Anthoine Hubert, elegancki muszkieter (1996-2019)

Anthoine Hubert miał talent, pasję, ale także chęć odniesienia sukcesu w karierze w Formule 1. Spojrzenie wstecz na jego podróż, od kartingu do Formuły 2, w tym zwycięstwa i koronację w serii GP3.

opublikowany 31/08/2023 à 11:44

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Anthoine Hubert, elegancki muszkieter (1996-2019)

Anthoine Hubert miał przed sobą świetlaną przyszłość. ©DPPI

Anthoine Hubert urodził się 22 września 1996 roku w Lyonie. Bardzo szybko pasjonował się szybkością i rywalizacją. Po zobaczeniu, jak jego ojciec brał udział w wyścigach karting, próbuje tego sportu po szkole. Wirus zostaje złapany bardzo szybko. 

Przyjemność z jazdy gokartem szybko zamienia się w polowanie na trofea. Zwycięzca Coupe de France w 2005 roku, dokonał tego ponownie w 2009 roku. Na przełomie lat 2010. Anthoine Hubert przeniósł się do kategorii międzynarodowej, gdzie również stanął na podium: trzeci w mistrzostwach świata do lat 18 w 2011 i 2012 roku. 

Jego walory dostrzegła Francuska Federacja Sportów Motorowych (FFSA), która w latach 2010-2012 umieściła go we francuskiej drużynie kartingowej wraz z pewnym Esteban Ocon. W 2011 roku wyróżnił się w wyścigu Juniorów ERDF Masters Kart w Bercy m.in trzecie miejsce, za Charles Leclerc i Dorian Boccolacci, ale przed Georgem Russellem. 

W 2013 roku przyszedł czas na kontynuację jednomiejscowy. Jak na sezon odkrywczy we francuskich mistrzostwach Formuły 4 to arcydzieło. Pod koniec kampanii usankcjonowanej przez 11 zwycięstw, 13 podium, 10 pole position i 8 najlepszych okrążeń (z 21 rund), Anthoine Hubert zdobywa tytułi ma ponad 100 punktów przewagi nad wicemistrzem.

Anthoine Hubert na Grand Prix Pau 2013. © FREDERIC LE FLOCH / DPPI

Pod wrażeniem talentu dzieciaka mieszkańcy Tuluzy Sarah i Simon Abadie, kierujący Tech 1, zwrócili się do niego z prośbą o przygotowanie wpisu do Formuły Renault Puchar Europy 2.0. Rynek jest wysoki, o czym świadczą jego stosunkowo skromne wyniki (15. miejsce).

Poza obwodami, Anthoine Hubert stara się rozwiązać problem nieodłącznie związany ze sportem motorowym: pieniądze. Im bliżej jest Formuła 1, tym bardziej kwoty eksplodują. Dlatego poza sezonem odwiedza firmy, aby uzyskać wystarczający budżet. 

Walcząc z dużo bardziej komfortowymi finansowo zawodnikami, Anthoine Hubertowi udało się wrócić na siodło. W 2015 roku jego druga próba w Eurocup została nagrodzona piątą pozycją i dwoma zwycięstwami na Silverstone i Le Mans. Ten ostatni sukces „Tonio” zaobserwował wraz ze swoim przyjacielem Simonem Gachetem, który zajął drugie miejsce:

Anthoine Hubert i Simon Gachet w Le Mans w ramach World Series by Renault w 2015 r. © Florent Gooden / DPPI.

W przeciwieństwie do innych młodych talentów, Anthoine Hubert cierpliwie pokonuje każdy stopień. W 2016 roku miejsce na Mistrzostwach Europy im Formuła 3tym razem w zagranicznym środowisku, Van Amersfoort Racing. 

W tym holenderskim zespole Anthoine Hubert wciąż uczy się nowych aspektów zawodu. Maszyna ma trudności z uruchomieniem, ale przy cierpliwości i dostosowaniu wyniki pojawiają się stopniowo. 

Autor najlepszego okrążenia na technicznym torze takim jak Pau (Pyrénées-Atlantiques), swobodnie czuje się także na szybkim torze, takim jak Norisring (Niemcy), gdzie następuje pierwsze zwycięstwo. Druga połowa sezonu była zaskakująco wyrównana – 17 wyścigów zajęło miejsca w pierwszej 10 z 18 wyścigów. 

Na tym etapie swojej kariery nastolatkowie ryzykują spaleniem skrzydeł, starając się za wszelką cenę uzyskać dostęp do wyższych kategorii (GP2/F2). Anthoine Hubert jest znacznie bardziej rozsądny. Francuz w sezonie 2017 przenosi się do serii GP3, ale do jednego z zespołów referencyjnych, czyli ART Grand Prix.

« To doskonała szansa w mojej karierze, ponieważ to zespół odnoszący największe sukcesy w tej dyscyplinie, Następnie skomentował to Anthoine Hubert. Moim celem jest jak najlepsza integracja tej zimy, aby być gotowym na pierwsze wyścigi w kalendarzu i walczyć w czołówce. »

Przed szefami zespołów Formuły 1 Lyonnais ujawni się. Kiedy biegasz wcześnie rano (lub pod koniec dnia), jego regularność staje się podstawową cechą. Dowodem na to jest, jego jedyna emerytura w ciągu 19 wyścigów!

Anthoine Hubert w drodze po tytuł mistrza serii GP3 w 2018 roku. © Sebastiaan Rozendaal / DPPI

Czuje to, rok 2018 będzie jego rokiem, w którym podejmie drugą próbę w serii GP3. „Po zdecydowanej integracji z ART Grand Prix w zeszłym roku i poczuciu niedokończonych spraw (cztery podium, ale bez zwycięstwa)Chciałbym wykorzystać to doświadczenie w 2018 roku. Moim celem jest zdobycie mistrzostwa. »

Dzięki woli i pracy jego życzenie się spełnia. Po raz kolejny konsekwentność jest kluczowym słowem w jego jeździe. Na pewno nie jest najskuteczniejszy (dwa zwycięstwa na trzy za Nikita Mazepin), ale dojrzałość jego postawy na torze ma pierwszeństwo. 

Anthoine Hubert zostaje koronowany w Abu Zabi, podobnie jak jego przyjaciel Esteban Ocon w 2015 roku. „Od pierwszych wyścigów byłem uważany za faworyta, wyjaśnił dla AUTOtygodniowo pod numerem 2193. Mogło to wywrzeć na mnie presję, ale wręcz przeciwnie, dało mi większą motywację i pewność siebie na ten sezon.

Zimę spędziłem studiując wyścigi i sezony mistrzowskie z poprzednich lat i wyznaczyłem sobie cel punktowy do osiągnięcia w każdy weekend. Oczywiście przyjemniej jest osiągać go zwycięstwami, ale pozwalało mi to od czasu do czasu zadowolić się 3., 4. miejscem. Szczególnie jestem zadowolony z występu w drugim wyścigu, w którym zawsze udawało mi się odzyskiwać miejsca i wracać na podium z odwrotnej pozycji. »

Umocnieni tą koronacją, Anthoine Hubert przyciąga wzrok Renault, co włącza go do swojej Akademii początek 2019 r. Trójkolorowy silnik katapultowany do Formuły 2 tak nie jest nie pomogło dołączenie do najniższego zespołu (Arden zakończył sezon 2018 na przedostatnim miejscu w rankingach drużynowych). 

To ćwiczenie ma wszystkie cechy oszałamiającego testu. Musi nie tylko odkryć podstawy nowej dyscypliny, ale także poradzić sobie z presją właściwą F2, nauczyć się korzystać z tych osobliwych opon Pirelli i stawić czoła doświadczonym przeciwnikom.

„Jest sporo zespołów, które mają kierowcę, którego określiłbym jako „płatnego” i doświadczonego kolegę z zespołu. Nie pasuję do żadnego z tych dwóch pudełek.”, przyznał się tej zimy w AUTOhebdo. 

Anthoine Hubert przeczy wszelkim przewidywaniom z otwarcia w Bahrajnie, gdzie zajął miejsce tuż za podium. Ze swoim całkowicie różowym wierzchowcem pokazuje wszystkie kolory starym łobuzom konkurencji i okazuje się, że jest znacznie bystrzejszy niż inny nowicjusz, Mick Schumacher

Ten miłośnik torów miejskich bawił się następnie w Monako, gdzie po zaciętym pojedynku z Louisem Delétrazem wygrał drugi wyścig. Na linii różnica między dwoma młodymi mężczyznami wynosi 59 tysięcznych!

Dwa tygodnie później, to z francuską flagą wspina się na podium w Paul-Ricard. Publiczność oklaskuje jego drugie zwycięstwo w F2.

Ósmy w mistrzostwach przybywający do Belgii, Anthoine Hubert zmarł w wyniku wypadku podczas Long Race, sobota, 31 sierpnia 2019 r. Jego pracowita kariera i pasja, jaką posiadał do sportów motorowych, nigdy nie zostaną zapomniane.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz