

Nissan wygrywa GT300

Nissan nr 56 należący do Kiyoto Fujinami i Joao Paolo de Oliveira ponownie zwycięża w Okayamie, podobnie jak w 2021 r. @GTA

W kategorii GT300 Subaru BRZ z numerem 61 (Takuto Iguchi) wystartowało z pole position, za nim plasował się Nissan GT-R GT3 z numerem 10 (Riki Okusa) i Honda NSX GT3 z numerem 18 (Takashi). Kobayashiego). Jednak to Nissan z numerem 56 (Kiyoto Fujinami), piąty na starcie, objął prowadzenie w połowie wyścigu.

Po postojach w boksie i uzupełnieniu paliwa, zawodnik z numerem 56 (Joao Paulo de Oliveira) nadal utrzymuje wyraźną przewagę i wygra pod flagą w szachownicę. Załoga Kondo Racing w Nissanie z numerem 56, która w zeszłym roku już tu zwyciężyła, zwyciężyła z 14-sekundową przewagą nad Hondą z numerem 18, należącą do Takashiego Kobayashiego i Kakunoshina Ohty. Tam Mercedes AMG nr 65 (Naoya Gamou/Takuro Shinohara) uzupełnia podium.

0 Zobacz komentarze)