Pierwszy sukces duetu Beltoise – Estèves

Olivier Estèves i Anthony Beltoise odnieśli swoje pierwsze wspólne zwycięstwo w FFSA GT pod koniec drugiego wyścigu na Magny-Cours.

opublikowany 09/05/2021 à 13:19

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Pierwszy sukces duetu Beltoise – Estèves

Wyścigi Saintéloc będzie zatem najlepszym zespołem Magny-Cours. Po wczorajszych sukcesach Grégory'ego Guilverta i Fabiena Michala w pierwszym wyścigu, Anthony Beltoise i Olivier Estèves (Audi R8 LMS GT4 nr 21) zanotowali swój pierwszy wspólny sukces w FFSA GT, którzy ewoluują razem od 2017 roku i premiery GT4 we Francji.

Autor pole position Beltoise utrzymał pozycję lidera na pierwszym zakręcie, natomiast Jim Pla (Mercedes-AMG GT4 nr 87 – AKKA-ASP) przecina żwirownię w Grande Courbe.

Podczas hamowania na nawrotie w Adelajdzie prowadzenie w wyścigu zmieniło się na korzyść Simona Gacheta (Mercedes-AMG GT4 nr 81 – AKKA-ASP), który przyjechał, aby ukraść lidera Beltoise, który jednak pozostał drugi przed Erikiem Trémouletem (Mercedes-AMG GT4 nr 64 – Jouffruit firmy Vic'Team) i Grégory Guilvert (Audi R8 LMS GT4 nr 42 – Saintéloc Racing).

Wyścig został natychmiast zneutralizowany w ramach reżimu samochodu bezpieczeństwa po opuszczeniu toru przez kierowcę.Alpine A110 GT4 nr 110 – CMR Stéphane’a Lémereta.

Po skutecznym wznowieniu wyścigu po 5 minutach wyścigu Simon Gachet natychmiast pokonał Anthony'ego Beltoise, a za nim Grégory Guilvert minął Erica Trémouleta z zewnątrz w Adelajdzie.

Ten mały pociąg składający się z czterech samochodów nie odpuszczał przez cały pierwszy przejazd, zanim Beltoise znalazł otwarcie 33′ na Gachet od mety, po opuszczeniu nawrotu Adéläide. Następnie rozpoczynają się zmiany kierowców. Grégory Guilvert jest pierwszym kierowcą w czołówce, który zjeżdża do alei serwisowej.

Peleton odżywa

Hierarchia ewoluuje po postojach, bo jeśli Olivier Estèves, sztafeta Anthony'ego Beltoise, utrzyma prowadzenie w wyścigu, Eric Debard, kolega z drużyny Simona Gacheta, jest teraz na drugim miejscu przed Cyrilem Saleillesem, który przejął pałeczkę od Adriena Tambay'a. Fabien Michał i Audi nr 42 spadli na 8. pozycję, nie licząc 10-calowej kary za przekroczenie prędkości w boksach.

Następnie dwa błędy na kilka sekund przed Cyrilem Saleillesem i Olivierem Jouffretem (Mercedes nr 64), co pozwoliło Rodolphe’owi Wallgrenowi (Alpine A110 GT4 n°222 – Mirage Racing), Fabien Barthez (Mercedes-AMG GT4 n°16 – AKKA-ASP) i Fabien Michal, aby zdobyć pozycję.

Wtedy to Eric Debard stracił drugie miejsce, wyraźnie ofiarą kontaktu z przodu po prawej stronie, który zmusił go do powrotu do alei serwisowej. Pod koniec wyścigu Fabien Michal jako pierwszy przekroczył linię mety, ale to dobrze duet Estèves – Beltoise, który wygrywa rzutem karnym otrzymanym przez numer 42.

Rodolphe Wallgren i Gaël Castelli zajęli drugie miejsce przed Michalem – Guilvertem, zdobywając nowe podium w 2% Pro-Am.

W Srebrnym Pucharze tak Romain Leroux i Valentin Hasse-Clot narzucają swoje Aston Martin Vantage GT4 n°7 – Wydarzenia AGS, Sacha Bottemane i Lonni Martins (Audi R8 LMS GT4 n°6 – Fullmotorsport) stracili drugie miejsce po kontakcie z Bottemane i spowodowanym przez Paula Evrarda (Mercedes-AMG GT4 n°88 – AKKA-ASP), który zostanie logicznie ukarany o 10 cali w stosunku do swojego czasu wyścigowego.

Podium w tej kategorii uzupełniają Enzo Joulié i Sébastien Baud (Mercedes-AMG GT4 nr 74 – CD Sport) oraz Mercedes nr 88 Paula Evrarda i Timothé Bureta, którzy pomimo kary zajęli 3. miejsce.

W Am Cup Christophe Hamon i Pascal Huteau zatarli rozczarowanie z poprzedniego dnia sukcesem Audi R8 LMS GT4 z numerem 5 – Fullmotorsport.

 

 

Zapoznaj się z pełną relacją z zawodów Magny-Cours FFSA GT, przygotowaną przez naszego specjalnego korespondenta w Nièvre, w numerze 2311 AUTOtygodniowo, dostępny od jutra wieczorem w wersji cyfrowej i od tej środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz