Po trzynastu latach sukcesów wyzwanie jest onieśmielające. Decydując się na oddanie następcy swojej Fabii Rally2 Evo, Skoda ma świadomość, że poprzeczka została postawiona bardzo wysoko. Czeska marka, od dawna zaangażowana w Rajdowe Mistrzostwa Świata, osiągnęła ten poziom WRC z Octavią, a następnie pierwszą Fabią, która pojawiła się w kolejce w latach 2003–2006. Woląc nie podążać za rywalami w zwiększaniu budżetów, Skoda porzuciła WRC i przeszła do niższej kategorii, jednocześnie rozwijając konkurencję wśród klientów. Po raz pierwszy dokonano tego poprzez regulacje dotyczące S2000, gdzie Fabia (sześćdziesiąt trzy sprzedane egzemplarze) przyniosła pierwsze cięcia w elicie, ale także na poziomie krajowym (Juho Hänninen: IRC 2010, SWRC 2011, ERC 2012). To oficjalne zaangażowanie było kontynuowane wraz z pojawieniem się w 5 roku modelu R2015, który stał się Rally2. Przez pięć lat Czech stał się punktem odniesienia, pozwalając kierowcom takim jak Jan Kopecký wzbogacić swój rekord (mistrz WRC2) czy Kalle Rovanperä podpisać swoje pierwsze wyczyny (tytuł WRC2018 Pro 2).
En parallèle des programmes initiés par l’usine, la forte demande et la multiplication des participations privées ont incité Skoda à soigner cette activité
Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.
Pozostało Ci 90% do odkrycia.
Już subskrybujesz?
Zaloguj się
- Nieograniczone przedmioty premium
- Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
- Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)