Andrea Adamo (Hyundai): „Wszystko stawiam pod znakiem zapytania”

W swoim zawsze uderzającym stylu Włoch rzuca wyzwanie i kwestionuje hybrydę i inne tematy związane z tą technologią. Choć niewątpliwie wymaga to kwalifikacji, czy jego obawy podają w wątpliwość przyszłe zaangażowanie Hyundaia?

opublikowany 06/08/2020 à 09:52

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Andrea Adamo (Hyundai): „Wszystko stawiam pod znakiem zapytania”

Czy znasz wszystkie odpowiedzi na pytanie, jak przejść na hybrydę?

 

NIE ! Ale jestem pewien, że już to wiedziałeś! (Śmiech)

W jakim obszarze nadal zadajesz sobie pytania?

Chcę zrozumieć, że pandemia stworzyła problemy dla wielu osób, a w szczególności dla dostawcy systemu 2022. Są trzy podmioty. FIA, dostawca, który chce wiedzieć, ile zestawów będzie musiał wyprodukować, i wreszcie producenci. Ze swojej strony nigdy nie dam zielonego światła na zakup części, jeśli nie znam ceny!

Po stronie podwozia (po umożliwieniu producentom pracy nad własnym pałąkiem zdecydowano, że to FIA zdefiniuje ten ostatni i przeprowadzi testy zderzeniowe. Będzie to wspólne dla wszystkich samochodów. Jeśli FIA realizuje projekt, producenci będą musieli go wyprodukować. Przyp. red.), FIA w dalszym ciągu przeprowadza testy bezpieczeństwa, ale to opóźnienie nie jest dla mnie tym, co martwi mnie najbardziej.

Czy masz jeszcze termin lub perspektywę…

(przecina)… Myślę, że przekroczyliśmy już termin trzy lub cztery razy!

To wszystko nie napawa optymizmem. Czy uważacie, że lepiej byłoby przesunąć wejście w życie hybrydy?

(Długie milczenie) Mam swoje zdanie. Trochę się martwię, ale ciekawie jest też zobaczyć, co chcą zrobić inni producenci. Myślę, że musimy ponownie przemyśleć, czego tak naprawdę potrzebujemy rallye.

Czy to oznacza, że ​​wątpisz, że hybryda jest najlepszym rozwiązaniem dla WRC ?

Sytuacja jest nieco skomplikowana, bo brakuje nam informacji. Mam wrażenie, że od Meksyku (12-15 marca, przyp. red.) sytuacja się zmieniła. Stworzy to wiele problemów. Czy potrzebujemy samochodów drogich i bardzo skomplikowanych w obsłudze? Nie chciałbym, żebyśmy odtwarzali „ WEC 2 Zemsta!

Dans cette discipline, il y a seulement la Toyota et c’est le règne de la BOP qui demandera peut-être un jour qu’elle roule sur seulement trois roues pour équilibrer les chances. Est-ce que l’hybride est la solution dont nous avons besoin ? Peut-être ? Je sais que si vous allez voir dans le sport automobile en général… Je n’ai pas un avis clair. J’attends que l’on me donne l’addition.

FIA ogłasza, że ​​samochody na rok 2022 będą tańsze niż obecne Rally1. Czy myślisz, że to możliwe?

Bez hybrydy tak!

Ale projekt opiera się na hybrydzie!

Tak, ale mam wrażenie, że odeszliśmy od kierunku, który obraliśmy początkowo. Mam wrażenie, że pewne rzeczy, o których zdecydowaliśmy, nie zostały zrobione tak, jak myśleliśmy. W dniu otrzymania rachunku będę mógł stwierdzić, czy miałem rację, czy nie. Dziś niestety mam już na tyle doświadczenia, że ​​mogę powiedzieć, że pewną liczbę filmów w życiu widziałem już...

Masz na myśli, że nie skończyły się dobrze?

To ty to powiedziałeś! Mówię tylko, że widziałem mnóstwo filmów. Myślę, że potrzebujemy czegoś bardziej agresywnego, aby obniżyć koszty. Może jestem głupi, ale nie mam dobrego przeczucia co do tej regulacji.

Czy podjęte działania mające na celu redukcję wydatków nie pozwolą zrównoważyć wzrostu kosztów ze względu na hybrydę?

To proste: wszystko, o czym rozmawialiśmy do marca, dziś nie jest już prawdą! Do połączeń i ceremonii wyjazdu miała służyć hybryda, ale od tego momentu chcemy występować. System nie jest do tego stworzony, jeśli będziemy tego chcieli, będzie się to wiązać z modyfikacją układu chłodzenia. Całość wygląda jak maszyna gazowa! Jeśli się mylę, wszystko będzie w porządku, ponieważ będzie to oznaczać, że wiele problemów, których się spodziewam, nie wystąpi.

Kiedy planujesz po raz pierwszy wsiąść do samochodu?

Jeśli dzisiaj nie wiem jak wygląda układ hybrydowy, to nie jestem w stanie odpowiedzieć.

System hybrydowy powinien pokonać od 10 do 12 km. To niewiele, biorąc pod uwagę koszty, jakie to generuje i obawy, o których mówisz?

Nie wiem, czy to mało, czy nie. Dzięki temu będziemy akceptowani przez wszystkich. Mówimy o rajdach. Gdybyśmy chcieli przejechać więcej kilometrów, musielibyśmy rozważyć inny system. Czy mamy pieniądze? Nie sądzę. Czy naprawdę chcemy, aby WRC były samochodami bardzo różniącymi się od wszystkich innych samochodów na świecie? Zastanawiam się.

Na rok 2022 planowano, że producenci będą mogli sprzedawać Rally1, aby zwiększyć liczbę startujących w Pucharze Świata. Gdzie jest taka możliwość?

Rzeczywiście rozważaliśmy to w przypadku Malcolma Wilsona, ale okazało się, że nie jesteśmy w stanie tego zrobić. To jedno z pytań, na które nie znamy odpowiedzi.

Czy naprawdę w sierpniu FIA poprosi Cię o podjęcie decyzji za lub przeciw sezonowi 2022?

Zamierzam poprosić FIA o decyzję, ile to kosztuje. Myślę, że jeśli zamierzasz coś kupić, najpierw chcesz poznać cenę. Są restauracje, do których nie chodzę, bo wiem, że mnie na nie nie stać. Inni wydają się bardzo gościnni, ale po przeczytaniu menu zjem tylko makaron i kawę... zanim ucieknę!

Je pourrai cependant dire que j’y suis allé. Hyundai fait le championnat pour gagner, pas pour seulement payer cher un simple plat. Je suis inquiet parce que je ne sais pas ce que je peux faire avec mes voitures, dans quels championnats je peux les faire courir, est-ce que le système hybride peut être géré par tout le monde, quel est le coût de développement du système hybride, le prix de sa gestion, etc. À la FIA, il y a de nombreuses personnes très intelligentes qui connaissent parfaitement la situation et comprennent les soucis.

Czy powinniśmy kwestionować udział Hyundaia w mistrzostwach świata od 2022 roku?

Nie chcę mówić, że Hyundai opuści WRC lub pozostanie. Nie mam prawa tak mówić. Już wcześniej, gdy wszystko było jasne, trudno było uzyskać zielone światło. Sprawa stała się jeszcze bardziej skomplikowana w związku z kryzysem zdrowotnym i dzisiaj, bez odpowiedzi, stawiam wszystko pod znakiem zapytania.

To nie ja decyduję i nie mam wszystkich elementów, aby pojechać do Korei Południowej i poprosić o budżet na zrobienie WRC 2022. To bardzo skomplikowana sytuacja i powiem szczerze: zamierzyłem i czekam, żeby zobaczyć co to zrobi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz