Mégane RS N4, nowa broń na asfalcie

Mitsubishi i Subarus grupy N, a także samochody z napędem na dwa koła mogą drżeć: Renault prezentuje Mégane RS N4 i ma nadzieję, że stanie się gwiazdą rajdów asfaltowych.

opublikowany 02/12/2010 à 17:35

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Mégane RS N4, nowa broń na asfalcie

Po ogłoszeniu narodzin Mégane RS N4, Renault zaprezentował swój nowy samochód na asfalcie południowej Francji, pod koniec XNUMX r Rajd samochodowy z Var. Francuski producent, który dalej poszerza swoją ofertę samochodów przeznaczonych do zawodów? klientów (Clio R3, Twingo R1 i R2), ma nadzieję, że stanie się nową królową asfaltu.

Ten samochód rzeczywiście prezentuje figury, które przyprawiają o blednięcie jego rywali. Z silnikiem 2.0 16V Turbo rozwijającym moc 270 KM? i momencie obrotowym 470 Nm?, korzysta również z wkładu Cosworth Electronics w zakresie elektronicznego zarządzania, optymalizując jego osiągi pomimo montażu kołnierza turbosprężarki 33 mm, zgodnie z przepisami Grupy N.

Skrzynia biegów, najbardziej otwarta pod względem modyfikacji w stosunku do modelu produkcyjnego, została wyposażona w ulepszenia mające na celu poprawę jej niezawodności. Ten ostatni wyposażony jest w samoblokujący mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu typu ZF.

Na drodze te cechy są szybko odczuwalne. Żwawy przy ruszaniu i skuteczny przy hamowaniu, Mégane RS N4 pozostaje jednak bardzo zwrotny, szczególnie dzięki niezależnej obrotowej osi przedniej. Dodatkowo napęd na dwa koła zapewnia mu lepszą adaptację do zmian kierunku jazdy, co będzie jego główną zaletą w porównaniu do Mitsubishi i Subaru wyposażonych w napęd na cztery koła.

« Ma wiele cech, potwierdza Manu Guigou, kierowca Renault, który brał udział w jego rozwoju. Charakteryzuje się dużą zwinnością, zwłaszcza w porównaniu do Mitsubishi i Subaru, oraz dobrą jakością hamowania. Jest porównywalny pod względem mocy, ale przede wszystkim szybszy niż Clio R3, które jest punktem odniesienia w świecie rajdów. Wykorzystano wszystko, na co pozwalają przepisy; Dlatego podczas prac rozwojowych pracowaliśmy głównie nad hamulcami i amortyzatorami. Jest młoda, na początku swojego rozwoju, ale już dojrzała. »

François Champod, dyrektor techniczny Renault Sport, pokłada duże nadzieje w tym samochodzie, opisując jego zalety na AUTOhebdo.fr. „ Jest to samochód o bardzo ładnym wyglądzie, co już jest pierwszym atutem. Jego mocną stroną jest zawieszenie opracowane specjalnie przez firmę Öhlins. To bardzo wysokiej klasy sprzęt. Jeśli chodzi o hamulce, oferujemy to, co najlepsze, w postaci wysoko ocenianych zacisków monoblokowych Brembo. Samochód produkcyjny ma już dobry silnik, ale pomimo ograniczeń udało nam się zwiększyć moc, aby zaoferować samochód na poziomie 47 metrów/kg (470 Nm). W porównaniu do Clio R3 jesteśmy prawie sześć dziesiątych sekundy do przodu na kilometr, wiedząc, że Clio znajduje się na końcu etapu rozwoju i że Mégane może jeszcze ewoluować. »

Najnowszy samochód Renault Sport Technologies jest teraz liderem marki? na rajdach asfaltowych. „ Jeździ tylko asfaltem, bo do auta nie da się zamontować „brudowych” kół, kontynuuje François Champod. Niezależna, obrotowa oś przednia uniemożliwia montaż kół 15-calowych. Mamy jednak nadzieję, że na asfalcie będziemy znacznie szybsi od pozostałych samochodów z grupy N. Przyspiesza naprawdę dobrze i osiąga bardzo dużą prędkość maksymalną, sięgającą prawie 200 km/h. »

Guillaume Canivenq, rajdowy mistrz Francji 2009, który również brał udział w jego rozwoju, potwierdza, że ​​narodził się Mégane RS N4. „ Od razu poczułem się dobrze w samochodzie. Mieliśmy cztery dni wspaniałych testów. Będzie to bardzo dobry samochód na tle konkurencji, czy to we Francji, czy za granicą, z napędem na dwa koła. A w grupie N myślę, że Mitsubishi ma się czym martwić. Megane jest bardzo mocny, ma duży moment obrotowy. Ma świetne zawieszenie i bardzo dobre zawieszenie. »

Dopuszczony do użytku od 1 marca Mégane RS N4 będzie miał cele sportowe. „ Naszym klientom chcemy zapewnić produkt, który będzie na jak najlepszej pozycji, wyjaśnia Jean-Pascal Dauce, dyrektor ds. konkurencji w Renault Sport. Wierzymy, że wprowadzamy bardzo wydajny pojazd z napędem na dwa koła. Będzie dążyć do pierwszych miejsc. Natomiast w grupie N zmierzy się z pojazdami z napędem na cztery koła. Gdy chwyt nie będzie nam zbytnio przeszkadzał, będziemy mogli powalczyć o zwycięstwo w grupie N. »

« N„Posiadanie napędu wyłącznie na dwa koła może być nawet zaletą, dodaje Manu Guigou. Może nie na miękkim podłożu, jak w Le Touquet. Ale fakt, że nie ma napędu na cztery koła z mostkiem i wałem napędowym „wleczonym”, co już i tak karałoby nas pod względem masy, jest zaletą. Dzięki napędowi na dwa koła, na nawierzchniach o normalnej przyczepności, natychmiast uzyskujesz maksymalną moc podczas ponownego przyspieszania. »

Dlatego właśnie w 2011 roku, po 1 marca (data zatwierdzenia), nowa broń Renault Sport Technologies będzie mogła się sprawdzić. Podczas Rallye du Var, przed testami zarezerwowanymi dla prasy, Mégane RS N4 mogło już pokazać się publiczności, pełniąc rolę otwieracza imprezy w rękach Guillaume’a Canivenqa.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz