Andreas Mikkelsen: „Absolutnie nie czuję się skończony”

Niewątpliwie zbyt dobrze wychowany Andreas Mikkelsen nie pozwala, aby po dwóch kontrastujących sezonach w Hyundaiu pojawiła się gorycz. Norweg, zatrudniony przez Pirelli do przeprowadzenia testów w 2021 roku, jest przekonany, że jego kolej nadejdzie w WRC.

opublikowany 07/07/2020 à 11:40

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Andreas Mikkelsen: „Absolutnie nie czuję się skończony”

 

Twój ostatni występ w WRC sięga Walii w październiku ubiegłego roku. Czy ten długi okres bezczynności pozwolił ci zastanowić się nad swoją sytuacją?

 

Właściwie miałem mnóstwo czasu (śmiech). Od stycznia piloci powinni byli kontynuować… a ja powinienem zostać zapomniany! Tam, jako że nikt nic nie zrobił, to fakt, że nigdzie się nie angażowaliśmy, nie był zbyt penalizujący. Moim celem jest możliwość startowania w rundach w tym sezonie, ale trudno określić, gdzie i kiedy.

Jak udaje ci się wrócić do „normalnego” życia, startując w WRC? Jak na przykład kompensujesz brak adrenaliny?

Nie mam wyboru. Muszę pozostać konkurencyjny. Do tego mam symulator, gokart w Monako i jeden w Oslo (Norwegia. Przyp. red.). Dzięki temu mogę kontynuować treningi. Z pewnością tak nie jest rallye, ale lepsze to niż nic.

Jak możesz w to nadal wierzyć?

Chociaż prawdą jest, że kilka ostatnich sezonów było frustrujących, nadal uważam, że kiedy czuję się pewnie w WRC, jestem szczęśliwy i mogę być bardzo szybki. Muszę znaleźć najlepsze rozwiązanie, aby ponownie konkurować z samochodem fabrycznym. Nie jest to łatwe, bo miejsc jest niewiele. Musimy mieć nadzieję na pojawienie się nowego producenta. Zmiany mogą nastąpić także w szeregach pilotów. Sebastian Ogier powinien być jednym z tych, którzy powinni odejść i musimy ciężko pracować, aby zająć to miejsce.

À l’issue de la saison dernière, aviez-vous essayé de trouver un volant chez Toyota ou M-Sport ?

Skontaktowałem się z tymi dwoma zespołami, ale nie było żadnych dalszych działań. W obecnej sytuacji do końca roku będziemy musieli zobaczyć, czy będą możliwości wypożyczenia samochodu i pokazania, że ​​potrafię być szybki.

Est-ce qu’aujourd’hui vous faites encore partie de l’équipe Hyundai ?

Nie, już zupełnie nie. Nie mam już żadnej umowy z Hyundaiem.

Kiedy zdałeś sobie sprawę, że to koniec z Hyundaiem?

Kończyła mi się umowa i zatrudnili Ott Tanaknie były to dobre przesłanki.

Czy zrozumiałeś wybory dokonane w związku z tobą?

Przez większość czasu tak. Jednak w zeszłym roku była Portugalia, gdzie woleli ustawić się w kolejce Loeb mimo że był to test, na którym często dobrze sobie radziłem. Później na asfalcie mogę to zrozumieć, bo nie lubiłem jeździć tam tym samochodem. Należy zdać sobie sprawę, że Hyundai był w doskonałej sytuacji. Mieli kilka bardzo dobrych załóg, które mogły dokonać wyboru. Czasem trudno się do tego przyznać, ale jest to zrozumiałe.

Co powiesz tym, którzy mówią, że Twoja kariera się skończyła?

Ach… nie chcę za dużo mówić, wolę pokazać im za kierownicą WRC.

Czy kieruje Tobą poczucie zemsty?

Rzeczywiście jestem bardzo zmotywowany. Absolutnie nie czuję się skończony. Mam teraz duże doświadczenie. Potrzebuję tylko samochodu, który mi odpowiada i mogę obiecać, że będę walczył z przodu.

Twoja kariera rozpocznie nowy etap, odkąd Pirelli wyznaczył Cię do opracowania przyszłych opon na rok 2021. To musiało Cię uspokoić!

Pirelli było rozpieszczane wyborem. Dostępni byli także Jari-Matti Latvala, Kris Meeke i Hayden Paddon. Ich propozycja bardzo mnie ucieszyła. To dobrze wpływa na pewność siebie.

Jak poszło?

Kontaktujemy się od początku roku. To doskonała okazja, aby pozostać blisko WRC. Jestem zachwycony tą odpowiedzialnością związaną z koniecznością opracowania opon, które będą dobrze działać.

Czy jest to coś, co już zrobiłeś?

Tak, z Michelinem i Pirelli też. Planowaliśmy zacząć wcześniej, ale sytuacja nam na to nie pozwoliła. Sezon mija, ale ja się tym nie martwię. Ponieważ Pirelli ma duże doświadczenie, jestem pewien, że od początku prac rozwojowych produkty będą na bardzo dobrym poziomie. Ważne będzie, aby nie skupiać się tylko na tym, która opona będzie najszybsza. Niezawodność również będzie istotna. Obecnie opony są poddawane próbie z wykorzystaniem mocy nowych samochodów WRC. Na kruche rundy musimy mieć mocne opony.

Znajdziesz Citroëna C3 WRC. Z jakim wspomnieniem Cię pozostawiła?

W 2017 roku brałem udział w trzech informacyjnych wyścigach tym samochodem, w tym w Niemczech, gdzie zajęliśmy drugie miejsce. Uwielbiałem to uczucie na asfalcie. Myślę, że ewoluowało to zbyt mocno, aby o tym mówić. Pewne jest, że bardzo, bardzo miło będzie wrócić do samochodu rajdowego. Minęło tyle czasu! Czas opuścić symulator i karting żeby wrócić do rzeczywistości. Nie mogę się doczekać, aż ponownie założę kask i zapnę pasy. Nie możemy jednak zapominać, że nie będę tam, aby pokazać, że jestem najszybszy!

Czy ten program może doprowadzić do udziału C3 w WRC w tym roku?

Wszystko będzie zależeć od uczucia. Jeśli muszę organizować własne występy za opłatą, muszę myśleć o przyszłości i faworyzować wierzchowca, którym będę mógł w przyszłości pilotować. W przypadku C3 jest to niemożliwe, ponieważ Citroëna już nie ma. Myślę, że lepiej będzie pokazać, na co mnie stać, mając samochód, z którego będę mógł korzystać w nadchodzących sezonach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz