Damska seria W wprowadzona na rynek w 2019 roku

Mistrzostwa Serii W, zarezerwowane dla kobiet-kierowców, rozpoczną się w 2019 roku. W projekt zaangażowały się wielkie nazwiska tego sportu.

opublikowany 10/10/2018 à 08:44

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Damska seria W wprowadzona na rynek w 2019 roku

Jeśli kierowcy tacy jak Danica Patrick w IndyCar i Nascar, Tatiana Calderon w GP3 czy Jamie Chadwick w Wielkiej Brytanii F3 zmierzą się głównie z męskimi peletonami, nowa seria w 100% żeńska ujrzy światło dzienne w 2019 roku pod nazwą Seria W.

 

 

Mistrzostwa skupią się początkowo na kalendarzu europejskim (w nadchodzących latach obejmą Azję i Amerykę). 18 do 20 pilotów, a wszystko to zostało wybrane w procesie obejmującym testy na torze, w symulatorze, a nawet testy inżynieryjne.

Szczęśliwi zwycięzcy będą następnie wspierani i trenowani przez panel osobistości ze sportów motorowych, takich jak David Coulthard (były kierowca Williams lub McLaren en F1), Adrian Newey (konsultant Red Bull Racing), Dave Ryan (znany szczególnie ze swojego zaangażowania w GT z McLarenem i Von Ryan Racing lub w F1 z Manorem).

Jednomiejscowe Tatuus i pierwsze reakcje

„Aby być dobrym kierowcą wyścigowym, musisz być zręczny, zdeterminowany, współzawodniczyć, odważny i wysportowany, ale nie musisz mieć określonej siły, której wymagają niektóre sporty, podkreśla David Coulthard.

Nie musisz też być mężczyzną. Dlatego tworząc serię W mocno wierzymy, że kierowcy wyścigowi kobiety i mężczyźni mogą konkurować na równych warunkach, na równych warunkach i z tymi samymi możliwościami.

W tej chwili jednak kobiety mają tendencję do osiągania „szklanego sufitu” wokół poziomu GP3 / Formuły 3 w procesie uczenia się, często z powodu braku funduszy, a nie braku talentu.

Dlatego zupełnie nowa seria wyścigowa jednomiejscowy Wyścigi wyłącznie kobiet są wymagane, aby stworzyć konstruktywne środowisko rywalizacji, w którym nasi kierowcy będą mogli wyposażyć się w umiejętności niezbędne, aby ostatecznie przejść dalej i konkurować z najlepszymi kierowcami płci męskiej. »

W tej perspektywie Podwozie Tatuusa T-318 zostały wybrane, napędzane jednostką turbo o pojemności 1,8 litra firmy Autotecnica Motori, współpracującą z 6-biegową skrzynią biegów Sadev. Tak jak chce FIA, system ochrony kokpitu Halo zostanie zaimplementowane.

1,3 miliona euro będą oferowane w trakcie sezonu, a zwycięzca zostanie nagrodzony kwotą ponad 430 000 euro.

Inicjatywa, która szybko wywołała dyskusję w środowisku sportów motorowych. Pippa Mann, zaangażowana w ostatnich latach w IndyCar, szybko doszła do głosu, potępiając „segregację” kobiet-kierowców.

 

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz