Dennis Hauger dystansuje się od mistrzostw

Jako pierwszy kierowca, który od czasu wprowadzenia nowego formatu F2/F3 trzykrotnie stanął na podium w ciągu jednego weekendu, Norwegowi udało się wyrwać z mistrzostw dzięki inteligentnej jeździe, która pozwoliła mu uniknąć austriackiego zamieszania.

opublikowany 08/07/2021 à 08:59

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

Dennis Hauger dystansuje się od mistrzostw

Ten Dennis Hauger pod wieloma względami niemal przypominałby nam pewną osobę Oskar Piastrí . , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,. Pamiętacie mistrza z poprzedniego sezonu, który niekoniecznie był szybki na okrążeniu, ale zdominował stawkę dzięki swojej inteligencji wyścigowej. W tym roku Norweg ma Premę nr 1, ponieważ Australijczyk miał ją w 2020 r., ale to nie jedyna rzecz, która łączy tę dwójkę. Pod koniec niezwykle solidnego weekendu, przerywanego trzema miejscami na podium w takiej samej liczbie wyścigów, Hauger zapewnił obsługę i korzystał z tych samych przepisów, co Australijczyk, niezależnie od tego, jak słabo gotował, aby zdobyć tytuł. Aby zdobyć tytuł, korzystał z tych samych przepisów co Australijczyk, mimo że był kiepskim kucharzem. Była to kwestia niezwykłej inteligencji rasowej i ciągłej cierpliwości, która pozwalała mu podejmować właściwe decyzje. Oczywiście wszystkich inspiruje to, co zrobił Oscar w zeszłym roku” – powiedział Norweg po zaakceptowaniu naszego porównania. W zeszłym roku nie zdobył tytułu przez przypadek, był mądry przez cały sezon. Staram się robić to samo, cały czas mieć kontrolę i maksymalizować liczbę punktów. W zeszłym roku nie udało mi się tego dokonać, więc cieszę się, że teraz mogę to zrobić. »

Wszystkie te cechy są szczególnie interesujące, ponieważ są niezwykle rzadkie na tym poziomie piramidy. Młode wilki są zwykle bardzo głodne i często (zbyt?) agresywne, starając się, aby ich talent nie umknął uwadze. Dennis Hauger również wydaje się mieć na łuku strzałę, której Oscar Piastri nie miał w zeszłym roku, a mianowicie strzałę czystej prędkości. Kierowca Premy zdobył dwa z trzech pole position w sezonie, natomiast jego starszemu bratu w 2020 roku nie udało się zdobyć ani jednego pole position. czerwony Byk Na ringu, który jest jednym z najkrótszych torów w sezonie, Norwegowi udało się zdobyć pole position, mimo że cała czołowa piątka znalazła się w tej samej dziesiątce. Ale to było nic w porównaniu z demonstracją, którą wygłosił następnego dnia w wyścigu 5.

caption id=”attachment_310534″ wyrównanie=”aligncenter” szerokość=”650″] Norweg trzy razy stanął na podium w trzech wyścigach na torze Red Bull Ring. ©Prema[/caption]

Norweg startował z 12. pozycji – w nowym formacie – i piął się w górę stawki, aby odnieść zwycięstwo, które przejdzie do historii. Sukces, jakiego nie wyobrażał sobie przed ustawieniem się na starcie. „Chciałem tylko zachować czysty nos na pierwszych okrążeniach i zdobyć kilka punktów przed drugim wyścigiem. Poczułem jednak, że mam tempo, jechałem pociągiem DRS, więc czekałem, aż kierowcy z przodu zniszczą swoje opony, walcząc nawzajem, " – powiedział złośliwie. Na dwa okrążenia przed końcem Norweg wrócił na trzecie miejsce i pomogło mu zderzenie na cztery okrążenia przed końcem dwóch liderów, Clémenta Novalaka (Trident) i Matteo Nanniniego (HWA Racelab). „Zawsze coś się dzieje w czwartym zakręcie. Widzieliśmy to w zeszłym roku (między Liamem Lawsonem i Jake'em Hughesem). Miałem tylko nadzieję, że coś się stanie i tak się stało. »

Zwiększona przewaga

Norweg po raz kolejny był zmuszony wystartować z 12. pozycji w C2, ale tym razem źle wystartował, przez co po dwóch okrążeniach spadł na 14. pozycję. Zachował jednak zimną krew i czekał, aż energia zgromadzona w oponach w środku wyścigu pomoże mu wyprzedzić kolejnych przeciwników, gdy ci nie eliminują się. Na koniec 24 okrążeń nowe podium w koszyku i ugruntowane prowadzenie w mistrzostwach. W niedzielę, w najbardziej satysfakcjonującym pod względem punktowym wyścigu głównym, Hauger po raz kolejny pokazał całą swoją inteligencję.

" Oczywiście, byłoby wspaniale wygrać C3, ale musiałem wykazać się sprytem i to właśnie zrobiłem ” powiedział Hauger.

Podczas gdy jego rywale w mistrzostwach ścigali się w grupie na zakrętach 3 i 4, nie nalegał, gdy Frederik Vesti z DRS objął prowadzenie na 5 okrążeniu. Hauger wiedział, że nie ma nic do zyskania, podejmując ryzyko ataku na Duńczyka w ucieczce aż do końca wyścigu. A kiedy na przedostatnim okrążeniu uruchomiono wirtualny samochód bezpieczeństwa, zwycięstwo nie było już możliwe, ale najważniejsze było gdzie indziej. Oczywiście, wspaniale byłoby wygrać w C3, ale przede wszystkim musiałem zachować inteligencję i to właśnie zrobiłem, "Powiedział. W końcu to był wspaniały weekend. Zwiększyłem swoją przewagę w mistrzostwach i udało mi się zdobyć trzy podia. Musimy utrzymać tę dynamikę do końca sezonu. »

Różnica 41 punktów do jego nowego wicemistrza Frederika Vestiego nie jest wcale niewielka, gdy zbliżamy się do połowy sezonu (3 z 7 rund). Hauger zawdzięcza tę poduszkę swojej pracy i skomplikowanemu weekendowi swoich głównych zawodników, Victor Martins zdobył tylko 6 punktów, Jack Doohan 14, a Clement Novalak… żadnych. Krótko mówiąc, przerwa została dokonana i konkurencja będzie musiała poważnie walczyć na Węgrzech (29-31 lipca), w przeciwnym razie pozostali kierowcy nie zobaczą już ponownie latającego Norwega. 

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz