Nissan wprowadza na rynek Juke Hybrid Rally Tribute w hołdzie starym dobrym czasom

Pięćdziesiąt lat po zwycięstwie Nissana w Rajdzie Afryki Wschodniej i równolegle z wypuszczeniem na rynek Juke Hybrid, japońska marka przedstawia specjalną i wyjątkową edycję: Juke Hybrid Rally Tribute, upamiętniającą tę złotą erę.

opublikowany 19/05/2022 à 10:07

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Nissan wprowadza na rynek Juke Hybrid Rally Tribute w hołdzie starym dobrym czasom

Nissan Juke Hybrid Rally Tribute powstał jako hołd dla swojego poprzednika z lat 70., modelu 240Z. @Nissan Media

Prawie rok po opublikowaniu kilku zdjęć w hołdzie dubletowi Nissana podczas Rajdu Afryki Wschodniej w 1971 r. Nissan doprowadził do końca koncepcję, prezentując zupełnie nowy Juke Hybrid Rally Tribute. Podążając za reakcjami i emulsjami, jakie wywołały wówczas te szkice projektowe, japoński producent wykorzystał premierę Nissana Juke Hybrid w Europie tego lata, aby wesprzeć swoją ofertę tym w pełni sprawnym pojazdem. 

Hybryda w centrum projektu

To obecnie powściągliwość wśród producentów, hybryda kwitnie niemal wszędzie na rynku i we wszystkich modelach. Wyposażony w ten sam silnik, co kolejny Juke Hybrid, japoński crossover rozwija moc 69 kW (94 KM) i moment obrotowy 148 Nm.

„Juke Hybrid Rally Tribute jest przykładem naszego optymizmu i odważnego sposobu myślenia, wyjaśnia Coralie Musy, wiceprezes ds. marki i doświadczeń klientów. Obecnie przygotowujemy się do nowego, ekscytującego rozdziału w historii Juke, wraz z wprowadzeniem na rynek nowego Juke Hybrid tego lata. […] Juke Hybrid Rally Tribute przenosi zabawę Juke na nowy poziom. »

Juke Hybrid Rally Tribute wykorzystuje również wielotrybową automatyczną skrzynię biegów swojego bliźniaka. Ta przekładnia o niskim współczynniku tarcia pozwala na optymalne wykorzystanie mocy, niezależnie od tego, czy pochodzi ona z silnika elektrycznego, silnika benzynowego, czy obu. W tej skrzyni biegów inspirowanej sportami motorowymi zastosowano sprzęgła kłowe zamiast konwencjonalnych synchronizatorów do zmiany 4 biegów „spalinowych” i 2 biegów „elektrycznych”. Dodatkowo, również w celu zmniejszenia tarcia, nie ma sprzęgła.

W ramach tego projektu i zapewnienia zrównoważonego rozwoju nowych gamy wprowadzonych przez Nissę, silnik Juke Hybrid Rally Tribute wykorzystuje płyny do pojazdów elektrycznych i biopaliwa dostarczane przez firmę Shell, partnera marki w momencie Rajd samochodowy.

Hołd dla 240Z

Oczywiście Juke Hybrid Rally Tribute jest w dużej mierze inspirowany kultowym Nissanem 240Z, który wziął udział w Rajdzie Afryki Wschodniej w 1971 roku, zdobywając historyczny dublet dla marki. Zwyciężyła niemiecka para Herrmann Edgar i Schüller Hans, przed duetem Mehta Shekhar/Doughty Mike, lokalnymi uczestnikami imprezy (Mehta Shekhar jest pochodzenia etiopskiego i kenijskiego).

W tamtym czasie nisko zawieszony 240Z był napędzany sześciocylindrowym rzędowym silnikiem o pojemności 2,4 litra i mocy 210 KM. Został również odrestaurowany w 2013 roku i obecnie stanowi część kolekcji Nissana zlokalizowanej w Zama (Japonia), w pobliżu światowej siedziby Nissana.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Jaką rolę będą odgrywać opony Pirelli w Portugalii?

Jeśli maska ​​i duże czarne koła stanowią wyrazisty hołd dla modelu z 1971 r., Nissan musiał wprowadzić pewne modyfikacje w swoim modelu około 2000 r. Nadkola, w których mieszczą się opony terenowe, zostały powiększone, a światła umieszczone na maska ​​i dach nawiązują do pięćdziesięcioletniego modelu. Zastosowanie zabytkowych logo sponsorów i liczby 11 również przypomina 240Z, podobnie jak dodanie osłon podwozia z przodu i z tyłu.

Choć wypuszczenie tego modelu przypomina wspaniałe dni Nissana w rajdach, który brał udział w mistrzostwach do końca lat 80. XX wieku, nic nie wskazuje na to, że japońska marka może powrócić do rywalizacji. Mocno w to wątpimy, ale mimo to wysiłek jest zauważalny.

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz