Mads Ostberg dominuje w Meksyku, dowiaduje się Adrien Fourmaux

Rajd Narodów, który rozpoczął się wczoraj wieczorem w tunelach Guanajuato, był kontynuowany w sobotę. Za kierownicą swojej Skody Fabia Rally2 Mads Ostberg dominuje w wyścigu. Ze swojej strony Adrien Fourmaux był pilny.

opublikowany 03/04/2022 à 06:40

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Mads Ostberg dominuje w Meksyku, dowiaduje się Adrien Fourmaux

Jose Raula Almeidy

Nawet jeśli rallye Meksyku nie jest uwzględniony WRC w tym roku tradycja została uszanowana. Wyścig rozpoczął się po ceremonii startu, która była jak zawsze radosna. Publiczność była może nieco mniejsza niż na Pucharze Świata, ale owacja, jaką otrzymał Julien Ingrassia, gdy pojawił się w świetle reflektorów, stanowiła kolejny dowód zapału widzów. Załogi nie tylko musiały zmierzyć się z publicznością, ale miały także do rywalizacji dwa etapy korzystając z odcinków tunelu, co nadało tym czasom wyjątkowego charakteru. Mając na swoim koncie już 7 startów, Mads Ostberg nie szukał swojej drogi w nocy. Zwycięzca dwóch ES, wrócił do León jako lider. Norweg wyprzedził miejscowego Benito Guerrę (2s4) i Adriana Fourmaux (w 5s6), którzy nie chcieli podejmować ryzyka w tych bardzo wąskich przejściach.

Po tej prostej przekąsce o długości 2,20 km w sobotę zawodnicy mieli do pokonania 9 odcinków specjalnych o długości 141,33 km. Bazując na dobrej znajomości terenu, Ostberg ustanowił najlepsze czasy i wypracował sobie znaczną przewagę. „ Mimo że droga była otwarta przez cały dzień, poszło nam bardzo dobrze– skomentował pilot Moss. Nie popełniliśmy żadnych błędów, a samochód spisał się dobrze. Pomimo powtarzających się przejazdów jezdnia pozostawała w zasadzie gładka. Zdecydowanie bardzo przyjemnie się tymi drogami podróżuje. » Choć nie mógł być zadowolony ze swoich czasów, Adrien Fourmaux mimo wszystko pozytywnie ocenił swój etap. „ Jestem konkurentemwyjaśnił. Wolałbym walczyć z Madsem. Nie chcę jednak podejmować całego ryzyka. Naszym celem jest zgromadzenie jak największej liczby kilometrów, aby poznać teren. Udało mi się zmierzyć wpływ wysokości na moc silnika i nie mogę się doczekać powrotu tutaj z hybrydą Rally1, ponieważ myślę, że znacznie zobaczymy różnicę pomiędzy jazdą z doładowaniem lub bez. W 2. próbie próbowałem atakować trochę mocnieje okrążenie, ale zakręciliśmy się, co mnie ochłodziło. Nie wprowadziłem wielu zmian w swoich notatkach, ale bardziej pasowałyby do WRC! » Miejsce 2e, Francuz powiązany z Alexem Corią traci 2 minuty 07 s8. Za dwoma stałymi zawodnikami Pucharu Świata z boiska doszło do licznych wycofań zawodników Pucharu Narodów. Dwóch Japończyków (Hiroki Arai i Hironao Ishii) wycofało się z zawodów z powodu problemów mechanicznych, Włochowi Alberto Battistolli zabrakło paliwa... Trzeci stopień podium zajmuje miejscowy Benito Guerra (w 4 min09 s5). Matthew Wilson, który doznał porannej nakłucia, ma 4 latae. Anglik wyprzedził Eyvinda Brynildsena, który na bardzo zmęczonym Mitsubishi Lancer dokonał cudów, co pozwoliło drużynie Norwegii na prowadzenie w rankingu Pucharu Narodów. W niedzielę zawodnicy będą mieli do pokonania jeszcze 5 odcinków specjalnych, czyli 86,10 km z czasem.

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)