Sébastien Loeb o Azorach: „Urozmaicona i trudna trasa”

Podczas rekonesansu dziewięciokrotny mistrz świata oraz Laurène Godey, jego partnerka, która go prowadzi, mogły zorientować się w trasie rajdu Azorów. Utrudnianego przez mgłę Seba czeka skomplikowany wyścig za kierownicą samochodu, który dał mu satysfakcję.

opublikowany 31/03/2023 à 00:41

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Sébastien Loeb o Azorach: „Urozmaicona i trudna trasa”

Sébastien Loeb i Laurène Godey są gotowi na Rajd Azorów. ©Loïc Rocci

Twarz Sebastiana Loeb ciemnieje jak ołowiane niebo, które panuje nad Ponta Delgada pod koniec czwartkowego popołudnia. On, Andreas Mikkelsen i Erik Cais spotkali się na promenadzie wzdłuż portu, aby zrobić sobie zdjęcie w ramach przygotowań do Rajd Azorów, " Spędziliśmy dzień we mgle, jęczy. Kiedy możesz wykonać drugi przejazd potwierdzający na odcinkach specjalnych, pomaga to, ale nie widzieliśmy w tym absolutnie nic. »

Wystarczy spojrzeć na wzgórza otaczające stolicę archipelagu, aby zrozumieć, co mają na myśli Francuzi. Gruby biały welon zakrywa wszystko poza ostatnimi domami. „ Tu nad morzem nie ma mgły, kontynuuje Seb emusiałoby być naprawdę jasno, żeby było jasno na wysokościach. "" Wiele osób mówiło nam, że ze szczytu wulkanu będziemy mieli piękną panoramę, lecz nic nie widzieliśmy », śmieje się Laurène, która faktycznie pokazuje zdjęcia, na których niełatwo dostrzec słynne jeziora w kraterze.

« Różnorodność kursu mnie nie zaskoczyła” – mówi Sébastien Loeb. Wszystkie etapy są różne, z bardzo wolnymi i krętymi odcinkami w lesie, ale także bardzo szybkimi miejscami. To interesujące. » Jeśli chodzi o prędkość, nawigator potwierdza: „ Nie będę miał okazji spojrzeć na drogę, uśmiechnęła się. Chciałem rallye łatwe, ale tak nie będzie. Czasami trzeba naprawdę zakręt za zakrętem... Ja też muszę być szybki. Na początku nie było łatwo ponownie odnaleźć rytm, bo minęło dużo czasu, odkąd grałem tę rolę. »

Sébastien Loeb i Laurène Godey rozpoczną test w piątek rano (Zdjęcie: Loïc Rocci)

Si Sébastien Loeb s’interroge sur la meilleure manière d’aborder la course, il a déjà gommé une inconnue : sa voiture. N’ayant pas piloté de Rally2/R5 depuis la Hyundai i20 de 2019, il a trouvé que la Skoda Fabia RS Rally2 était une auto efficace. « Zrobiliśmy około 40 km testów i uznaliśmy, że to wystarczy, on mówi. Postęp nastąpił. Uważam, że jedyną rzeczą, która jest gorsza niż na WRC, to silnik, bo poza tym podwozie jest naprawdę dobre. Jest super zwinna i wydaje się bardzo dobrze wyważona. Nie cierpisz na bezwładność. Od początku był dobrze ustawiony, nie było żadnych większych błędów, po prostu trochę pracowaliśmy, aby usunąć odrobinę podsterowności. »Załoga ubrana w barwy Azorów będzie miała okazję w piątek (31 marca) zmierzyć się z konkurencją podczas odcinka testowego (od godz. 10:00 we Francji). Rajd wystartuje następnie kilka godzin później (SS1 o 15:33 we Francji) i będzie obejmował etap składający się z 5 odcinków specjalnych i 39,42 km pomiaru czasu.

CZYTAJ TAKŻE > W stronę całkowitej nieobecności Sébastiena Loeba w WRC w 2023 roku

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz