Adamo o podpisaniu kontraktu z Tänakiem: „Muszę mieć wszystkich dużych, szybkich kierowców”

Andrea Adamo, dyrektor Hyundai Motorsport, wyjaśnia kulisy przybycia Otta Tänaka do koreańskiego zespołu.

opublikowany 09/11/2019 à 16:35

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Adamo o podpisaniu kontraktu z Tänakiem: „Muszę mieć wszystkich dużych, szybkich kierowców”

 

Kiedy pomyślałeś zwerbować Otta Tänaka?

W styczniu.

A kiedy były Wasze pierwsze kontakty?

Dobre pytanie ! Często spotykaliśmy się w hotelach czy na parku serwisowym, ale tak jest w lipcu że po raz pierwszy usiedliśmy przy stole.

Czy od razu poczułeś, że jest to korzystne?

Difficile à dire. Cela s’est fait tranquillement. Initialement, c’est surtout Alain Penasse (team manager de Hyundai Motorsport. Ndlr) qui a mené les discussions, en donnant à Ott une vision très claire de l’équipe. Alain a eu des entretiens avec Markko Martin, qui aide Ott.

Potem się spotkaliśmy, ale honnêtement, au départ, nous étions sûrs qu’il s’agissait seulement d’un moyen pour relancer l’offre de Toyota. Nie włączyliśmy się w tę grę. Ruszyliśmy do przodu i była to całkiem łatwa pozycja.

 

Czy ze strony kierownictwa natychmiast uzyskałeś zgodę finansową na zatrudnienie dwóch z trzech czołowych kierowców? WRC ?

Tak jak mówiłem od początku sezonu, mam szansę pracować z inteligentnym zarządem, który ma dobrą analizę. Jeśli chodzi o budżet, nie jest to zaskakujące. To nie szaleństwo, to konieczne. Słyszę głupie rzeczy, które mnie śmieszą. To, co przedstawiliśmy, nie odpowiada ogłoszonym liczbom. Ludzie nie rozumieją, że czasami jest to wspaniałe uczucie, ta sama wizja i że decydujemy się na współpracę.

Wątpiłeś w możliwość podpisania przez niego kontraktu?

Do ostatniej chwili! Jeśli nie wątpisz, jesteś głupi! Jesteś romantyczny. Jestem przekonany, że trzeba być bardzo skupionym, aby właściwie ocenić sytuację i uniknąć błędów.

 

 

 

 

Czy Ott miał jakieś specjalne życzenia podczas negocjacji?

Oczywiście ! On nie jest głupi. Ott jest bardzo profesjonalny i nie chciał odchodzić z zespołu Toyoty, z którym wygrywa rajdy, do innego zespołu bez wyjaśnień dotyczących naszego sposobu pracy, kierunków na przyszłość... On i ja chcemy wygrywać i kiedy rozmawiamy do siebie, rozumiemy się. Zresztą nie pracuję w ten sposób, że mówię: „Wiem, że tak!” „. Prowadzony jest dialog z załogą.

Kiedy podpisał kontrakt?

Kilka dni po rallye z Hiszpanii (ogłoszenie ogłoszono w czwartek, 31 października, 4 dni po wydarzeniu. Przyp. red.)

Masz szansę zdobyć tytuł Producentów. Czy warto mieć Dziękuję Ci więcej wśród swoich pracowników?

Gdybym miał budżet, wziąłbym wszystko, co najlepsze na rynku. Muszę mieć wszystkich świetnych kierowców, którzy są szybcy, a nie tych, którzy nie są. Nie zapomniałem o załogach, z którymi pracowaliśmy w sezonie i które pozwoliły nam znaleźć się w takiej sytuacji.

 

 

Ludzie mówią, że jestem twardy, ale mam pasję i serce, a kiedy mówię, że nadal utrzymujemy kontakt z Andreasem Mikkelsenem i Craiga Breena, To prawda.

Posiadanie w zespole dwóch kandydatów do tytułu będzie oznaczać większą presję i dodatkowe zarządzanie. Czy to Ci przeszkadza?

Od 2 stycznia pytano mnie, czy obawiam się konieczności zarządzania tym zespołem. Czytałem książkę Waltera Bonattiego, który zanim został pisarzem, był alpinistą. Ten ostatni stwierdził, że to strach pozwalał mu zawsze wracać do domu.

W górach za każdym razem, gdy robisz krok, zastanawiasz się. Wiem, że będziemy musieli być stale skupieni, aby nie zrobić nic głupiego w stosunkach z Thierrym, Danim, Sébastienem i Ottem. Moim zadaniem będzie wyrażanie się bardzo jasno. Wiem, że to nie będzie łatwe, ale jeśli chodzi o zwycięstwo, nic nie przychodzi łatwo.

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz