Australia: Latvala prowadzi przed Ogierem

Składający się z 15 (!) odcinków, w większości bardzo krótkich, pierwszy etap Rajdu Australii spełnia wszystkie swoje obietnice. Na koniec SS9 Jari-Matti Latvala (Ford Focus) obejmuje prowadzenie, wyprzedzając Sébastiena Ogiera (Citroën C4). Sordo, Loeb i Hirvonen podążają za nimi w ciągu kilku sekund…

opublikowany 04/09/2009 à 07:33

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Australia: Latvala prowadzi przed Ogierem

Le rallye rozpoczęło się w czwartkowy wieczór dwoma fragmentami odcinka specjalnego w mieście Murwillumbah. Dwa promocje wygrane przez Sebastian Ogier, pierwszy lider wydarzenia. W piątkowy poranek kierowca Citroëna pozostał liderem aż do końca OS3. Następnie przekazał dowodzenie Jari-Mattiemu Latvali, autorowi trzech najlepszych czasów porannych.

Dzisiejszy poranek wyścigów upłynął pod znakiem zaciętej walki pomiędzy Latvalą, Ogierem, Sordo, Loeb i Hirvonena. Żaden kierowca nie był niegodny, każdy zyskiwał i tracił czas w zależności od preferencji dotyczących krętych lub szybkich etapów.

Drugi z wynikiem 1??1 za Latvalę, Sébastien Ogier miał zapierający dech w piersiach start wyścigu: „Wszystko idzie dobrze, ponieważ udało nam się utrzymać w czołówce po super odcinkach specjalnych niezwiązanych z tymi, które pokonujemy dzisiaj. Szczególnie cieszę się, że udało mi się znaleźć odpowiedni rytm już od pierwszego etapu, bo do tej pory miałem trudności z osiągnięciem go. Mam świadomość, że mam dobrą pozycję na drodze. Dzięki wiatrowi nie ma zbyt wiele stojącego pyłu, a ja korzystam z dobrych warunków wyścigowych. »

Jeśli chodzi o osiągi, warto podkreślić także najlepszy czas Mikko Hirvonena (Ford Focus) na SS4, najdłuższym rajdzie wynoszącym 22,41 km. Lider Mistrzostw Świata udowodnił, że zawrotne zjawisko nie jest przeszkodą dla otwierającego. Mniej komfortowo na krętych odcinkach specjalnych lider mistrzostw zajmuje tymczasowe 5. miejsce, 16 sekundy za swoim kolegą z drużyny.

Z drugiej strony Sébastien Loeb obawiał się, że pod koniec tego samego SS4 spotka go problem z silnikiem. W rzeczywistości była to po prostu śruba, która utknęła w mechanizmie korbowym i uniemożliwiała pięciokrotnemu mistrzowi świata pełne przyspieszenie! Po drobnych naprawach na poboczu drogi kierowca Citroëna mógł bez obaw kontynuować wyścig. Loeb, jedyny kierowca z czołowej piątki, który nie zdobył ani jednego zadrapania, jest pewny, że uda mu się odzyskać punkty od Hirvonena w ten weekend.

Poranny wyścig został zakłócony przez protestujących przeciwko środowisku, którzy spowodowali odwołanie odcinka SS6, umieszczając na drodze duże kamienie. Dziś po południu odwołana zostanie także SS11, która kursuje tą samą trasą. Zatem pięciu tenorom z zespołu pozostało już tylko 25 kilometrów WRC ustalić hierarchię tego pierwszego kroku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz