Prawie rok po opublikowaniu kilku zdjęć w hołdzie dubletowi Nissana podczas Rajdu Afryki Wschodniej w 1971 r. Nissan doprowadził do końca koncepcję, prezentując zupełnie nowy Juke Hybrid Rally Tribute. Podążając za reakcjami i emulsjami, jakie wywołały wówczas te szkice projektowe, japoński producent wykorzystał premierę Nissana Juke Hybrid w Europie tego lata, aby wesprzeć swoją ofertę tym w pełni sprawnym pojazdem.
Hybryda w centrum projektu
To obecnie powściągliwość wśród producentów, hybryda kwitnie niemal wszędzie na rynku i we wszystkich modelach. Wyposażony w ten sam silnik, co kolejny Juke Hybrid, japoński crossover rozwija moc 69 kW (94 KM) i moment obrotowy 148 Nm.
„Juke Hybrid Rally Tribute jest przykładem naszego optymizmu i odważnego sposobu myślenia, wyjaśnia Coralie Musy, wiceprezes ds. marki i doświadczeń klientów. Obecnie przygotowujemy się do nowego, ekscytującego rozdziału w historii Juke, wraz z wprowadzeniem na rynek nowego Juke Hybrid tego lata. […] Juke Hybrid Rally Tribute przenosi zabawę Juke na nowy poziom. »
Juke Hybrid Rally Tribute wykorzystuje również wielotrybową automatyczną skrzynię biegów swojego bliźniaka. Ta przekładnia o niskim współczynniku tarcia pozwala na optymalne wykorzystanie mocy, niezależnie od tego, czy pochodzi ona z silnika elektrycznego, silnika benzynowego, czy obu. W tej skrzyni biegów inspirowanej sportami motorowymi zastosowano sprzęgła kłowe zamiast konwencjonalnych synchronizatorów do zmiany 4 biegów „spalinowych” i 2 biegów „elektrycznych”. Dodatkowo, również w celu zmniejszenia tarcia, nie ma sprzęgła.
W ramach tego projektu i zapewnienia zrównoważonego rozwoju nowych gamy wprowadzonych przez Nissę, silnik Juke Hybrid Rally Tribute wykorzystuje płyny do pojazdów elektrycznych i biopaliwa dostarczane przez firmę Shell, partnera marki w momencie Rajd samochodowy.
Hołd dla 240Z
Oczywiście Juke Hybrid Rally Tribute jest w dużej mierze inspirowany kultowym Nissanem 240Z, który wziął udział w Rajdzie Afryki Wschodniej w 1971 roku, zdobywając historyczny dublet dla marki. Zwyciężyła niemiecka para Herrmann Edgar i Schüller Hans, przed duetem Mehta Shekhar/Doughty Mike, lokalnymi uczestnikami imprezy (Mehta Shekhar jest pochodzenia etiopskiego i kenijskiego).
W tamtym czasie nisko zawieszony 240Z był napędzany sześciocylindrowym rzędowym silnikiem o pojemności 2,4 litra i mocy 210 KM. Został również odrestaurowany w 2013 roku i obecnie stanowi część kolekcji Nissana zlokalizowanej w Zama (Japonia), w pobliżu światowej siedziby Nissana.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Jaką rolę będą odgrywać opony Pirelli w Portugalii?
Jeśli maska i duże czarne koła stanowią wyrazisty hołd dla modelu z 1971 r., Nissan musiał wprowadzić pewne modyfikacje w swoim modelu około 2000 r. Nadkola, w których mieszczą się opony terenowe, zostały powiększone, a światła umieszczone na maska i dach nawiązują do pięćdziesięcioletniego modelu. Zastosowanie zabytkowych logo sponsorów i liczby 11 również przypomina 240Z, podobnie jak dodanie osłon podwozia z przodu i z tyłu.
Choć wypuszczenie tego modelu przypomina wspaniałe dni Nissana w rajdach, który brał udział w mistrzostwach do końca lat 80. XX wieku, nic nie wskazuje na to, że japońska marka może powrócić do rywalizacji. Mocno w to wątpimy, ale mimo to wysiłek jest zauważalny.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)