Analiza trasy Monte-Carlo 2020: rajd pod wpływem

Choć Rajd Monte Carlo pozostaje nietypowy, z roku na rok traci nieco na swojej wyjątkowości. Szczegóły edycji 2020 potwierdziły, że wymagania i ograniczenia promotora ograniczają pole manewru w najsłynniejszej imprezie drogowej.

opublikowany 24/08/2019 à 15:29

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Analiza trasy Monte-Carlo 2020: rajd pod wpływem

Po Szwecji, Japonii i Sardynii, Monte-Carlo potwierdza swoje miejsce w kalendarzu 2020 WRC…nawet jeśli to drugie nie zostało jeszcze ujawnione! Regulamin nakłada na organizatorów obowiązek przedstawienia swojego projektu na pół roku przed jego rozpoczęciem, co ACM uczyniło w Gap w dniu przybycia 17. etapu Tour de France.

Obecne osobistości, w tym burmistrz Roger Didier, Renaud Muselier, prezydent regionu PACA i Jean-Marie Bernard, prezes departamentu Hautes-Alpes, podkreślali gospodarczą rolę wydarzenia. Ze swojej strony Christian Tornatore, Komisarz Generalny ACM i dyrektor imprezy, wniósł odrobinę świeżości w środku fali upałów, ujawniając podział.

Kwestie kosmiczne

88. edycja odbędzie się w dniach 20-26 stycznia. Ku wielkiej rozpaczy tych, którzy przysięgają na Burzeta i Moulina, Monte-Carlo nie wróci do Valence i Ardèche w 2020 roku. Już siódmy rok z rzędu Gap będzie miastem gospodarzem. „To tylko ze względu na struktury recepcyjne, wyjaśnia Tornatore. Wynajęliśmy sobie trzyletnią umowę najmu na czas studiów, ale w mieście praktycznie nie da się znaleźć miejsca na park serwisowy. (Wartościowość. Nota redaktora) i na około.

Rozważaliśmy lotnisko Chabeuil (Drôme, 11 km na wschód od Valence, przyp. red.) jednak działalność miejsca i pompa nafty zlokalizowana pośrodku utrudniały to. 80, wymaga to bardzo dużych obszarów. »

 

 

Korki zaobserwowane w Fontreyne, przestrzeni, w której zlokalizowany jest park serwisowy i gdzie będzie się on znajdować jeszcze w 2020 roku, potwierdzają te uwagi. „Nawet na tej stronie, Tornatore zgadza się, jesteśmy na granicy. Zawsze się wstydzę instalować profesjonalistów w dobrych warunkach, a amatorów umieszczać daleko, prawie niewidoczne dla publiczności. » Jeżeli sytuacja w zakresie urbanizacji wokół Walencji ma bardzo małe szanse na poprawę w nadchodzących latach, nie należy zbyt szybko wyciągać wniosku, że miękki kapitał zachowa swoją rolę przez wiele lat. Rzeczywiście, pomimo reputacji Monte-Carlo, wydaje się, że dziś jego organizatorzy mają ograniczone pole manewru.

Ograniczenia wszelkiego rodzaju

Oprócz problemów związanych z przestrzenią ACM boryka się także z brakiem komisarzy, kosztami organizacyjnymi a czasami także od dostępności dróg. Ma to bezpośredni wpływ na cięcie. Po lekturze można stwierdzić, że edycji 2020 brakuje charakteru. Nowych jest 25%, ale to też oznacza, że ​​duża część trasy jest już znana. „Najdłuższy” odcinek będzie liczył 25,49 km (SS2: Bayons/Bréziers), Sobota będzie miała tylko 4 etapy, czyli 75,38 km licznikowo i całkowity przebieg czasowy będzie 305,47 km, natomiast maksymalna to 350.

Jak na wydarzenie o takiej sławie, wydaje się to trochę „lekkie”. „Sprzęt niezbędny do posiadania punktów radiowych co 3 lub 6 kilometrów jest nadal równie drogi, jak wyjaśnia Christian Tornatore. Bezpieczeństwo wymaga dużych zasobów, dlatego uważamy, aby nie przeprowadzać zbyt długich testów. Jest to coraz trudniejsze także na poziomie personalnym. Przy czasach około dwudziestu kilometrów udaje nam się codziennie zatrudniać tę samą załogę.


Z niektórych dróg trzeba usunąć lód i śnieg, co przysporzyło organizatorom kolejnych problemów. © DPPI / F. Flamand

Uważamy, że w przypadku dróg istnieje potrzeba ułatwienia nam zadania. Na odcinku Saint-Clément-sur-Durance – Freissinières (SS4/7, 20,76 km), jedynym naprawdę nowym, mamy pewność, że drogi nie zostaną zaczernione. Nie zawsze tak jest!

W regionie Alpes-Maritime służby państwowe są zobowiązane do usuwania lodu i śniegu i ponoszą odpowiedzialność w razie wypadku. Prowadzi to czasami do napiętych sytuacji pomiędzy ich imperatywem a naszą chęcią utrzymania zimowych warunków! » Oprócz tych licznych trudności organizatorzy Monte-Carlo i innych rund kalendarza zobowiązani są wziąć pod uwagę jeszcze jeden istotny parametr: życzenia promotora!

Niebezpieczna ingerencja

Co udało się dzisiaj osiągnąć czerwony Byk Dom Medialny (we współpracy z Sportsman Media Group), promotor WRC, pod względem wizerunkowym jest znakomity. Dla entuzjasty, Możliwość śledzenia wyścigu na żywo jest magiczna. Dla neofity to już inna kwestia... i nie jest pewne, czy dzięki temu „All Live” udało się masowo przyciągnąć nową publiczność. Czy w swoim pragnieniu uczynienia WRC telegenicznym ten promotor nie posuwa się czasem za daleko? Czy nie kończy się to tym, że prosi (narzuca?) organizatorów o wprowadzenie zmian lub stawia żądania, które zniekształcają wydarzenia?

W przypadku Monte-Carlo 2020 Christian Tornatore nigdy nie obciąża promotora, ale jednocześnie jasno wyjaśnia, że ​​wybory zostały podjęte wyłącznie po to, aby go zadowolić. „W zeszłym roku start w Gap był wspaniały, on tłumaczy. Ale promotor gorąco zachęcał nas do powrotu do Monte-Carlo. Chcą mieć kasyno lub pałac w tle swoich zdjęć. »

Żądanie to będzie wymagało przede wszystkim zorganizowania shakedownu w środę o godzinie 16:2019 (w tym samym miejscu co w XNUMX roku). Następnie cała karawana rallye w czwartek (17:XNUMX) będą zmuszeni przybyć do Monako na kilka symbolicznych sekund na podium.


Kasyno w Monako było miejscem rozpoczęcia wiecu w 2006 roku. © DPPI / F. Flamand

W tym samym duchu organizatorzy chcieli bardziej zjadliwego wprowadzenia. „ChcieliśmyES1 opuszcza Saint Jeannet, wyjaśnia z upodobaniem Tornatore. Następnie przez Col d'Espinouse wrócimy na drogę Chaffaut, gdzie wreszcie nastąpi start. Niestety lub na szczęście odcinek specjalny będzie transmitowany na żywo w telewizji i ze względów technicznych organizator poprosił nas o jego skrócenie.

To nas spowolniło, bo musieliśmy przejechać około piętnastu kilometrów... ale trzymamy to w pudełkach, bo jest rewelacyjne w swojej bardzo długiej wersji. » Sezon rozpocznie się zatem czasem 17,72 km w niepotwierdzonym tempie, nawet jeśli zawsze musimy zachować ostrożność, jak mogą poświadczyć Yves Loubet (wydany w 1988 r.) i Alain Oreille (w 1994 r.)!

Kolejnym przykładem interwencji promotora w program 88. edycji jest m.in niemal obowiązkowa obecność Turinów. „Co roku staramy się wprowadzać nowe wydarzenia. Korzystanie z tradycyjnych sekcji wymagałoby znacznie większej liczby pracowników i ostatecznie nie byłoby już możliwe do zarządzania, wyjaśnia Tornatore, który kończy humorem. 

Jednak nadal jedziemy na Turini, bo doskonale wiem, że jeśli tego nie zrobimy, promotor ledwo przyjedzie na rajd Monte Carlo! »

 

 

Ze względu na pułapki związane z warunkami zimowymi Monte-Carlo pozostaje ekscytującym rajdem, a pobieżna lektura programu tej legendarnej rundy na rok 2020 sprawia, że ​​chce się więcej. Jednak wyliczenie imperatywów pozwala lepiej zrozumieć, że dziś nawet obrazoburcze Monte-Carlo musi się wpasować w szablon. I to jest bardzo godne ubolewania.

1994

Ostatni raz Monte-Carlo jechało trasą pomiędzy Malijai a Puimichel. Odcinek specjalny był wówczas krótszy: 12,32 km wobec 17,72 km w roku następnym

1

Jedno euro zainwestowane = 18 euro świadczeń generowane przez Monte-Carlo w Gap i okolicach

 

Program Rajdu Monte Carlo 2020

Od poniedziałku 20 stycznia do środy 22 stycznia: uznanie

Środa, 22 stycznia: Test P1 (Route de la Garde i RD503 (przerwa) 3,35 km od 16:00)

Czwartek 23 stycznia: Etap 1 (43,21 km)

17:00: Wylot z Monako – Place du Casino

SS1: Malijai-Puimichel (17,72 km) 20:38

SS2: Bayons-Bréziers (25,49 km) 22:26

Wsparcie w Gap

Piątek 24 stycznia: Etap 2 (122,90 km)

SS3: Cururbans-Venterol 1 (20,10 km) 8:36

SS4: Saint-Clément-sur-Durance-Freissinières 1 (20,76 km) 9:54

SS5: Avançon-Notre-Dame-du-Laus 1 (20,59 km) 11:17

Wsparcie w Gap

SS6: Cururbans-Venterol 2 (20,10 km) 13:53

SS7: Saint-Clément-sur-Durance-Freissinières 2 (20,76 km) 15:11

SS8: Avançon-Notre-Dame-du-Laus 2 (20,59 km) 16:34

Wsparcie w Gap

Sobota 25 stycznia: Etap 3 (75,38 km)

SS9: Saint-Léger-les-Mélèzes-La Bâtie-Neuve 1 (20,10 km) 9:54

SS10: La Bréole-Selonnet 1 (20,76 km) 11:12

Wsparcie w Gap

SS11: Saint-Léger-les-Mélèzes-La Bâtie-Neuve 2 (20,10 km) 14:08

SS12: La Bréole-Selonnet 2 (20,76 km) 15:26

Wsparcie w Gap

Niedziela 26 stycznia: Etap 4 (63,98 km)

SS13 La Bollène-Vésubie-Peïra-Cava 1 (18,41 km) 8:17

SS14 La Cabanette-Col de Braus 1 (13,58 km) 9:08

SS15 La Bollène-Vésubie-Peïra-Cava 1 (18,41 km) 10:55

SS16 La Cabanette-Col de Braus Power Stage 2 (13,58 km) 12:18

Podium w Monako od 15:00

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz